Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD

Post autor: ponczo » 24 mar 2008, 18:10

Witam, przymierzam się do pewnych zmian w układzie wydechowym.
W tej chwili posiadam fabryczny wydech poza katalizatorami które zostały zastąpione rurami.
Obrazek

Niestety podczas jazdy cały czas słyszę denerwujący dźwięk spalin które walą prosto w te rury :-(
Mam zakupiony kolektor wydechowy od Coupe 2.8 w którym rury schodzą się w jedną po której jest katalizator:
Obrazek
Zamiast katalizatora chcę wstawić tłumik przelotowy:
Obrazek
Dalej rurę do tłumika środkowego...
Wiem że pytania będą trochę dziwne ale może kiedyś już robił takie zmiany w ukł. wydechowym i jest w stanie na nie odpowiedzieć ;-)

Czy taki tłumik przelotowy pochłania duże ilości hałasu wydechu :?:
Czy jeśli wywalę tłumik środkowy i puszcze rurę z od przelotowego bezpośrednio do końcowego czy nie będzie zbyt głośno :?: ;-)

Może ktoś juz robił u siebie taki wydech i może coś podpowiedzieć?? Chcę żeby było słychać że pod maską siedzi V-ka ale żeby można było w miare komfortowo jeździć autem w trasy. Może być głośno ale bez przesady <lol>
Moje pomysły na wydech wyglądają tak:
Obrazek Obrazek Obrazek
W ostatnim przypadku katalizator zostaje zastąpiony tłumikiem przelotowym środkowy zostaje oryginalny a końcowy zostaje zastąpiony sportowym tłumikiem
http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... cts_id=390

Czekam na Wasze opinie i propozycje 8-)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 11:51 przez ponczo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 mar 2008, 20:14

Wywal te puchy po katalizatorach i wstaw rurkę, nie wkładaj żadnych tłumików tylko weź wymien końcowy wydech na przelotowy a środkowy zostaw i będzie ok.
Ja tak mam ,jak chcesz to zobacz filmik jak to u mnie chodzi.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 11:32 przez kamilB4, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 20:20

ja radzę (z doświadczenia własnego i 2 kolegów) wstawić zamiast katalizatorów tłumik przelotowy, zostawić w spokoju środkowe, a na końcowy dać przelotowy jakiś. Polecam, wyeliminuje to nieprzyjemny rezonans w zakresie obrotów 2-3 krpm. na pełnym gazie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 mar 2008, 20:39

Ja zamiast kata mam wstawiona kwasowke 2,5" od kolektora do srodkowego, tlumiki srodkowy i koncowy seria. Efekt taki ze auto sie lepiej wkreca dzwiek silnika sie uwydatnił troche tak jak chcialem auto jest delikatnie glosniejsze lecz tak jak pisze Leo przy 2800-300rpm powstaje dziwny rezonans i owa rura charakterystycznie metalicznie brzeczy, jak byla pusta puszka po kacie gdy porcelane szlag trafil to w tym samym zakresie puszka niemilosiernie dzwonila. W garazu leży koncowy przelotowy do zalożenia, moze on cos zrobi z tym rezonansem :-/ .
W poprzednim aucie (Passat B3 1,8) zamiast kata rowniez mialem rure wstawiona i owego rezonansu nie bylo :-/

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 25 mar 2008, 20:46

kamilB4 pisze:Wywal te puchy po katalizatorach i wstaw rórkę, nie wkładaj żadnych tłumików
Właśnie teraz zamiast 2 katów mam wspawane rurki i właśnie dźwięk (bzyczenie, szczególnie uciążliwe jak silnik jest zimny) mnie denerwuje :-/ i chce się tego pozbyć...
Leo pisze:wstawić zamiast katalizatorów tłumik przelotowy, zostawić w spokoju środkowe, a na końcowy dać przelotowy jakiś
Jutro rano jestem omówiony z mechanikami na przekładka kolektora. Zaraz za kolektorem będzie tłumik przelotowy i potem sama rura do tłumika środkowego. Zobaczymy jak wtedy będzie chodzić.
Słonik pisze:tak jak pisze Leo przy 2800-300rpm powstaje dziwny rezonans i owa rura charakterystycznie metalicznie brzeczy, jak byla pusta puszka po kacie gdy porcelane szlag trafil to w tym samym zakresie puszka niemilosiernie dzwonil
Miałem dokładnie to samo kiedy puszki katalizatorów były puste... po wspawaniu rurek jest trochę ciszej ale nadal jest to denerwujące... Jeśli po założeniu przelotowego zrobi się cicho to chyba pokuszę się o jakiś "sportowy" tłumik końcowy :mrgreen:
Dzięki za rady panowie <piwo>

Awatar użytkownika
MacAudiO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 26 sty 2007, 22:38
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: MacAudiO » 25 mar 2008, 21:15

Korzystając z tego, że ponczo, zapoczątkował temat zmian w układzie wydechowym V-ek, trochę się podepnę.
Mój problem polega na powoli kończącym swój żywot tłumiku środkowym Obrazek
za którym się rozglądam i jak na razie słyszę "będzie z tym problem","chyba tylko na zamówienie","może da się przerobić z corrado" a i ceny nikt nie potrafi mi podać :-? .
Byłbym wdzięczny za informację czy jest szansa i ewentualnie gdzie go można kupić, no i ile kasiory trzeba będzie wybulić :mrgreen:
Mam nadzieję ponczo że nie będziesz miał mi za złe że wykorzystałem twoją fotkę :-P

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 21:20

niestety, środkowe tłumiki w v6 B4 są newralgicznym miejscem układu wydechowego. Jeśli moge poradzić coś - szukaj oryginalnych używanych w jak najlepszym stanie. Ja mam to samo ze środkowym do 2.3 20v - zamiennik Bosala czy Walkera od 880 zł. w górę. Oryginał ok. 2000 . Możesz mi wierzyć albo nie, może się wydawać że tam filozofii nie ma, ale od środkowych tłumików zależy bardzo dużo w układzie.
Jeśli nie masz ochoty się babrać w używane, szukać czegośkolwiek, to w ostateczności - jak największe tłumiki i o takiej samej średnicy - to bardzo ważne - jak pozostała część układu wydechowego (mówię o rurach dochodzących i wychodzących z tłumika , nie o jego wymiarach zewnętrznych). Niestety, być może będziesz musiał dopasować metodą prób i błędów.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 mar 2008, 21:35

ponczo, tego bzyczeni się nie pozbędziesz, to jest V6 i on juz tak ma.
Posłuchaj mój wydech jak chodzi.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 25 mar 2008, 21:45

kamilB4 pisze:ponczo, tego bzyczeni się nie pozbędziesz, to jest V6 i on juz tak ma.
Jutro się okaże jak będzie z chodzić z tłumikiem przelotowym zamiast kata :->
MacAudiO pisze:Mam nadzieję ponczo że nie będziesz miał mi za złe że wykorzystałem twoją fotkę
Nie ma problemu <ok>

Awatar użytkownika
daniel1302
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: daniel1302 » 25 mar 2008, 21:48

witam ja mam zamiar niebawem zamiast 2-katów wstawić 2-strumienice a reszta bez zmian ciekawe co bedzie :mrgreen:

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 mar 2008, 21:55

daniel1302, ja tak miałem jak Ty planujesz zrobić,chwile było fajnie ,głośniej ale nie wiele.Końcowy tłumik tylko wurzuciłe i wstawiłem przelotowy,a środkowy został na swoim miejscu. Efekt poniżej jak nie wiesz co będzie. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 21:56

jeśli mogę coś zasugerować - nie wstawiajcie strumienic, nie ma sensu bo nie działają tak jakbyście sobie tego życzyli. No chyba, że wymusicie pomiar przed i po montażu - na hamowni.

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 25 mar 2008, 22:05

Leo, też nie polecam,lepszy już jest kawałek rurki.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 mar 2008, 22:50

daniel1302, tak jak koledzy pisza daj sobie spokoj ze strumienicami, poza chalasem nie powoduja nic innego, rurke wspawaj i tyle.

[ Dodano: 2008-03-25, 22:53 ]
Leo pisze:niestety, środkowe tłumiki w v6 B4 są newralgicznym miejscem układu wydechowego.
Nie tylko w V-kach, kazde Audi 80 jakie znam w swoim otoczeniu, od 2,0 po 2,8 ,mialo wymieniany tlumik srodkowy bo sie rozlecial w srodku.

[ Dodano: 2008-03-25, 22:58 ]
ponczo, Co to za tlumik przelotowy ktory pokazales na fotce na poczatku, skad go dorwałeś i za ile :?:

Awatar użytkownika
daniel1302
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 51
Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: daniel1302 » 25 mar 2008, 23:06

no tak ale mi nie chodzi o jakiś super dźwięk z wydechu chce tylko zlikwidować ten metaliczny poglos bo mam same puchy zamiast katow :-x

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl