Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 08 wrz 2011, 21:12

Koledzy jaki tłumik przelotowy do audi 2.6 założyć oczywiscie dwa tylko jaki wymiar był dobry moze ktos montował juz cos takiego u siebie <ok>
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:34 przez kris4, łącznie zmieniany 1 raz.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 09 wrz 2011, 21:11

Najlepiej jak najmniejszy, tzn. aby miał jak najmniejszą wysokość i szerokość bo dwie baniaki obok siebie trudno zmieścić. U mnie ktoś wstawił strumienice dosyć nisko bo w tunelu by się nie zmieściły. Teraz trę nimi po asfalcie jak koła jadą w koleinach.

Awatar użytkownika
jaro85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 11 gru 2009, 16:14
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: jaro85 » 10 wrz 2011, 20:25

ja bym na twoim miejscu wydał kaske na rurke :lol: miałem taką strumienice i teraz leży w garażu :-P

Awatar użytkownika
kris4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 285
Rejestracja: 20 mar 2010, 17:37
Lokalizacja: kuj - pom(Radziejów)

Post autor: kris4 » 11 wrz 2011, 14:24

nie chodzi mi o strumiennice tylko o tłumik przelotowy żeby to było v6, bo jak po wyżej 3 to juz głosno sie robi i pod nogami czuc takie wibracje, ale pomierze sobie na spokojnie ile tam jest i jakie mozna założyc to wtedy sie nabedzie :mrgreen:

Teder
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 02 lut 2011, 21:24
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: Teder » 26 gru 2011, 18:00

Jak kupiłem swoją 2,8 to miała 2 katy zamienione na strumienice, wywalony środkowy i na końcu dany Ultera - głośno było, przy 3 tyś obr nie szło w środku wytrzymać od buczenia, z mocą raczej kiepsko. Szybko dołożyłem środkowy orginał i teraz jest zdecydowanie lepiej. Z tym wywalaniem i zamienianiem trzeba pamiętać że żle obliczony wydech to więcej szkody niż pożytku przyniesie.

Awatar użytkownika
karol89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 414
Rejestracja: 08 maja 2011, 13:02
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: karol89 » 26 gru 2011, 18:28

U mnie są wycięte katy i wspawane zwykłe proste rury. (takie autko już kupiłem jakiś mechanik się dobrał do nich :evil: )
Chociaż ja sam chyba też bym je wywalił :mrgreen:
Reszta wydechu jest seryjna a słychać go tak (nie zwracajcie uwagi na klekot to napinacze łańcuszków)
KLIK

Awatar użytkownika
PiotrLublin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 262
Rejestracja: 06 gru 2011, 20:59
Lokalizacja: Lublin

Post autor: PiotrLublin » 31 gru 2011, 09:13

Któryś z kolegów dał by jakiś link do tłumików przelotowych zamiast katów, bo szukam szukam i nigdzie nie mogę znaleźć a chciałbym je kupić..... :evil: :lol:

Oczywiście do ABC <ok>

Awatar użytkownika
Mabrothrax
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2442
Rejestracja: 05 kwie 2009, 10:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Mabrothrax » 03 sty 2012, 09:55

A po co Ci link? Rurke wstawiasz zamiast kata i jest. Poza tym samo wywalenie kata nie czyni tłumika "przelotowym".

Marcin b42.0ABT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 09 gru 2012, 17:59
Lokalizacja: Sokołów

Post autor: Marcin b42.0ABT » 20 lut 2014, 18:15

odświeżę trochę temat
mianowicie chodzi o ABT
chciałbym z modzić wydech w abeteku i tu pytanie cz całkowity przelot ostatni ori
czy zamiast kata początkowy od b3 (podobno przelotowy, środkowy oryginalny i końcowy przelot ( mógłby ktoś pokazać jak wygląda końcowy przelotowy?)
no i zmiana kolektora na 4-2-1 zamiast 4-1, i czy 4-2-1 był w nowszych abt czy może być/będzie pasował z abk. chodzi ogólnie o poprawienie osiągów (aby nie pogorszyć bo i tak są mizerne :-( , na efekcie dźwiękowym mi nie zależy, proszę o opinie

dudziolebork
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 15 lut 2008, 19:16
Lokalizacja: Lębork

Post autor: dudziolebork » 02 sie 2015, 18:08

Witam. Podepnę się pod temat bo jedna rzecz mnie interesuje a na początku tego tematu są zdjęcia z etki i na jednym jest że tłumik się łączy przed katalizatorem a na drugim że za katalizatorami czy różnica tłumików to ośka od quattro czy jak ???

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 02 sie 2015, 20:44

W ośce coupe zmieniło się od któregoś numeru nadwozia: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/ACO/1994/142/50/
W CQ jakoś nie widać zmiana na ryskunkach: www.vagcat.com/epc/cat/au/ACOQ/1994/141/50/1443824/

pitazz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 98
Rejestracja: 01 sty 2012, 19:53
Lokalizacja: Swarzędz/Wlkp

Post autor: pitazz » 21 sie 2015, 14:23

Witam..Robił ktoś coś z tłumikami środkowymi?Jakieś zmiany coś?Bo chyba zrobiła mi się dziurka i zaczął strasznie pierdzieć i mnie to irytuje.....A używkę dostać dosyć ciężko i to jeszcze w dobrym stanie ..Są jakieś zamienniki albo inny patent?

maciek889
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4735
Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
Imię: Maciej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Wchsut.

Post autor: maciek889 » 21 sie 2015, 20:59

pitazz pisze:Są jakieś zamienniki albo inny patent?
Patenty to wstawić jakieś podobny tłumik z innego auta. Chyba w A4 B5 i pasku B5 1.8 Turbo też były podobne dwa tłumiki na środku (pewnie w 2.4 2.6 2.8 w B5 też).

Awatar użytkownika
BzykuPL
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 120
Rejestracja: 10 paź 2015, 22:52
Lokalizacja: CzeWa

Post autor: BzykuPL » 17 paź 2015, 01:23

Odkopię troche ;) Jako że jutro wybieram się na warsztat to chciał bym od razu zająć się układem wydechowym. I tu moje pytanie jako kompletny laik...

Czy 2.6 ABC quattro ma jeden katalizator czy dwa ? One są przed połączeniem rur w jedną czy jest tam jeden katalizator już na pojedynczej rurze.

Pytam bo zerkając pod samochód widzialem 2 wielkie puchy na rurach za kolektorami, a po łączeniu w jedna widze że jest tam wspawany kawalek ok 30cm rury.

I troche zgłupiałem jak to tam jest. A z fot które są na pierwszej stronie nie wiele się dowiem bo nie jest to podpisane co jest co :roll:

Proszę o wyrozumiałość .

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 paź 2015, 08:04

BzykuPL, nie znam za dobrze ABC ale podejrzewam że jest jak w większości aut czyli pierwszy za kolektorami masz katalizator potem tłumik środkowy i na końcu tłumik końcowy.
Skoro masz tam jakąś rurę wspawaną znaczy że ktoś coś już tam działał.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl