Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep samochodowy

[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 08 wrz 2011, 21:12

Koledzy jaki tłumik przelotowy do audi 2.6 założyć oczywiscie dwa tylko jaki wymiar był dobry moze ktos montował juz cos takiego u siebie <ok>
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:34 przez kris4, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 wrz 2011, 21:11

Najlepiej jak najmniejszy, tzn. aby miał jak najmniejszą wysokość i szerokość bo dwie baniaki obok siebie trudno zmieścić. U mnie ktoś wstawił strumienice dosyć nisko bo w tunelu by się nie zmieściły. Teraz trę nimi po asfalcie jak koła jadą w koleinach.

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2011, 20:25

ja bym na twoim miejscu wydał kaske na rurke :lol: miałem taką strumienice i teraz leży w garażu :-P

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 11 wrz 2011, 14:24

nie chodzi mi o strumiennice tylko o tłumik przelotowy żeby to było v6, bo jak po wyżej 3 to juz głosno sie robi i pod nogami czuc takie wibracje, ale pomierze sobie na spokojnie ile tam jest i jakie mozna założyc to wtedy sie nabedzie :mrgreen:

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 26 gru 2011, 18:00

Jak kupiłem swoją 2,8 to miała 2 katy zamienione na strumienice, wywalony środkowy i na końcu dany Ultera - głośno było, przy 3 tyś obr nie szło w środku wytrzymać od buczenia, z mocą raczej kiepsko. Szybko dołożyłem środkowy orginał i teraz jest zdecydowanie lepiej. Z tym wywalaniem i zamienianiem trzeba pamiętać że żle obliczony wydech to więcej szkody niż pożytku przyniesie.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 gru 2011, 18:28

U mnie są wycięte katy i wspawane zwykłe proste rury. (takie autko już kupiłem jakiś mechanik się dobrał do nich :evil: )
Chociaż ja sam chyba też bym je wywalił :mrgreen:
Reszta wydechu jest seryjna a słychać go tak (nie zwracajcie uwagi na klekot to napinacze łańcuszków)
KLIK

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 31 gru 2011, 09:13

Któryś z kolegów dał by jakiś link do tłumików przelotowych zamiast katów, bo szukam szukam i nigdzie nie mogę znaleźć a chciałbym je kupić..... :evil: :lol:

Oczywiście do ABC <ok>

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 03 sty 2012, 09:55

A po co Ci link? Rurke wstawiasz zamiast kata i jest. Poza tym samo wywalenie kata nie czyni tłumika "przelotowym".

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 20 lut 2014, 18:15

odświeżę trochę temat
mianowicie chodzi o ABT
chciałbym z modzić wydech w abeteku i tu pytanie cz całkowity przelot ostatni ori
czy zamiast kata początkowy od b3 (podobno przelotowy, środkowy oryginalny i końcowy przelot ( mógłby ktoś pokazać jak wygląda końcowy przelotowy?)
no i zmiana kolektora na 4-2-1 zamiast 4-1, i czy 4-2-1 był w nowszych abt czy może być/będzie pasował z abk. chodzi ogólnie o poprawienie osiągów (aby nie pogorszyć bo i tak są mizerne :-( , na efekcie dźwiękowym mi nie zależy, proszę o opinie

dudziolebork
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
Lokalizacja: Lębork

Post autor: dudziolebork » 02 sie 2015, 18:08

Witam. Podepnę się pod temat bo jedna rzecz mnie interesuje a na początku tego tematu są zdjęcia z etki i na jednym jest że tłumik się łączy przed katalizatorem a na drugim że za katalizatorami czy różnica tłumików to ośka od quattro czy jak ???

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sie 2015, 20:44

W ośce coupe zmieniło się od któregoś numeru nadwozia: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO/1994/142/50/
W CQ jakoś nie widać zmiana na ryskunkach: www.vagcat.com/epc/cat/au/ACOQ/1994/141/50/1443824/

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 21 sie 2015, 14:23

Witam..Robił ktoś coś z tłumikami środkowymi?Jakieś zmiany coś?Bo chyba zrobiła mi się dziurka i zaczął strasznie pierdzieć i mnie to irytuje.....A używkę dostać dosyć ciężko i to jeszcze w dobrym stanie ..Są jakieś zamienniki albo inny patent?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4789
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sie 2015, 20:59

pitazz pisze:Są jakieś zamienniki albo inny patent?
Patenty to wstawić jakieś podobny tłumik z innego auta. Chyba w A4 B5 i pasku B5 1.8 Turbo też były podobne dwa tłumiki na środku (pewnie w 2.4 2.6 2.8 w B5 też).

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 17 paź 2015, 01:23

Odkopię troche ;) Jako że jutro wybieram się na warsztat to chciał bym od razu zająć się układem wydechowym. I tu moje pytanie jako kompletny laik...

Czy 2.6 ABC quattro ma jeden katalizator czy dwa ? One są przed połączeniem rur w jedną czy jest tam jeden katalizator już na pojedynczej rurze.

Pytam bo zerkając pod samochód widzialem 2 wielkie puchy na rurach za kolektorami, a po łączeniu w jedna widze że jest tam wspawany kawalek ok 30cm rury.

I troche zgłupiałem jak to tam jest. A z fot które są na pierwszej stronie nie wiele się dowiem bo nie jest to podpisane co jest co :roll:

Proszę o wyrozumiałość .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11735
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 paź 2015, 08:04

BzykuPL, nie znam za dobrze ABC ale podejrzewam że jest jak w większości aut czyli pierwszy za kolektorami masz katalizator potem tłumik środkowy i na końcu tłumik końcowy.
Skoro masz tam jakąś rurę wspawaną znaczy że ktoś coś już tam działał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl