[ABT 2.0 B4] stukanie silnika
-
- Forum Audi 80
- Posty: 8
- Rejestracja: 18 lip 2007, 11:19
- Lokalizacja: kutno
[B3 1,8S gaz]
Witam. Miałem to samo. Po wymianie szklanek ustąpiło. Pozdrawiam.
[ABT 2.0 B4] stukanie silnika
Witam.
No cóż, przeczytałem Wasze posty i włos zjeżył mi się na głowie, ponieważ mam podobny problem. A propos objawów to rzecz ma się następująco:
1. Po odpaleniu zimnego słychać wyraźnie na zewnątrz auta stuki jak w dieslu, który ma najechane z 500 kkm.
2. W czasie jazdy słychać je wewnątrz auta wyraźnie podczas dodawania gazu w zakresie do 3000 rpm. Powyżej 3000 rpm. nie słyszę ich, chyba że zagłusza je szum powietrza, opon. Przy zdjęciu nogi z gazu - cichutko w całym zakresie obrotów.
3. Gdy silnik jest rozgrzany i po ostrej jeździe w granicach 3-4 tys. rpm. nie występują na biegu jałowym.
4. Nasilają się w niskich temperaturach otoczenia. W lecie w środku trochę ciszej, na zewnątrz słyszalne.
5. Olej ELF 10W40 (półsyntetyk) zmieniany co 10.000 km, LPG, ustawienie rozrządu właściwe, wymienione popychacze (myślałem, że to coś zmieni).
6. Po przyłożeniu kija do ucha słychać je w okolicy między 2-3 cyl. w połowie wysokości kadłuba (sprawdzałem ja, nie mechanik). Wyraźnie dochodzą z bloku silnika (nasłuchiwałem z pod auta.
7. Po osiągnięciu temp. ok 50 - 80 st. C słyszalne z odległości kilku metrów.
8. Ciśnienie sprężania na rozgrzanym motorze: 9,8 ; 9,6 ; 9,7 ; 9,6. (zakres dla ABT to 7-12).
9. Zużycie oleju - 1 litr na 10 tys. km.
10. Nie występują problemy z uruchomieniem.
11. Obroty nie falują, i utrzymują się na poziomie 900 na min.
12 Nie kopci i nie dymi. (tylko para).
Proszę Was moi drodzy o radę i konstruktywne rozwiązania problemu.
a) Jakie istnieje zagrożenie w przypadku zlekceważenia objawów?
b) Jakie przyczyny można wykluczyć a jakie są na pewno przyczyną stuków?
c) Remont czy wymiana motoru?
d) Jeżeli konieczny remont to od czego zacząć i zakres remontu?
e) Jak zweryfikować trafność diagnozy mechanika? (zanim ją postawi chciałbym się dowiedzieć czegoś od Was)
Gorąco pozdrawiam maniaków OOOO i zapraszam do dyskusji.
[ Dodano: 2008-01-26, 20:16 ]
Przerwijcie milczenie.
No cóż, przeczytałem Wasze posty i włos zjeżył mi się na głowie, ponieważ mam podobny problem. A propos objawów to rzecz ma się następująco:
1. Po odpaleniu zimnego słychać wyraźnie na zewnątrz auta stuki jak w dieslu, który ma najechane z 500 kkm.
2. W czasie jazdy słychać je wewnątrz auta wyraźnie podczas dodawania gazu w zakresie do 3000 rpm. Powyżej 3000 rpm. nie słyszę ich, chyba że zagłusza je szum powietrza, opon. Przy zdjęciu nogi z gazu - cichutko w całym zakresie obrotów.
3. Gdy silnik jest rozgrzany i po ostrej jeździe w granicach 3-4 tys. rpm. nie występują na biegu jałowym.
4. Nasilają się w niskich temperaturach otoczenia. W lecie w środku trochę ciszej, na zewnątrz słyszalne.
5. Olej ELF 10W40 (półsyntetyk) zmieniany co 10.000 km, LPG, ustawienie rozrządu właściwe, wymienione popychacze (myślałem, że to coś zmieni).
6. Po przyłożeniu kija do ucha słychać je w okolicy między 2-3 cyl. w połowie wysokości kadłuba (sprawdzałem ja, nie mechanik). Wyraźnie dochodzą z bloku silnika (nasłuchiwałem z pod auta.
7. Po osiągnięciu temp. ok 50 - 80 st. C słyszalne z odległości kilku metrów.
8. Ciśnienie sprężania na rozgrzanym motorze: 9,8 ; 9,6 ; 9,7 ; 9,6. (zakres dla ABT to 7-12).
9. Zużycie oleju - 1 litr na 10 tys. km.
10. Nie występują problemy z uruchomieniem.
11. Obroty nie falują, i utrzymują się na poziomie 900 na min.
12 Nie kopci i nie dymi. (tylko para).
Proszę Was moi drodzy o radę i konstruktywne rozwiązania problemu.
a) Jakie istnieje zagrożenie w przypadku zlekceważenia objawów?
b) Jakie przyczyny można wykluczyć a jakie są na pewno przyczyną stuków?
c) Remont czy wymiana motoru?
d) Jeżeli konieczny remont to od czego zacząć i zakres remontu?
e) Jak zweryfikować trafność diagnozy mechanika? (zanim ją postawi chciałbym się dowiedzieć czegoś od Was)
Gorąco pozdrawiam maniaków OOOO i zapraszam do dyskusji.
[ Dodano: 2008-01-26, 20:16 ]
Przerwijcie milczenie.
Tak, to prawda przejechałem już ok. 70 tys. km. Przy ok 60 tys. wymieniona została uszczelka pod głowicą (znaczna korozja widoczna na zewnątrz, wewnątrz wszystko oK.), uszczelniacze zaworowe oraz pozostałe uszczelnienia silnika. Wg mechanika luzy tłoki-cylindry w normie, na cylindrach ślady po honowaniu (osobiście widziałem). Tłoki nie wypalone, pierścienie OK, brak luzu na sworzniach i panewkach. Jedyną rzeczą, z którą nie zgodziłem się z mechanikiem to fakt, że wg niego tłoki nie mają luzów, choć w GMP wykazały wyczuwalny luz w cylindrach. Ale to tylko (AŻ) w Górnym Martwym Punkcie. Ja podejrzewam więc, że one tak tłuką. Pozostałe elementy silnika w porządku. Żałuję, że skoro miałem wyciągnięty silnik nie zrobiłem pełnego remontu. Mechanik zapewnił mnie, że pozostaje to bez wpływu na eksploatację, aczkolwiek powoduje dyskomfort kierowcy. Stuki są mniej wyraźne jak przejadę autkiem dalszą trasę a na obrotomierzu mam 3-3,5 tys. obr/min. Zużycie oleju na 10 tys. km spadło do 0,2 l.
Cóż mogę Ci doradzić. Na Twoim miejscu szukałbym auta z motorem bez wad. Później szkoda czasu i pieniędzy na grzebanie przy silniku.
Cóż mogę Ci doradzić. Na Twoim miejscu szukałbym auta z motorem bez wad. Później szkoda czasu i pieniędzy na grzebanie przy silniku.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Ja natomiast zauważyłem ze modele B4 z silnikiem ABT produkowane w 91 roku nie stukają lecz cieknie po jakimś czasie olej z pod uszczelki pod głowica w okolicach krócca plastikowego miedzy 3 a 4 świeca natomiast silniki z okresu 92 do 93 stukają lecz nie cieknie olej z uszczelki pod głowica. I nie jest to moja jakaś filozofia tylko sprawdziłem to na kilku B4 miedzy innymi nawet na tej która nie dawno kupiłem mojej pannie.
Coś w tym jest kolego.
Panewki w moim zostały wykluczone. Zastanawiam się nad wymianą oleju z Castrola High Mileage 15w40 na Magnateca 10w40. Jak myślicie, silnik zacznie pracować inaczej ?
Z rana z głowicy wydobywają się dziwne dźwięki przez kilka sekund.
Znów stukanie podczas przyśpieszania pojawia się tylko w przedziale 1000-2500 rpm.
Panewki w moim zostały wykluczone. Zastanawiam się nad wymianą oleju z Castrola High Mileage 15w40 na Magnateca 10w40. Jak myślicie, silnik zacznie pracować inaczej ?
Z rana z głowicy wydobywają się dziwne dźwięki przez kilka sekund.
Znów stukanie podczas przyśpieszania pojawia się tylko w przedziale 1000-2500 rpm.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 138
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:20
- Lokalizacja: Człuchów
Możliwe rozwiązania stukania szklanek z rana:
- wyjechane gniazda hydropopychaczy
- zapchane kanaliki olejowe
Możliwa i sprawdzona przyczyna stukania silnika w niskim zakresie obrotów:
- sworzeń tłokowy ma za duży luz w główce korbowodu
Rozwiązanie ? Tulejowanie główki korbowodu + nowe sworznie tłokowe.
- wyjechane gniazda hydropopychaczy
- zapchane kanaliki olejowe
Możliwa i sprawdzona przyczyna stukania silnika w niskim zakresie obrotów:
- sworzeń tłokowy ma za duży luz w główce korbowodu
Rozwiązanie ? Tulejowanie główki korbowodu + nowe sworznie tłokowe.