[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu
[b4 1.9 tdi] Wymiana rozrządu
Ja mam pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu. Czy jest konieczność demontowania przodu auta czy jest szansa na wymianę paska bez ściągania chłodnicy i ścianki przedniej?
pozdrawiam
pozdrawiam
Jak u siebie zmieniałem rozrząd, to chłodnicę zdemontowałem (niewiele roboty, a dostęp do rozrządu idealny).daro26 pisze:ja jak wymienialem u siebie to wykrecilem wiatraki, chlodnice odkrecilem z uchwytow i bez zdejmowania wezow wodnych polozylem ja na silniku i piekne dojscie mialem <ok>
Oczywiście da się to zrobić bez demontażu chłodnicy... jednak u siebie miałem problem z odkręceniem śrub koła pasowego
- trepek
- Forum Audi 80
- Posty: 5446
- Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
- Imię: Grzegorz
- Model: Inny
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.6 ABC+lpg
- Lokalizacja: Olkusz
@skoti
Masz 3 znaki: na wałku, na zamachu i w pompie wtryskowej.
Na zamachu masz wytloczone "0", które ma się przecinać z dolną krawędzią otworu, przez którą patrzysz na ten znak.
Znak na wałku znajduje się z tyłu wałka i trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Jest to poziome nacięcie o grubości 4.5mm, wsadza się w nie liniał i blokuje możliwość obrotu wałka.
W kole pasowym pompy wtryskowej masz otwór, w który wkłada się śrube, hmm... albo 13 albo 17. Ustaw rozrząd na znaki, popatrz na koło pasowe pompy wtryskowej i będziesz wiedział gdzie ten znak się znajduje. Zamontowana pompa na silniku ma tylko jedną dziurkę na wylot :mrgreen: Jakieś niejasności - pisz.
P.S.
Rozrząd ustawia się dokładnie tak samo jak w 1.6TD/1.9TD.
Masz 3 znaki: na wałku, na zamachu i w pompie wtryskowej.
Na zamachu masz wytloczone "0", które ma się przecinać z dolną krawędzią otworu, przez którą patrzysz na ten znak.
Znak na wałku znajduje się z tyłu wałka i trzeba zdemontować pokrywę zaworów. Jest to poziome nacięcie o grubości 4.5mm, wsadza się w nie liniał i blokuje możliwość obrotu wałka.
W kole pasowym pompy wtryskowej masz otwór, w który wkłada się śrube, hmm... albo 13 albo 17. Ustaw rozrząd na znaki, popatrz na koło pasowe pompy wtryskowej i będziesz wiedział gdzie ten znak się znajduje. Zamontowana pompa na silniku ma tylko jedną dziurkę na wylot :mrgreen: Jakieś niejasności - pisz.
P.S.
Rozrząd ustawia się dokładnie tak samo jak w 1.6TD/1.9TD.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 143
- Rejestracja: 29 lip 2010, 19:22
- Lokalizacja: Labiszyn/Bydgoszcz
Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie „ucho” przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego „ucha” nie ma, pytanie, czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?
To jest tak zwana płetwa, idź do sklepu z częściami to bez problemu dostaniesz taki napinacz, jest on co prawda trochę droższy, ale wyjścia nie ma, przełożyć tego nie przełożysz.krzysiek21_01_1989 pisze:Mam taki problem z częściami do układu rozrządu i nie wiem jak z niego wybrnąć, chodzi o rolkę napinającą, mam takie „ucho” przy niej a w większości ogłoszeń z allegro przy zestawach do audi 80 tdi tego „ucha” nie ma, pytanie, czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?
I odradzam Ci kupowanie rozrządu na allegro, zapłacisz taniej ale pewnie dostaniesz jakąś chińszczyznę.
Ja za zestaw pasek conti, napinacz z płetwą rouwille i rolka prowadząca (jakiejś kanadyjskiej firmy robiącej części dla vw, nazwy nie pamiętam) zapłaciłem ok. 300 pln
Płetwa jest zintegrowana. Musisz kupić napinacz z płetwą. Ja kupiłem bez problemu na allegro. Powiem Ci, że nawet w normalnym sklepie kupiłem w tej samej cenie co na allegro. Jak ktoś ma komplety to zadzwoń, bo pewnie ma takie i takie....czy to „ucho” można przełożyć z napinacza na nowy napinacz, czy jest to część zintegrowana z napinaczem?