Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Problem z olejem.

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
edek0507
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 20 sty 2008, 12:21
Lokalizacja: Koźmin Wlkp.

Post autor: edek0507 » 25 maja 2008, 19:16

Ja wymieniałem silnik półtora roku temu za który zapłaciłem 800 zł(niby tanio bo chcieli powyżej 1000) i niedawno musiałem go remontować,naprawa głowicy-800 zł, dochodzą jeszcze koszty uszczelek i robocizny. Trzeba bardzo uważać jak się kupuje używany silnik, ja trafiłem nie najlepiej :-(

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 25 maja 2008, 21:25

myszon90 pisze:koszt wymiany rozrządu na wyjętym silniku to 200zł + max 500zł za silnik
Jak już wspomniałem dorwać silnik za 500 zł i do tego jeszcze w dobrym stanie to prawie jak w totka wygrać. Przejrzyj allegro, minimum to 800 zł.
Ja doskonale rozumiem, że chcesz Koledze oszczędzić kosztów, ale niestety kupując używany silnik nigdy nie ma pewności, że jest ok. Co z tego, że dostaniesz gwarancję rozruchową na tydzień, dwa czy nawet miesiąc. Jak facio wleje mu motodoktora, czy innego "klajstru" to przez kilka, kilkanaście m-cy nic nie będzie wskazywało na jakieś problemy. A potem jeszcze większe koszty. Z drugiej strony ładowanie kasy w nieskończoność też może "się znudzić". Sam się tak naciąłem. Ale w takiej sytuacji jest przynajmniej jeden pozytyw. Wiem czym jeżdżę i czego mogę się spodziewać, a jak kupię taki używany silnik to długo nie wiadomo czy jest naprawdę ok. czy może się zaraz nie rozsypie.

Zajcew
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 15 kwie 2008, 21:47

Post autor: Zajcew » 15 cze 2008, 13:28

mi zzeral 1l na 3 tys i mechanik powiedzial ze to bardzo duzo, wymienilem uszczelniacze i jest OK

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 16 cze 2008, 18:57

A możliwe jest że ten olej jest gubiony przez uszczelniacz na wale korbowodowym od strony skrzyni?? Jak tak to w jaki najprostrzy sposób sprawdzić?? I ewentułalnie go prosto i przyjemnie wymienić??

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 16 cze 2008, 19:40

Danek ma racje nie znajdziesz drugiego eleganckiego silnika :-/
rób głowice i pierscienie i bedziesz wiedział na czym stoisz, chyba ze chcesz sie pozbyc autka w najbliższym czasie. Takie moje zdanie sam tak zrobiłem i jestem zadowolony <ok>

skibi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 59
Rejestracja: 20 lut 2008, 23:09

Post autor: skibi » 06 wrz 2008, 23:19

Witam
Może przesadzam, bo problem o którym pisze nie jest współmierny do problemów przedstawionych tu na forum ale chciałbym sie dowiedzieć następującej rzeczy. Otóż mam silnik ABT i jeżdżę na półsyntetyku MOBIL S 10W40. Przejechałem na nim ok 6000 km i jest ok połowy stanu między dolną a górną kreską. Mam pytanie, czy to zużycie jest w normie i silnik jest w dobrym stanie, czy już zaczyna brać olej i coś jest nie tak. Nadmienię, że nie mam instalacji gazowej a samochód mam od roku.

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 07 wrz 2008, 00:06

wzorowo bierze ci olej. Silnik masz w dobrej kondycji. Dobrze dotarte silniki zużywają do 0,2 litra na 100km w przypadku audi maksymalnym dopuszczalnym poziomem zużycia jest 1.5litra na 1000km. Czyli spalił Ci około 0.5 litra na 6000km. Bo między min a max wchodzi litr oleju.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 15 wrz 2008, 15:16

nie chcę zakładać nowego tematu, więc podczepię się tutaj
mam problem podobny do autora tematu
mój samochód do Audi B4 ABK '92r
do tej pory brał olej w granicach rozsądku, tzn. od wymiany do wymiany ok 1L, max 1,5L
teraz zużycie gwałtownie wzrosło - przez ~5000km musiałem dolać ok 2,5L
olej na bagnecie ma kolor czarny, spalony
pod samochodem nie widać żadnych wycieków, końcówka tłumika jest dość mocno szczerniała, zbiera się sadź
spaliny mają zapach oleju

zacząć od uszczelniaczy czy od razu zabrać się za pierśćienie?
dzisiaj byłem u mechanika, żeby mu opowiedzieć o tym problemie - powiedział, że na 99% koniecznia wymiana pierścieni

dodam, że olej to Mobil Super M - minerał

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 15 wrz 2008, 18:42

Ja obecnie jestem po wymianie pierścieni, i teraz czekam na rezultaty. (podczas naprawy okazało się pierścieni olejowych praktycznie nie było). Jak już będę wiedział czy naprawa powiodła się dam znać.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 15 wrz 2008, 18:53

jaki koszt takiej zabawy?

Awatar użytkownika
Fantomas_29
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 463
Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
Kontakt:

Post autor: Fantomas_29 » 15 wrz 2008, 19:21

Często zdarza się tak że zrobisz sobie głowice tz. dotrzesz sobie zawory, założysz nowe uszczelniacze dasz głowice do planowania poskładasz to wszytsko i po kilkunastu kilometrach pandą Ci pierscienie i będzie na nich brał olej z tego powodu że zwiększy się kompresja silnika. Wiec lepiej rozebrac też dół i dac nowe pierscienie. Wtedy pojezdzisz.
Ceny : planowanie koło 50zł , uszczelniacze max do 50zł , dobra uszczelka głowicy koło 70zł , uszczelki kolektorów max 80zł . Uszczelka pokrywy zaworów koło 20 zł , Uszczelka miski koło 100zł. Pierścienie komplet max 170zł . I Twój czas chyba że komuś to zlecisz wtedy bedzie jeszcze robocizna.

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 15 wrz 2008, 19:33

Mnie ta zabawa kosztowa 400 zł. 350 + dobra wódka dla znajomego.

kozik69
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 22
Rejestracja: 17 paź 2007, 18:17

Post autor: kozik69 » 20 wrz 2008, 10:27

wyniki pomiarów ciśnienia na zaworach:
14,15/11,5/14,5/14,5

jak wypadają?

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 21 wrz 2008, 20:09

z tego co widać po pomiarach wymiana uszczelniaczy nie pomoże trzeba ściągać głowice i dać do sprawdzenia i zobaczysz co fachowcy powiedzą ale jak już będziesz miał głowicę na wierzchu to ja bym zmienił bym pierścienie ale obstawiam na głowicę

Awatar użytkownika
maniac537
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 99
Rejestracja: 01 maja 2008, 18:46
Lokalizacja: Koneck (Kuj-Pom)

Post autor: maniac537 » 10 gru 2008, 16:39

Po wymianie pierścieni ubywanie oleju się uspokoiło, ale jest dziwna przypadłość: jak się sprawdza poziom oleju na bagnecie raz jest ok. połowy miarki, a drugim razem minimum, następnie znowu ok. połowy!!(w różnych dniach)A czasami zapali się kontrolka od oleju podczas jazdy, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie od razu. Co może być przyczyną??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl