Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABT 2.0 B4] stukanie silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
radekwalczak
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
Lokalizacja: kutno

[B3 1,8S gaz]

Post autor: radekwalczak » 11 gru 2007, 16:00

Witam. Miałem to samo. Po wymianie szklanek ustąpiło. Pozdrawiam.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

[ABT 2.0 B4] stukanie silnika

Post autor: Spicymir » 26 sty 2008, 16:54

Witam.

No cóż, przeczytałem Wasze posty i włos zjeżył mi się na głowie, ponieważ mam podobny problem. A propos objawów to rzecz ma się następująco:

1. Po odpaleniu zimnego słychać wyraźnie na zewnątrz auta stuki jak w dieslu, który ma najechane z 500 kkm.
2. W czasie jazdy słychać je wewnątrz auta wyraźnie podczas dodawania gazu w zakresie do 3000 rpm. Powyżej 3000 rpm. nie słyszę ich, chyba że zagłusza je szum powietrza, opon. Przy zdjęciu nogi z gazu - cichutko w całym zakresie obrotów.
3. Gdy silnik jest rozgrzany i po ostrej jeździe w granicach 3-4 tys. rpm. nie występują na biegu jałowym.
4. Nasilają się w niskich temperaturach otoczenia. W lecie w środku trochę ciszej, na zewnątrz słyszalne.
5. Olej ELF 10W40 (półsyntetyk) zmieniany co 10.000 km, LPG, ustawienie rozrządu właściwe, wymienione popychacze (myślałem, że to coś zmieni).
6. Po przyłożeniu kija do ucha słychać je w okolicy między 2-3 cyl. w połowie wysokości kadłuba (sprawdzałem ja, nie mechanik). Wyraźnie dochodzą z bloku silnika (nasłuchiwałem z pod auta.
7. Po osiągnięciu temp. ok 50 - 80 st. C słyszalne z odległości kilku metrów.
8. Ciśnienie sprężania na rozgrzanym motorze: 9,8 ; 9,6 ; 9,7 ; 9,6. (zakres dla ABT to 7-12).
9. Zużycie oleju - 1 litr na 10 tys. km.
10. Nie występują problemy z uruchomieniem.
11. Obroty nie falują, i utrzymują się na poziomie 900 na min.
12 Nie kopci i nie dymi. (tylko para).

Proszę Was moi drodzy o radę i konstruktywne rozwiązania problemu.
a) Jakie istnieje zagrożenie w przypadku zlekceważenia objawów?
b) Jakie przyczyny można wykluczyć a jakie są na pewno przyczyną stuków?
c) Remont czy wymiana motoru?
d) Jeżeli konieczny remont to od czego zacząć i zakres remontu?
e) Jak zweryfikować trafność diagnozy mechanika? (zanim ją postawi chciałbym się dowiedzieć czegoś od Was)

Gorąco pozdrawiam maniaków OOOO i zapraszam do dyskusji.

[ Dodano: 2008-01-26, 20:16 ]
Przerwijcie milczenie.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 05 maja 2011, 21:57

Kolego, zlokalizowałeś usterkę ?
Mam identyczny problem. Uderzanie pojedyncze słychac tylko pod obciążeniem, delikatne na jałowym i brak podczas schodzenia z obrotów.
Kupiłem dziś auto. Mam możliwośc jeszcze zwrotu auta jezeli to cos poważniejszego.

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 06 maja 2011, 00:12

U mnie najwyraźniej to problem układu korbowo-tłokowego. Możliwy przekroczony dopuszczalny luz tłoków pomiędzy cylindrami. Jeżeli występuje to u Ciebie, na Twoim miejscu odpuściłbym to auto.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 06 maja 2011, 13:15

Minął kawał czasu i dalej jeździsz z tym motorem ?
Nie zabierałeś się za to ?

Spicymir
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 37
Rejestracja: 26 sty 2008, 13:54
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Spicymir » 06 maja 2011, 20:34

Tak, to prawda przejechałem już ok. 70 tys. km. Przy ok 60 tys. wymieniona została uszczelka pod głowicą (znaczna korozja widoczna na zewnątrz, wewnątrz wszystko oK.), uszczelniacze zaworowe oraz pozostałe uszczelnienia silnika. Wg mechanika luzy tłoki-cylindry w normie, na cylindrach ślady po honowaniu (osobiście widziałem). Tłoki nie wypalone, pierścienie OK, brak luzu na sworzniach i panewkach. Jedyną rzeczą, z którą nie zgodziłem się z mechanikiem to fakt, że wg niego tłoki nie mają luzów, choć w GMP wykazały wyczuwalny luz w cylindrach. Ale to tylko (AŻ) w Górnym Martwym Punkcie. Ja podejrzewam więc, że one tak tłuką. Pozostałe elementy silnika w porządku. Żałuję, że skoro miałem wyciągnięty silnik nie zrobiłem pełnego remontu. Mechanik zapewnił mnie, że pozostaje to bez wpływu na eksploatację, aczkolwiek powoduje dyskomfort kierowcy. Stuki są mniej wyraźne jak przejadę autkiem dalszą trasę a na obrotomierzu mam 3-3,5 tys. obr/min. Zużycie oleju na 10 tys. km spadło do 0,2 l.
Cóż mogę Ci doradzić. Na Twoim miejscu szukałbym auta z motorem bez wad. Później szkoda czasu i pieniędzy na grzebanie przy silniku.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 06 maja 2011, 21:16

Ja natomiast zauważyłem ze modele B4 z silnikiem ABT produkowane w 91 roku nie stukają lecz cieknie po jakimś czasie olej z pod uszczelki pod głowica w okolicach krócca plastikowego miedzy 3 a 4 świeca natomiast silniki z okresu 92 do 93 stukają lecz nie cieknie olej z uszczelki pod głowica. I nie jest to moja jakaś filozofia tylko sprawdziłem to na kilku B4 miedzy innymi nawet na tej która nie dawno kupiłem mojej pannie.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 12 maja 2011, 16:33

Coś w tym jest kolego.
Panewki w moim zostały wykluczone. Zastanawiam się nad wymianą oleju z Castrola High Mileage 15w40 na Magnateca 10w40. Jak myślicie, silnik zacznie pracować inaczej ?
Z rana z głowicy wydobywają się dziwne dźwięki przez kilka sekund.

Znów stukanie podczas przyśpieszania pojawia się tylko w przedziale 1000-2500 rpm.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 12 maja 2011, 22:51

U nie których ten stuk jest spowodowany pękniętym kolektorem wydechowym. Żeby to sprawdzić trzeba go wymontować.

Tomeczek20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 138
Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
Lokalizacja: Człuchów

Post autor: Tomeczek20 » 07 mar 2012, 19:12

Czy ktoś uporał się tak jak w temacie z tym klekotem bo szukam na forum i dochodzę do wniosku że jak by ten temat nas znudził. Bez ostatecznej diagnozy.

rejdzik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 05 maja 2011, 18:45
Lokalizacja: Hawick / UK

Post autor: rejdzik » 13 mar 2012, 12:32

Możliwe rozwiązania stukania szklanek z rana:
- wyjechane gniazda hydropopychaczy
- zapchane kanaliki olejowe

Możliwa i sprawdzona przyczyna stukania silnika w niskim zakresie obrotów:
- sworzeń tłokowy ma za duży luz w główce korbowodu

Rozwiązanie ? Tulejowanie główki korbowodu + nowe sworznie tłokowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl