[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja mialem swego czasu w V6 2.6 na każdej rurze, zamiast katów, po tłumiku przelotowym , środki seryjne, a koncowy był uniwersalny jakiś sebringa, bardzo pysznie to gadało i bez rzężenia - dlatego bez dwóch zdań polecam tłumiki przelotowe w miejsce katów.
Co do tego tłumika pokazanego wyzej, wydaje mi się, że to wiidziałem na allegro.
Co do tego tłumika pokazanego wyzej, wydaje mi się, że to wiidziałem na allegro.
oglądałem Coupe która miała cały wydech robiony w niemczech. Zaraz za katalizatorem miała wstawiony jeden taki przelot, zamiast środkowego dwa takie i na końcu był oryginał z dospawanymi troszkę większymi końcówkami. Szczerze to byłem pod wrażeniem :shock: Przy spokojnym ruszaniu i przyspieszaniu chodził cicho z lekkim pomrukiem a po wciśnięciu gazu ładnie akcentował prace silnika i wcale nie było tragicznie z głośnością :->Słonik pisze:ponczo, Co to za tlumik przelotowy ktory pokazales na fotce na poczatku, skad go dorwałeś i za ile :?:
Jaki polecacie tłumik końcowy :?: Nie chce buczenia tylko pomruk
Może macie jakieś sprawdzone tłumiki :?: Koniecznie musi być dwururka :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:38 przez ponczo, łącznie zmieniany 2 razy.
- Leo
- Forum Audi 80
- Posty: 3822
- Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
- Imię: Adam
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe quattro
- Silnik: 2,2 3B
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
W 2.6 v6 u mnie, (mialem 2 katy) - chodziło pięknie, jedynie S2 teraz chodzi lepiej od tamtego zestawu.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:40 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ja żeby nie inwestować w 2 przelotowe zaopatrzyłem się w w kolektor od Coupe 2.8 w którym kolektor schodzi się w jedną rure a potem dopiero będzie przelotowy (zamiast kata)Leo pisze:miałem w 2.6 v6 u mnie, (mialem 2 katy)
Chciałbym uzyskać taki efekt -
Taki wydeszek też jest niczego sobie
Jak się dobrze przyjrzycie to ona wcale nie ma środkowego i końcowego :shock:
EDIT:
Dziś do autka trafił kolektor z motorku 2.8 + przelot zamiast katalizatora. Efekt: Cisza <ok>
Nie ma już uciążliwego pyrkania pod podłogą za to doszedł ładny pomruk V-ki
Jeśli ktoś wycina katalizatory to polecam w ich miejsce zamiast samych rurek wstawienie tłumika przelotowego
Czy bedzie glosno wywalajac srodkowy ciezko stwierdzic, zawsze bylem przekonany ze wywalajac srodkowy zrobi sie mega glosno az pewnego dnia przyjechal do mnie kumpel golfem3 rozmawiamy i mowi ze pogrzebabl w wydechu a konkretnie koncowy dal przelotowy chyba Ulter srodkowy wywalil i katalizator wywalil ale potem w miejsce katalizatora poszla jakas tam strumienica. efekt jest taki ze do 3 tys srednio glosno ale bez warczenia czy ryku mruczy, po 3tys obr robi sie glosniej ale nadal nie jest to ryk tylko gustowne warczenie, silnik ma 1,8 8V 90KK, po przejazdzce wysiadlem z auta z takimi :shock: oczami bo wcale nie jest bardzo glosny, bym powiedzial tak normalnie.
Witam też przymierzam sie do przerobienia wydechu. Poczytałem troche na ten temat popytałem znajomego który ma sklep tunningowy i sam troche sie bawi w modyfikacje samochodu i to co mowicie o rurach zamiast kata według wielu źródeł to kompletna bzdura. W wydechu występują zjawiska falowe wiec "Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik przelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)" jeżeli V6 została zaprojektowana z katam to nie mozna ingerować w ukłąd rurą zamiast kata bo stracimy komore rozprężną wiec spaliny nie będą w wypychane z taką siłą jaką powinny. W linkach jest to dokładniej opisane. Z tego co wyczytałem w silniku wolnossącym lepiej jest zastosować strumiennice, albo tłumik przelotowy. W silnikach np. Turbo benzyna mozna zastosować rure ale nie w Silniku ABC.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic187530-0.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic185025-30.html
http://www.tuning-design.pl/index.php?o ... &Itemid=57
http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... ienicy.htm
http://tuningpasja.phorum.pl/viewtopic.php?t=387
http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/ ... 189.html[b][/b]
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic187530-0.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic185025-30.html
http://www.tuning-design.pl/index.php?o ... &Itemid=57
http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... ienicy.htm
http://tuningpasja.phorum.pl/viewtopic.php?t=387
http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/ ... 189.html[b][/b]