Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 2.6 ABC] Modyfikacje - układ wydechowy v6 FWD

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 25 mar 2008, 23:09

ja mialem swego czasu w V6 2.6 na każdej rurze, zamiast katów, po tłumiku przelotowym , środki seryjne, a koncowy był uniwersalny jakiś sebringa, bardzo pysznie to gadało i bez rzężenia - dlatego bez dwóch zdań polecam tłumiki przelotowe w miejsce katów.
Co do tego tłumika pokazanego wyzej, wydaje mi się, że to wiidziałem na allegro.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 mar 2008, 00:03

Słonik pisze:ponczo, Co to za tlumik przelotowy ktory pokazales na fotce na poczatku, skad go dorwałeś i za ile :?:
oglądałem Coupe która miała cały wydech robiony w niemczech. Zaraz za katalizatorem miała wstawiony jeden taki przelot, zamiast środkowego dwa takie i na końcu był oryginał z dospawanymi troszkę większymi końcówkami. Szczerze to byłem pod wrażeniem :shock: Przy spokojnym ruszaniu i przyspieszaniu chodził cicho z lekkim pomrukiem a po wciśnięciu gazu ładnie akcentował prace silnika i wcale nie było tragicznie z głośnością :->

Jaki polecacie tłumik końcowy :?: Nie chce buczenia tylko pomruk ;-)

Może macie jakieś sprawdzone tłumiki :?: Koniecznie musi być dwururka :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:38 przez ponczo, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 26 mar 2008, 00:06

W 2.6 v6 u mnie, (mialem 2 katy) - chodziło pięknie, jedynie S2 teraz chodzi lepiej od tamtego zestawu.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2011, 08:40 przez Leo, łącznie zmieniany 1 raz.

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 26 mar 2008, 00:16

Leo pisze:miałem w 2.6 v6 u mnie, (mialem 2 katy)
Ja żeby nie inwestować w 2 przelotowe zaopatrzyłem się w w kolektor od Coupe 2.8 w którym kolektor schodzi się w jedną rure a potem dopiero będzie przelotowy (zamiast kata) ;-)
Chciałbym uzyskać taki efekt -
Taki wydeszek też jest niczego sobie :arrow: :-P
Jak się dobrze przyjrzycie to ona wcale nie ma środkowego i końcowego :shock:

EDIT:
Dziś do autka trafił kolektor z motorku 2.8 + przelot zamiast katalizatora. Efekt: Cisza <ok>
Nie ma już uciążliwego pyrkania pod podłogą za to doszedł ładny pomruk V-ki :-)
Jeśli ktoś wycina katalizatory to polecam w ich miejsce zamiast samych rurek wstawienie tłumika przelotowego ;-)

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 27 mar 2008, 20:57

ponczo, pokaż jakis filmik jak to chodzi,może tez tak zrobie jak mi sie spodoba :mrgreen:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 28 mar 2008, 00:16

kamilB4 pisze:pokaż jakis filmik jak to chodzi,
Wydechu nie słychać praktycznie wcale... możliwe że jak przelot się trochę "przepali" to będzie coś słychać. Co do filmiku to nie mam za bardzo czym nagrać :-/ zresztą i tak nic nie słychać :-P

Awatar użytkownika
kamilB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 01 lip 2007, 20:19
Lokalizacja: Brzozów

Post autor: kamilB4 » 28 mar 2008, 22:54

ponczo pisze:
kamilB4 pisze:pokaż jakis filmik jak to chodzi,
Wydechu nie słychać praktycznie wcale... możliwe że jak przelot się trochę "przepali" to będzie coś słychać. Co do filmiku to nie mam za bardzo czym nagrać :-/ zresztą i tak nic nie słychać :-P
Jak to nie słychać?? V-ka musi ryczeć :mrgreen:

ponczo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 10 kwie 2007, 19:53
Lokalizacja: W-ch

Post autor: ponczo » 29 mar 2008, 00:10

Jak to nie słychać?? V-ka musi ryczeć :mrgreen:
Ryczy ale dopiero od 4 tyś obr/min :-) A tak to cisza :-P Troszkę wczoraj i dziś pojeździłem i jest trochę za cicho :lol: Także w niedalekiej przyszłości będzie jakiś fajny tłumniczek końcowy <cieszy>

Awatar użytkownika
hołard
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1025
Rejestracja: 23 lis 2006, 11:12
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hołard » 29 mar 2008, 03:47

Może i ja u siebie zmienie na przelotowy zamiast rury :roll: Też mam kolektor na jeden kat, Vki po którymś roku miały układ z jednym katem :-D I również poszukuje jakiegoś końcowego, jak coś znajdziesz daj znac <ok>

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 02 paź 2009, 20:31

Podepne sie pod temat zastanawiam sie nad calkowitym wywaleniem srodkowego tlumika albo zamiana na inny przelotowy.
Kata nie ma juz dawno a autko ma koncowy tlumik remusa ale slabo go slychac.

Czy jak wywale calkiem tlumik bedzie bardzo glosno chodzil ???

Z gory dzieki za wszelka pomoc <ok>

Awatar użytkownika
Krycha
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5244
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:47
Imię: Krystian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: Krycha » 02 paź 2009, 21:01

Brak kata, środkowy seryjny i ostatni " sportowy" i Tobie za cicho jest? Dziwne. Środkowego nie ruszaj, bo to podstawa. Raczej szukaj innego końcowego.

Awatar użytkownika
SIDNEY85
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 11 lis 2008, 23:18
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SIDNEY85 » 03 paź 2009, 04:39

To juz wole srodkowy wywalic niz szukac nowego koncowego ten co mam jest Remusa i szkoda mi go wywalac.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 03 paź 2009, 10:25

Czy bedzie glosno wywalajac srodkowy ciezko stwierdzic, zawsze bylem przekonany ze wywalajac srodkowy zrobi sie mega glosno az pewnego dnia przyjechal do mnie kumpel golfem3 rozmawiamy i mowi ze pogrzebabl w wydechu a konkretnie koncowy dal przelotowy chyba Ulter srodkowy wywalil i katalizator wywalil ale potem w miejsce katalizatora poszla jakas tam strumienica. efekt jest taki ze do 3 tys srednio glosno ale bez warczenia czy ryku mruczy, po 3tys obr robi sie glosniej ale nadal nie jest to ryk tylko gustowne warczenie, silnik ma 1,8 8V 90KK, po przejazdzce wysiadlem z auta z takimi :shock: oczami bo wcale nie jest bardzo glosny, bym powiedzial tak normalnie.

tunerek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 gru 2008, 18:10

Post autor: tunerek » 03 paź 2009, 14:25

Mam pytanko czy ktos robil v-ke na dwa tłumiki czyli po katach szły na dwa koncowe ewentualnie jakis filmik i jak to wygląda z pracą silnika

Bereton
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 25 kwie 2008, 11:20
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Bereton » 04 paź 2009, 15:05

Witam też przymierzam sie do przerobienia wydechu. Poczytałem troche na ten temat popytałem znajomego który ma sklep tunningowy i sam troche sie bawi w modyfikacje samochodu i to co mowicie o rurach zamiast kata według wielu źródeł to kompletna bzdura. W wydechu występują zjawiska falowe wiec "Obrazowo - spaliny leca sobie rura wydechowa i natrafiaja na komore rozprezna (tlumik przelotowy lub katalizator) powoduje to przyspieszone ujscie spalin do tej komory - wytwarza sie fala ktora moze pomoc wyciagnac spaliny z cylindrow... dlatego tak wazne jest miejsce umieszczenia i wielkosc tej komory. (niestety pozniej znow trzeba sprezyc spaliny aby wepchnac je do dlaszej czesci ukladu - dlatego miejsce jest tak wazne)" jeżeli V6 została zaprojektowana z katam to nie mozna ingerować w ukłąd rurą zamiast kata bo stracimy komore rozprężną wiec spaliny nie będą w wypychane z taką siłą jaką powinny. W linkach jest to dokładniej opisane. Z tego co wyczytałem w silniku wolnossącym lepiej jest zastosować strumiennice, albo tłumik przelotowy. W silnikach np. Turbo benzyna mozna zastosować rure ale nie w Silniku ABC.


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic187530-0.html

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic185025-30.html

http://www.tuning-design.pl/index.php?o ... &Itemid=57

http://www.tuningmania.pl/tuning&serwis ... ienicy.htm

http://tuningpasja.phorum.pl/viewtopic.php?t=387

http://forum.vectraklub.pl/lofiversion/ ... 189.html[b][/b]

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl