Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL] Regeneracja tylnych zacisków hamulcowych.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 08 maja 2008, 00:41

a jak bedzie z tym przewodem hamulcowym? trzeba sciagnac? bo nie zagladałem tam dawno i nie pamietem ale wydaje mi sie ze chyba tak... :oops: ile taki zestaw naprawczy kosztuje??

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 maja 2008, 07:37

Lenio21, Niestety trzeba odkręcić elastyczny przewód od zacisku (aż taki elastyczny to on nie jest żeby do warsztatu sięgnął :mrgreen ) i w związku z tym odpowietrzanie jest konieczne. Zestaw naprawczy w zależności od producenta i sklepu 15-25 zł na jedną stronę.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 08 maja 2008, 11:00

ok więc zaopatrze sie w dwa komplety naprawcze i wtedy bede mógł sie zabrac do pracy ( u mnie problem tkwi w zacinajacej sie/ ciezko chodzacej dzwigience), ostatnio WD40 pomogło to wogole rozruszac ale szału i tak nie ma. a propo odpowietrzania hamulców: chyba mamy dwa rodzaje płynów i jak dobrze pamietam nie mozna ich mieszac (jak rozpoznac który mam wlany?>po barwie?), no i czy musze odpowietrzac wszystkie strony czy tylko cały tył? a macie jakis patent , zeby przy odkreconym przewodzie nie stracic całego płynu? jakas kalamitka, zaslepka?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 maja 2008, 11:28

W Audi był stosowany DOT-4 i taki powinieneś wlać do układu. Odpowietrzyć trzeba koniecznie tył, a przód jeśli ci nie ucieknie cały płyn to niekoniecznie, ja jednak odpowietrzam profilaktycznie cały układ. Po odkręceniu przewodu zaślepiam go takim gumowym kapturkiem od jakiejś rurki czy coś w tym stylu. Jak robisz zacisk to nie hamujesz, nie ma ciśnienia więc nie ma potrzeby jakiegoś hardcorowego zatykania przewodu byleby nie ciekło na potęgę.

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 08 maja 2008, 20:09

Ja dzisiaj takiej firmy zestawik gumeczek kupiłem ;-) :arrow:
Obrazek

Zapłaciłem 24 PLN
Tylko która jak sie nazywa i jak je zakładać :-/

Awatar użytkownika
MARCIN 80B4
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 895
Rejestracja: 03 sie 2007, 10:12
Lokalizacja: Busko

Post autor: MARCIN 80B4 » 08 maja 2008, 20:40

panowie ma ktoś jakiś patent na tą dźwignie ręcznego robiłem już pierwsze podejście i za nic nie chciała zejść, i teraz to dopiero płyn mi spiernicza :-(

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 08 maja 2008, 21:02

Na tą dzwignie to raczej juz patentu nie bedzie jak ucieka Ci płyn, bo jak by nie uciekał to mozna było by delikatnie poczyscić papierkiem o ośke przesmarowac i rozruszać i napewno by działała (robiłem juz tak w 2 autach i płyn nie uciekał)a jak juz cieknie to chyba tylko wymiana zacisku :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 08 maja 2008, 21:05

MIODEK, od góry od lewej:
1. osłona gumowa tłoczka, ten fartuch na tłoczku,
2 i 3. osłonki na bolce sworznia,
rząd środkowy:
1. uszczelka tłoczka wewnątrz zacisku,
2. prawdopodobnie uszczelka osi pod dźwignią ręcznego (tam gdzie najczęściej cieknie)
3. trudno mi powiedzieć
rząd dolny:
1. prawdopodobnie uszczelka pod bebechy samego tłoczka (wspominał o tym NOWI),
2. prawdopodobnie oring pod oś od wewnętrznej strony zacisku
3. kapturek na odpowietrznik

Niestety na zdjęciach nie widać dobrze tych gumek i ich kształtów stąd wątpliwości :-(
MARCIN 80B4, spryskaj porządnie WD-40 albo lepiej zanurz na noc w nafcie zacisk. Jak rozmoknie syf i rdza to dźwignia powinna zejść bez większych problemów. Ostatecznie jakiś pobijak, młotek i raz z jednej strony, raz z drugiej po obwodzie i puści. Można też spróbować dorobić jakiś ściągacz dwuramienny (trójramienny nie podejdzie). Ale jak Ci tamtędy tak mocno cieknie to obawiam się, że zacisk do wywalenia albo trzeba regenerować całą oś i/lub tuleję osi.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 22 maja 2008, 00:51

no wiem ale pytanie które mi sie nasuwa słysząc słowo regeneracja.... na jak długo to wystarczy?? tak samo jak nie poleca sie regenracji tulejii wachaczy gdzie sa one niewymienialne ( np audi A4)itp

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 22 maja 2008, 13:54

Lenio21, Jeśli oś ręcznego i jej tuleja łożyskująca są w dobrym stanie to wymiana uszczelek i osłon wystarczy zapewne na kolejne kilka lat. Jak oś jest zużyta to niewiele można zrobić chyba, że napawasz ubytki na osi, następnie przetoczysz na wymiar, a tuleję wymienisz.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 07 cze 2008, 20:02

Witam
Czy żeby ściągnąć zacisk, to po odłączeniu przewodu hamulcowego, wyjęciu klocków, najpierw zdejmuje sie dźwigienkę od ręcznego (zapieczona) czy odkręca sie śrubę imbusowa (zapieczona) od blachy trzymającej pancerz linki od ręcznego?
Pytam bo oba elementy są u mnie zapieczone/zanieczyszczone i widzę ze będzie ciężko, teraz w sumie to zacisk wisi na lince od ręcznego.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 cze 2008, 20:08

guzio, musisz wypiąć linkę ręcznego z dźwigni i tym samym uwolnisz zacisk.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 07 cze 2008, 21:37

Danek, linkę wypiąłem z dźwigni z wieloklinem, zacisk jest zdemontowany, rozłączyłem przewód hamulcowy, a teraz chce rozłączyć linkę ręcznego od zacisku.
Czy aby całkowicie "uwolnić " zacisk najpierw należy odkręcić te śrubę imbusowa ? Czy próbować wybijać dźwignie ręcznego (u mnie ona ma ruch około pol cm ).

Chodzi mi dokładnie o 1 zdjęcie z Twojego opisu:
na tym zdjęciu jest dźwignia linki ręcznego, i blacha przykręcona na klucz imbusowy ,w jaki sposób zdemontowałeś pancerz linki z tej blachy(z dźwigni już zdjąłem) ?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 07 cze 2008, 22:50

aaaa o to Ci chodzi :-) .
Tam masz z jednej strony taki jakby kwadratowy kołnierz, prawda? To jest zawleczka (coś w rodzaju podkładki segera), którą trzeba wyciągnąć i wtedy pancerz linki będziesz mógł wyjąć. Pancerza nie trzyma żadna śruba, tylko ta zawleczka. Spróbuj to dokładnie oczyścić to dojrzysz o co chodzi. W pancerzu jest nacięty rowek i zawleczka blokuje pancerz. Szkoda, że wcześniej nie załapałem o co ci chodzi :-( .

Jak już zdejmiesz linkę to wrzuć cały zacisk w garnek z naftą na noc to Ci wszystkie zapieczone śruby puszczą i nie będzie problemu z rozkręceniem reszty.

Awatar użytkownika
guzio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 65
Rejestracja: 06 cze 2007, 22:26
Lokalizacja: Chełm

Post autor: guzio » 09 cze 2008, 21:07

Danek, rzeczywiście jest ucho, a w tym uchu taki kwadracik, wyciągnąłem tę zawleczkę oczyściłem okolice tego ucha jednak po jednej stronie ucha jest tulejka (brąz/mosiądz) z drugiej strony zaprasowana aluminiowa tulejka z kołnierzem do pancerza. Nie mam pojęcia jak wyciągnąć linkę z tego ucha bez niszczenia tulejek,gdyż średnica tulejek jest większa niż otwór w uchu.
Jednak cały zacisk wyczyściłem, wypsikałem odrdzewiaczem,WD 40 i dźwignia od ręcznego zaczęła sie ruszać.Ruszałem dotąd, aż leciutko sama chodzi.Wiem że jest to rozwiązanie tymczasowe na szybkiego-wolałbym to porządnie zregenerować,jednak przeszkodą jest te ucho przytrzymywujące pancerz linki od ręcznego.

Mimo wszystko wielkie dzięki za pomoc,opisy,zdjęcia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl