Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK + sekwencja] Trzesie na wolnych obrotach

Wszystko co związane z LPG
GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

[ABK + sekwencja] Trzesie na wolnych obrotach

Post autor: GHX » 27 lut 2008, 13:03

Całkiem niedawno zamontowałem sekwencyjke do mojego abk chodzi bardzo ładnie nawet moge stwierdzic iz na benzynie była mniej elastyczna niz teraz na gazie problem polega na tym iz na wolnych obrotach delikatnie trzesie gazownik który mi to montował stwierdził ze to jest wina zbyt krótkich kolektorów i gaz sie cofa i przechodzi pomiedzy cylindrami oraz wejscie silnika krokowego znajduje sie przy 3 cylindrze i na tym cylindrze jest wiecej powietrza w stosunku do innych
sekwencja to komputer:
- KME z awaryjnym odpalaniem
- wtryski czerwone
zastanawiam sie czy czasem nie wywiercił mi za daleko dziór w kolektorze i dla tego tak trzesie wezyki sa umieszczone lekko z boku około 1,5 - 2cm od wtryszkiwaczy bezyny
czy u was tez sa takie objawy? Pytanie skierowane do włascicieli ABK z sekwencja

[ Dodano: 2008-02-27, 13:20 ]
dodam jeszcze że obroty na gazie i bezynie sa identyczne koło 800

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 27 lut 2008, 13:50

Wygląda na zły dobór dysz wtryskowych i zły komputer sterujacy nie obsługujacy Full gruop ale niech sie wypowie Danek jest obcykany w LPG jak nikt

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 27 lut 2008, 14:04

WOJTEK26 pisze:ale niech sie wypowie Danek jest obcykany w LPG jak nikt
bez przesady :-) .
Rzeczywiście sterownik nie najlepszy. Teoretycznie obsługuje full-group'e ale ma z tym problemy. Napisz jaki to jest, zwykłe Diego czy Diego-Ego. Jak jest z mapami wtrysku Pb i LPG, pokrywają się czy są duże rozbieżności, jaka jest średnica dysz i jakie to wtryski (Valtek, Matrix?). Czy gazownik zbierał mapy w czasie jazdy czy tylko zrobił autokalibrację i oddał autko. Sporo tych pytań ale szczegóły w tym wypadku są dość ważne.

andlon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 67
Rejestracja: 05 cze 2007, 14:18
Lokalizacja: Łańcut

Post autor: andlon » 27 lut 2008, 18:44

U mnie też trochę trzęsie na LPG jest to prawdopodobnie wina zbyt wolnych wtryskiwaczy.
Tyle, że ja mam żółte Valteki Rail 1 Ohm których liniowa praca wg danych technicznych zaczyna się od ok. 2,2 ms. gdzie czasy wtrysku Pb na wolnych obrotach to 1,8 ms czyli już poniżej liniowej pracy tych wtrysków.
Z tego co piszesz to wynika, że prawdopodobnie masz zamontowane czerwone Valteki Rail 3 Ohm przy których liniowa praca zaczyna sie od - od ok. 3,5 ms.
Czyli jeszcze wolniejsze od moich.
Przy audi b4 2,0 full group tak wolne wtryski mogą być przyczyną nierównej pracy na wolnych obrotach.
https://www.ac.com.pl/autogaz/forum/vie ... light=full

GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: GHX » 09 kwie 2008, 01:34

gazownik próbował cos z tym robic ale efekty są mizerne (mimo ze widziałem ze sie stara) udało sie go ustawic tak ze nie trząsł sie ale pp przejechaniu kilku km znowu było to samo zauważyłem ze raz sie bardziej trzesie a raz mniej
a co do komputera to oni nazwali go nowe kme i nie wiem czy to diego czy ego posiada awaryjne odpalanie
reduktor tomassetto
a wtryski to czerwone valteki
co do autokalibracji to wykonał ją na stojącym samochodzie
mapy sie pokrywają

A teraz mam Pytanko do innych urzytkowników abk z sekwencją Jakie macie wtryski (kolor firma jakie komputery i oczywiscie czy trzesie sie tez u was na gazie)
moze to kwestja wymiany z czerwonych na zółte i bedzie git?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 09 kwie 2008, 07:39

No to na pewno wtryski masz za wolne. Mapę powinno się zebrać w czasie jazdy. Sama autokalibracja może nie wystarczyć w tym przypadku.

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 09 kwie 2008, 18:13

GHX pisze:A teraz mam Pytanko do innych urzytkowników abk z sekwencją Jakie macie wtryski (kolor firma jakie komputery i oczywiscie czy trzesie sie tez u was na gazie)
moze to kwestja wymiany z czerwonych na zółte i bedzie git?
U mnie wtryski niebieskie (chyba valtek), komputer stag300, kiedyś trzęsło po przeglądzie rzadko trzęsie (raczej na zimnym) i nie jest to uciążliwe.

btw jak sie awaryjnie odpala na gazie?

GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: GHX » 09 kwie 2008, 22:59

rsdziadek pisze:
btw jak sie awaryjnie odpala na gazie?
chciałem taką opcje z tego co mi wiadomo to tylko kme miało tą mozliwosc i dlatego zdecydowałem sie na KME u mnie musze długo przytrzymac ten przycisk od przełanczania i wtedy moge odpalic na gazie

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 10 kwie 2008, 07:34

rsdziadek, Niestety nie odpalisz autka na LPG. W sekwencji to i tak bez sensu bo na zimnym reduktorze strasznie kuleje, można zarżnąć instalację, a i silnik nieźle po plecach dostaje :-( .

GHX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 17 lis 2007, 02:56
Lokalizacja: Warszwa

Post autor: GHX » 11 kwie 2008, 01:22

Bede musiał do niego podjechac i zmienic wtryski na szybsze jakie polecacie?
dziwi mnie fakt ze czasem jest w miare dobrze a czasem gozrzej wydaje mi sie ze gdyby wtryski były złe to było by ciagle tak samo ale oczywiscie moge sie mylic

Awatar użytkownika
rsdziadek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 27 cze 2007, 23:09
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: rsdziadek » 20 sty 2009, 17:39

Dzisiaj byłem na wymianie filtrów gazu, zauważyłem że jest nowy gostek więc zacząłem (jak przy każdej wizycie) marudzić, że dużo pali, że mułowaty, że trzęsie itd .. Porozbierał listwę, pomruczał że brudna, że mam złe wtryski, że trzeba wymienić. Pogadałem z kierownikiem i stanęło na tym, że wymienią mi wtryski na żółte w ramach gwarancji.
I tu pytanie:
Wspominali, że wystarczy wymienić same cewki na 1-omowe, prawda to ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 sty 2009, 18:35

rsdziadek, o ile dysze są dobrze dobrane to być może wystarczy zmiana samych cewek.

whitestock
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 11 lut 2007, 09:52
Lokalizacja: białystok

Post autor: whitestock » 20 mar 2009, 21:01

To ja mam dla was taką zagadkę a w szczegolności do Danka pytanie -co może być powodem zbyt niskich obrotów rzędu 400-600 na biegu jałowym na PB ,przy uruchamianu zimnego silnika ABK.Te niedomaganie pojawiło się na drugi dzień po montażu instalacj sekwencyjnej LPG,starownik Stag 4 wtryski Valtek 3 ohm.Silnik nie chce osiągnąć swoich znamionowych obrotów gdy jest zimny a nawet przygasa,dodam że na lpg chodzi midzio trzyma wolne bez problemu nie telepie nim

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 20 mar 2009, 21:22

whitestock pisze:Silnik nie chce osiągnąć swoich znamionowych obrotów gdy jest zimny
Wróżką nie jestem ale pachnie mi to uszkodzonym lub odpiętym wtryskiwaczem rozruchowym albo czujnikiem temperatury do ECU (niebieski).

quessakh

Post autor: quessakh » 20 mar 2009, 21:53

posiadam instalację gazową STAG4 + żółte VALTEKI, trzęsie na wolnych obrotach, kalibracja w różnych warunkach nie pomogła. Mechanik chce sprawdzić, czy silnik na 3 i 4 cylindrze nie pobiera lewego powietrza od układu wspomagania hamulców. Niestety jeszcze się nie umówiłem na konkretny dzień na sprawdzenie, może w przyszłym tygodniu. Gazownik proponował ustawienie, w którym na wolnych obrotach silnik przełącza się na PB. Wypróbowałem i nawet ubytek benzyny był niewielki, choć jeżdżę głównie po mieście. Szczegóły:

Kod: Zaznacz cały

http://audi80.pl/b4-20-abk-94-nowa-instalacja-lpg-trzesie-nie-rozwiazany-vt21386.htm
PS. Gazownik pokazywał mi, że gdy silnik traktował jako fullgrupę, to nic nie dało się ustawić, gdy w komputerze zmienił na sekwencję, wszystko chodziło normalnie (oprócz tych wolnych obrotów oczywiście)

[ Dodano: 2009-03-20, 21:56 ]
Z tego co powiedziano mi w warsztacie, żółte VALTEKI są bardzo nietrwałe i powoli są wycofywane z rynku

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl