[B4 ABT] Problem z olejem.
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Jak już wspomniałem dorwać silnik za 500 zł i do tego jeszcze w dobrym stanie to prawie jak w totka wygrać. Przejrzyj allegro, minimum to 800 zł.myszon90 pisze:koszt wymiany rozrządu na wyjętym silniku to 200zł + max 500zł za silnik
Ja doskonale rozumiem, że chcesz Koledze oszczędzić kosztów, ale niestety kupując używany silnik nigdy nie ma pewności, że jest ok. Co z tego, że dostaniesz gwarancję rozruchową na tydzień, dwa czy nawet miesiąc. Jak facio wleje mu motodoktora, czy innego "klajstru" to przez kilka, kilkanaście m-cy nic nie będzie wskazywało na jakieś problemy. A potem jeszcze większe koszty. Z drugiej strony ładowanie kasy w nieskończoność też może "się znudzić". Sam się tak naciąłem. Ale w takiej sytuacji jest przynajmniej jeden pozytyw. Wiem czym jeżdżę i czego mogę się spodziewać, a jak kupię taki używany silnik to długo nie wiadomo czy jest naprawdę ok. czy może się zaraz nie rozsypie.
Witam
Może przesadzam, bo problem o którym pisze nie jest współmierny do problemów przedstawionych tu na forum ale chciałbym sie dowiedzieć następującej rzeczy. Otóż mam silnik ABT i jeżdżę na półsyntetyku MOBIL S 10W40. Przejechałem na nim ok 6000 km i jest ok połowy stanu między dolną a górną kreską. Mam pytanie, czy to zużycie jest w normie i silnik jest w dobrym stanie, czy już zaczyna brać olej i coś jest nie tak. Nadmienię, że nie mam instalacji gazowej a samochód mam od roku.
Może przesadzam, bo problem o którym pisze nie jest współmierny do problemów przedstawionych tu na forum ale chciałbym sie dowiedzieć następującej rzeczy. Otóż mam silnik ABT i jeżdżę na półsyntetyku MOBIL S 10W40. Przejechałem na nim ok 6000 km i jest ok połowy stanu między dolną a górną kreską. Mam pytanie, czy to zużycie jest w normie i silnik jest w dobrym stanie, czy już zaczyna brać olej i coś jest nie tak. Nadmienię, że nie mam instalacji gazowej a samochód mam od roku.
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
nie chcę zakładać nowego tematu, więc podczepię się tutaj
mam problem podobny do autora tematu
mój samochód do Audi B4 ABK '92r
do tej pory brał olej w granicach rozsądku, tzn. od wymiany do wymiany ok 1L, max 1,5L
teraz zużycie gwałtownie wzrosło - przez ~5000km musiałem dolać ok 2,5L
olej na bagnecie ma kolor czarny, spalony
pod samochodem nie widać żadnych wycieków, końcówka tłumika jest dość mocno szczerniała, zbiera się sadź
spaliny mają zapach oleju
zacząć od uszczelniaczy czy od razu zabrać się za pierśćienie?
dzisiaj byłem u mechanika, żeby mu opowiedzieć o tym problemie - powiedział, że na 99% koniecznia wymiana pierścieni
dodam, że olej to Mobil Super M - minerał
mam problem podobny do autora tematu
mój samochód do Audi B4 ABK '92r
do tej pory brał olej w granicach rozsądku, tzn. od wymiany do wymiany ok 1L, max 1,5L
teraz zużycie gwałtownie wzrosło - przez ~5000km musiałem dolać ok 2,5L
olej na bagnecie ma kolor czarny, spalony
pod samochodem nie widać żadnych wycieków, końcówka tłumika jest dość mocno szczerniała, zbiera się sadź
spaliny mają zapach oleju
zacząć od uszczelniaczy czy od razu zabrać się za pierśćienie?
dzisiaj byłem u mechanika, żeby mu opowiedzieć o tym problemie - powiedział, że na 99% koniecznia wymiana pierścieni
dodam, że olej to Mobil Super M - minerał
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Często zdarza się tak że zrobisz sobie głowice tz. dotrzesz sobie zawory, założysz nowe uszczelniacze dasz głowice do planowania poskładasz to wszytsko i po kilkunastu kilometrach pandą Ci pierscienie i będzie na nich brał olej z tego powodu że zwiększy się kompresja silnika. Wiec lepiej rozebrac też dół i dac nowe pierscienie. Wtedy pojezdzisz.
Ceny : planowanie koło 50zł , uszczelniacze max do 50zł , dobra uszczelka głowicy koło 70zł , uszczelki kolektorów max 80zł . Uszczelka pokrywy zaworów koło 20 zł , Uszczelka miski koło 100zł. Pierścienie komplet max 170zł . I Twój czas chyba że komuś to zlecisz wtedy bedzie jeszcze robocizna.
Ceny : planowanie koło 50zł , uszczelniacze max do 50zł , dobra uszczelka głowicy koło 70zł , uszczelki kolektorów max 80zł . Uszczelka pokrywy zaworów koło 20 zł , Uszczelka miski koło 100zł. Pierścienie komplet max 170zł . I Twój czas chyba że komuś to zlecisz wtedy bedzie jeszcze robocizna.
Po wymianie pierścieni ubywanie oleju się uspokoiło, ale jest dziwna przypadłość: jak się sprawdza poziom oleju na bagnecie raz jest ok. połowy miarki, a drugim razem minimum, następnie znowu ok. połowy!!(w różnych dniach)A czasami zapali się kontrolka od oleju podczas jazdy, ale po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu kontrolka gaśnie od razu. Co może być przyczyną??