Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Brak mocy i kopcenie.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 lip 2008, 09:19

Daras, oczywiscie ze mozna, na górze kolektora ssacego masz zaslepiony gumka króciec - tam wpinasz sie z wskaźnikiem <ok>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 14 lip 2008, 10:53

rysiek19m pisze:WITAM.PODŁĄCZE SIĘ POD TEMAT. .JESTEM NOWY NA FORUM I MAM PROBLEM U KUMPLA ,SILNIK AFN MA OBJAW TAK JAKBY TURBO WOGULE NIE POMPOWAŁO ANI POWYRZEJ 3000 KOMPLETNY MUŁ.
Klasyczny notlauf - podłacz VAG... pewnie znajdziesz bład 00575...

Pozdr

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 lip 2008, 11:46

Mam rozumiec że wogóle po podpaleniu auto nie jedzie :?: . Jeżeli tak to sprawdx czy na pracujacym silniku podnosi sie sztanga od turbiny, jezeli tak to odłacz Lmm i sie przejedxcie, jeżeli nie bedzie poprawy to przepływka do wymiany. Jeżeli sztanga sie nie podniesie to do sprawdzenia przewody podcisnieniowe i N-75

rysiek19m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:59
Lokalizacja: BYTÓW

Post autor: rysiek19m » 14 lip 2008, 20:29

WOJTEK26 pisze:Mam rozumiec że wogóle po podpaleniu auto nie jedzie :?: . Jeżeli tak to sprawdx czy na pracujacym silniku podnosi sie sztanga od turbiny, jezeli tak to odłacz Lmm i sie przejedxcie, jeżeli nie bedzie poprawy to przepływka do wymiany. Jeżeli sztanga sie nie podniesie to do sprawdzenia przewody podcisnieniowe i N-75



witam ,auto jedzie ale jak zwykły 1,9d .Sztangę sprawdzałem na zgaszonym silniku i trochę
się rusza może to kierownica turba jest zapieczona bo AFN 110 mają .Sprawdzałem u jednego ale ma starszy program i wskazało błąd początku wtrysku ,co to jest ( Lmm ) bo nie wiem .

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 14 lip 2008, 22:03

lmm to przepływomierz

[ Dodano: 2008-07-14, 22:10 ]
sztanga porusza łopatki w turbinie i jak beda zapieczone to turbina nie da odpowiedniego cisnienia wiec dokladnide sprawdz czy sie poruszyc ta sztanga a i przy zapalaniu silnika powinna poruszyc sie sztanga bo wtedy jest tak jakby zasysana przez podcisnienie,jak nie masz vaga to podlacz manometr zeby wiedziec ile to turbo laduje bo to najwazniejsze

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 lip 2008, 09:57

Po odpaleniu silnika sztanga powinna sie podnieść do góry, skoro nie jedzie od poczatku to do sprawdzenia sterowanie turbina czyli przewody podciśnieniowe i N-75.

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 15 lip 2008, 11:21

Rysiek...

Rozruszaj sztange siłą mięsni uzywając klucza i duzej ilosci WD40.... a nastepnie przepałuj auto na autostradzie. Jesli nie pomoze - turbo na stoł i do czyszczenia...

Jakbys zalogował dynamicznie 011 oraz statycznie 011BS to bys widzial ze kierownice spalin stoją dęba.

Pozdrawiam

drumerk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 22 mar 2008, 19:57

Post autor: drumerk » 11 wrz 2008, 13:57

Witam.
Podłącze się pod temat z podobnym problemem. Podczas szybkiej jazdy na autostradzie auto nagle straciło moc. Podczas gwałtownego przyspieszania, powyżej 2tys obrotów słychać charakterystyczny świst jakby zasysanego powietrza, czasami puści troche czarnego dymku. Auto było na kompie u mechanika, niby wszystko ok, przepływomierz sprawny, N75 również. Wszystkie przewody ciśnieniowe na pierwszy rzut oka szczelne. Gdzie szukać przyczyny? Dodam, że wszystkie filtry są nowe. Auto z roku 1995. Pozdrawiam

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 11 wrz 2008, 16:09

drumerk pisze:Auto było na kompie u mechanika, niby wszystko ok, przepływomierz sprawny, N75 również
mozesz rozwinac jak mechanik stwierdzil ze LMM jest OK i N75 jest OK...

Na pierwszy rzut oka to mozna blondynke z dluugimi nogami ocenic a nie szczelnosc wezykow podcisneinia.... sprawdz porzadnie wezyki.
Jednak po objawach, ktore opisales stawiam na nieszczelnosc w dolocie.
Po raz setny sie powtorze... jakbys zrobil diagnostyke [logi] to nie szukalibysmy po omacku...

pozdr

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 11 wrz 2008, 16:55

Sprawdź dokładnie krótki przewód gumowy ten od góry silnika.

rysiek19m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 9
Rejestracja: 08 cze 2008, 14:59
Lokalizacja: BYTÓW

Post autor: rysiek19m » 11 wrz 2008, 20:08

no chyba ze IC dostał dziurę.

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 22 wrz 2008, 20:24

Witam Panowie.
Autko leci max 140 pali 6,5l/100km przyspiesza do 100 23 sekundy. Wymieniłem N75 ale chyba tez jest do kitu. Sztanga od turbo wogóle sie nie porusza, nawet po złączeniu węzyków czerwonego i niebieskiego też sie nie porusza. Ręką można ją poruszać. Wymieniłem węzyki na nowe, sprawdziłem szczelnosć IC i węży i wszystko OK. Pompa była uszczelniana u mechanika bez żadnego kompa. Dodam ze przepłyka bocha. Pomocy koledzy!

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 22 wrz 2008, 20:44

jak masz mozliwosc podpiecia pod kompa auto to zrob logi a jak nie to chociaz podepnij manometr zeby zobaczyc ile turbo laduje, sprawdz rowniez kąt wtrysku

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 22 wrz 2008, 20:55

może być uszkodzony WG czyli ta gruszka przy turbo co steruje sztangą, ja mam na pierburgu i założyłem na stałe manometr więc mam na bieżąco kontrolę dolotu, wczoraj podczas wyprzedzania wyrwało mi wąż z turbiny, wielki huk potem świst ale założyłem i dokręciłem opaskę i jest ok :-)
jak padnie przepływka to komp zmniejsza dawkę przechodząc w tryb awaryjny, przez co mniejsza ilość spalin nie jest w stanie rozpędzić turbiny i dać wyższego ciśnienia :-( objaw taki jakby ktoś uczepił z tyłu wagon :-/

Awatar użytkownika
silnik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 56
Rejestracja: 19 mar 2008, 11:58
Lokalizacja: Puławy

Post autor: silnik » 23 wrz 2008, 16:26

Prośba o analize logów.

Zamieszczam logi statyczne,


Obrazek


dynamiczne

Obrazek


Basing Seting

Obrazek

Mam przepływkę bocha. Robiłem logi pierwszy raz i interfejsem Viaken KKL na USB. Niewiem czy dobrze jak by co to napiszcie co mam zrobić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl