[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD
[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD
Witam, przymierzam się do pewnych zmian w układzie wydechowym.
W tej chwili posiadam fabryczny wydech poza katalizatorami które zostały zastąpione rurami.
Niestety podczas jazdy cały czas słyszę denerwujący dźwięk spalin które walą prosto w te rury
Mam zakupiony kolektor wydechowy od Coupe 2.8 w którym rury schodzą się w jedną po której jest katalizator:
Zamiast katalizatora chcę wstawić tłumik przelotowy:
Dalej rurę do tłumika środkowego...
Wiem że pytania będą trochę dziwne ale może kiedyś już robił takie zmiany w ukł. wydechowym i jest w stanie na nie odpowiedzieć
Czy taki tłumik przelotowy pochłania duże ilości hałasu wydechu :?:
Czy jeśli wywalę tłumik środkowy i puszcze rurę z od przelotowego bezpośrednio do końcowego czy nie będzie zbyt głośno :?:
Może ktoś juz robił u siebie taki wydech i może coś podpowiedzieć?? Chcę żeby było słychać że pod maską siedzi V-ka ale żeby można było w miare komfortowo jeździć autem w trasy. Może być głośno ale bez przesady <lol>
Moje pomysły na wydech wyglądają tak:
W ostatnim przypadku katalizator zostaje zastąpiony tłumikiem przelotowym środkowy zostaje oryginalny a końcowy zostaje zastąpiony sportowym tłumikiem
http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... cts_id=390
Czekam na Wasze opinie i propozycje 8-)
Pozdrawiam
W tej chwili posiadam fabryczny wydech poza katalizatorami które zostały zastąpione rurami.
Niestety podczas jazdy cały czas słyszę denerwujący dźwięk spalin które walą prosto w te rury
Mam zakupiony kolektor wydechowy od Coupe 2.8 w którym rury schodzą się w jedną po której jest katalizator:
Zamiast katalizatora chcę wstawić tłumik przelotowy:
Dalej rurę do tłumika środkowego...
Wiem że pytania będą trochę dziwne ale może kiedyś już robił takie zmiany w ukł. wydechowym i jest w stanie na nie odpowiedzieć
Czy taki tłumik przelotowy pochłania duże ilości hałasu wydechu :?:
Czy jeśli wywalę tłumik środkowy i puszcze rurę z od przelotowego bezpośrednio do końcowego czy nie będzie zbyt głośno :?:
Może ktoś juz robił u siebie taki wydech i może coś podpowiedzieć?? Chcę żeby było słychać że pod maską siedzi V-ka ale żeby można było w miare komfortowo jeździć autem w trasy. Może być głośno ale bez przesady <lol>
Moje pomysły na wydech wyglądają tak:
W ostatnim przypadku katalizator zostaje zastąpiony tłumikiem przelotowym środkowy zostaje oryginalny a końcowy zostaje zastąpiony sportowym tłumikiem
http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... cts_id=390
Czekam na Wasze opinie i propozycje 8-)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 11:51 przez ponczo, łącznie zmieniany 1 raz.
Wywal te puchy po katalizatorach i wstaw rurkę, nie wkładaj żadnych tłumików tylko weź wymien końcowy wydech na przelotowy a środkowy zostaw i będzie ok.
Ja tak mam ,jak chcesz to zobacz filmik jak to u mnie chodzi.
Ja tak mam ,jak chcesz to zobacz filmik jak to u mnie chodzi.
Ostatnio zmieniony 29 cze 2011, 11:32 przez kamilB4, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja zamiast kata mam wstawiona kwasowke 2,5" od kolektora do srodkowego, tlumiki srodkowy i koncowy seria. Efekt taki ze auto sie lepiej wkreca dzwiek silnika sie uwydatnił troche tak jak chcialem auto jest delikatnie glosniejsze lecz tak jak pisze Leo przy 2800-300rpm powstaje dziwny rezonans i owa rura charakterystycznie metalicznie brzeczy, jak byla pusta puszka po kacie gdy porcelane szlag trafil to w tym samym zakresie puszka niemilosiernie dzwonila. W garazu leży koncowy przelotowy do zalożenia, moze on cos zrobi z tym rezonansem .
W poprzednim aucie (Passat B3 1,8) zamiast kata rowniez mialem rure wstawiona i owego rezonansu nie bylo
W poprzednim aucie (Passat B3 1,8) zamiast kata rowniez mialem rure wstawiona i owego rezonansu nie bylo
Właśnie teraz zamiast 2 katów mam wspawane rurki i właśnie dźwięk (bzyczenie, szczególnie uciążliwe jak silnik jest zimny) mnie denerwuje i chce się tego pozbyć...kamilB4 pisze:Wywal te puchy po katalizatorach i wstaw rórkę, nie wkładaj żadnych tłumików
Jutro rano jestem omówiony z mechanikami na przekładka kolektora. Zaraz za kolektorem będzie tłumik przelotowy i potem sama rura do tłumika środkowego. Zobaczymy jak wtedy będzie chodzić.Leo pisze:wstawić zamiast katalizatorów tłumik przelotowy, zostawić w spokoju środkowe, a na końcowy dać przelotowy jakiś
Miałem dokładnie to samo kiedy puszki katalizatorów były puste... po wspawaniu rurek jest trochę ciszej ale nadal jest to denerwujące... Jeśli po założeniu przelotowego zrobi się cicho to chyba pokuszę się o jakiś "sportowy" tłumik końcowy :mrgreen:Słonik pisze:tak jak pisze Leo przy 2800-300rpm powstaje dziwny rezonans i owa rura charakterystycznie metalicznie brzeczy, jak byla pusta puszka po kacie gdy porcelane szlag trafil to w tym samym zakresie puszka niemilosiernie dzwonil
Dzięki za rady panowie
Korzystając z tego, że ponczo, zapoczątkował temat zmian w układzie wydechowym V-ek, trochę się podepnę.
Mój problem polega na powoli kończącym swój żywot tłumiku środkowym
za którym się rozglądam i jak na razie słyszę "będzie z tym problem","chyba tylko na zamówienie","może da się przerobić z corrado" a i ceny nikt nie potrafi mi podać .
Byłbym wdzięczny za informację czy jest szansa i ewentualnie gdzie go można kupić, no i ile kasiory trzeba będzie wybulić :mrgreen:
Mam nadzieję ponczo że nie będziesz miał mi za złe że wykorzystałem twoją fotkę
Mój problem polega na powoli kończącym swój żywot tłumiku środkowym
za którym się rozglądam i jak na razie słyszę "będzie z tym problem","chyba tylko na zamówienie","może da się przerobić z corrado" a i ceny nikt nie potrafi mi podać .
Byłbym wdzięczny za informację czy jest szansa i ewentualnie gdzie go można kupić, no i ile kasiory trzeba będzie wybulić :mrgreen:
Mam nadzieję ponczo że nie będziesz miał mi za złe że wykorzystałem twoją fotkę
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
niestety, środkowe tłumiki w v6 B4 są newralgicznym miejscem układu wydechowego. Jeśli moge poradzić coś - szukaj oryginalnych używanych w jak najlepszym stanie. Ja mam to samo ze środkowym do 2.3 20v - zamiennik Bosala czy Walkera od 880 zł. w górę. Oryginał ok. 2000 . Możesz mi wierzyć albo nie, może się wydawać że tam filozofii nie ma, ale od środkowych tłumików zależy bardzo dużo w układzie.
Jeśli nie masz ochoty się babrać w używane, szukać czegośkolwiek, to w ostateczności - jak największe tłumiki i o takiej samej średnicy - to bardzo ważne - jak pozostała część układu wydechowego (mówię o rurach dochodzących i wychodzących z tłumika , nie o jego wymiarach zewnętrznych). Niestety, być może będziesz musiał dopasować metodą prób i błędów.
Jeśli nie masz ochoty się babrać w używane, szukać czegośkolwiek, to w ostateczności - jak największe tłumiki i o takiej samej średnicy - to bardzo ważne - jak pozostała część układu wydechowego (mówię o rurach dochodzących i wychodzących z tłumika , nie o jego wymiarach zewnętrznych). Niestety, być może będziesz musiał dopasować metodą prób i błędów.
- daniel1302
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
- Lokalizacja: Pabianice
daniel1302, tak jak koledzy pisza daj sobie spokoj ze strumienicami, poza chalasem nie powoduja nic innego, rurke wspawaj i tyle.
[ Dodano: 2008-03-25, 22:53 ]
[ Dodano: 2008-03-25, 22:58 ]
ponczo, Co to za tlumik przelotowy ktory pokazales na fotce na poczatku, skad go dorwałeś i za ile :?:
[ Dodano: 2008-03-25, 22:53 ]
Nie tylko w V-kach, kazde Audi 80 jakie znam w swoim otoczeniu, od 2,0 po 2,8 ,mialo wymieniany tlumik srodkowy bo sie rozlecial w srodku.Leo pisze:niestety, środkowe tłumiki w v6 B4 są newralgicznym miejscem układu wydechowego.
[ Dodano: 2008-03-25, 22:58 ]
ponczo, Co to za tlumik przelotowy ktory pokazales na fotce na poczatku, skad go dorwałeś i za ile :?:
- daniel1302
- Forum Audi 80
- Posty: 51
- Rejestracja: 14 cze 2007, 13:39
- Lokalizacja: Pabianice