Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Brak mocy!!

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 23 wrz 2008, 11:15

Ciekawe jak mi odpowiedzcie na tą zagadke.
Miałem problem o którym pisałem wyżej i co się okazuje mechanik stwierdził najpierw słaby zapłon pomienił cały moduł itp. i nadal to samo gdy przystąpił do sprawdzenia ciśnienia okazało się że na 1,2,3 jest ZERO! a na 4 cylindrze 8. Okazuje się że przeskoczył rozrząd o 5 zębów ! Pasek jest cały napięty! wiec jak to mozliwe?
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 11:44 przez Ra_bu, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 wrz 2008, 11:54

Ra_bu, proszę po raz ostatni, zapoznaj się z Regulaminem i stosuj się do niego. Następny wybryk z wykrzyknikami, kolorem - czerwonym, krzykiem itp. będzie ukarany ostrzeżeniem!

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 wrz 2008, 17:30

Widocznie był kiepsko założony pasek lub źle wyregulowany jego naciąg na napinaczu.
Cały silnik jest "symetryczny" więc moim skromnym zdaniem nie ma szans by wychodziły aż tak różne ciśnienia na poszczególnych cylindrach.
Chyba, że pompa olejowa to "padaka" i dopiero przy próbie 4 cylindra doszło ciśnienie oleju do popychaczy i silnikowi udało się coś sprężyć.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 23 wrz 2008, 20:58

przepraszam za kolor i inne błędy. a co do ciśnienia takie wyszło. może też pompa - dziękuje za porade. Głowica poszła do góry 4 wydechowe do wymiany no i uszczelka głowicy i pokrywy i pasek , coś jeszcze CZAREKJ proponujesz ywmienic przy okazji, bo głowica jako uszczelniacze itp. była robiona 30 tys. temu.

Hmmm ... czy jest taka możliwość że coś było walnięte że nie chodził on normalnie a poźniej próba odpalenia z ciągu zrobiłą takie czary mary z rozrządem ??

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 wrz 2008, 21:59

Po każdym założeniu nowego paska rozrządu i jego napięciu należy kilka razy obrócić wałem korbowym. Ja kręce ok. 10 obrotów po to by przekonać się, że po tych kilku obrotach znaki ustawcze ponownie pokrywają się zgodnie z instrukcją i by sprawdzić czy pasek jest odpowiednio napięty. Dopiero potem można kręcić rozrusznikiem i próbować odpalić auto.
Czy ten mechanik potrafi prawidłowo napiąć pasek rozrządu w ABK? Jeżeli będzie nieprawidłowo napięty pasek to przy podobnych próbach "ciągania" może ponownie przeskoczyć i znów będą kłopoty.
Z drugiej strony co to za kiepskawy mechanik naprawia twoje auto? Jak się człowiek zna na robocie to po zmontowaniu całości silnik powinien odpalić auto od kluczyka co najwyżej za drugim razem. Nie polecam uruchamiania silnika na "pych".
Uszczelniacze zmieniłbym mimo wszystko na nowe, to niewielki koszt. Nawet jak tego nie zrobisz to nic sie nie stanie.
Dobrze by też było by Ci prawidłowo zapłon ustawili. Zanim sie do tego zabierze mechanik niech troszkę na ten temat poczyta.
No i na koniec najważniejsza sprawa - niech mechanik sprawdzi czy nie są pościnane kliny na kołach zębatych rozrządu. Mało to prawdopodobne w przypadku Audi, ale nigdy nie wiadomo kto wcześniej "swoje łapki" do tego auta wkładał.
Ostatnio zmieniony 23 wrz 2008, 22:05 przez czarekj, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 23 wrz 2008, 22:05

Rozumie ale to odpalanie to nie jego sprawka. Prosze napisz mi jak sie ustawia ten zapłon. Robi to najlepszy mechanik w Tomaszowie i z wielkim doświadczeniem lecz sam zachodzi jak to sie stało. mówi że rozrząd swoją sprawą a to że przedtem nie chodził to juz sie dalej okaże co było przyczyną. Jak robiłem głowice w tamtym roku to zrobiłem ją kompletną i wymieniłem pasek rolke i ten napinacz cieplny.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 24 wrz 2008, 08:28

Jeżeli chodzi o ustawianie zapłonu w ABK było duuuuużo na forum :evil: uzyj szukajki

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 24 wrz 2008, 23:04

sory pomyliłem się chodziło i o ustawienie rorządu a nie zapłonu. Może jakies porady co jeszcze dodatkowego zrobić przy ustawianiu rozrządu niż podstawowe procedury.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 wrz 2008, 01:22

Ra_bu pisze:Może jakies porady co jeszcze dodatkowego zrobić przy ustawianiu rozrządu niż podstawowe procedury.
masz na mysli czynnosci które zapobiedza awarii silnika po wymianie i uruchomieniu? czy dodatkowe naprawy przy rozebranym rozrzadzie?

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 25 wrz 2008, 10:38

no coś takiego, chodzi o to na co zwrócić uwaga przy robieniu rozrządu co wyróźnia typ silnika w tym samochodzie.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 25 wrz 2008, 12:11

viewtopic.php?t=20245&highlight=rozrzad+abk

viewtopic.php?t=20142&highlight=rozrzad+abk

viewtopic.php?t=13207&highlight=rozrzad+abk

I duzo tego Kolego użyj szukajki naprawdę jest o tym sporo. Pozdrawiam i życze powodzenia.

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 08 paź 2008, 18:08

Wyjaśnienie przyczyny mojej awari dla osób na tym temacie > ZERWANIE ZĘBA W KÓŁKU ZAMONTOWANYMN NA WALE K. i dlatego był powyższe objawy, mam nadzieje że to była 100 % pewna przyczyna i po złożeniu będzie idealnie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 08 paź 2008, 19:19

Czyli wykrakałem. Chyba jednak zerwał Ci się klin na wale a nie ząb na kole.

Awatar użytkownika
greegwhite
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 lis 2007, 19:45
Lokalizacja: Kłodzko

Post autor: greegwhite » 08 paź 2008, 23:31

Ra_bu pisze:nie mam katalizatora tylko jest wycięty a puszka została ta po nim.
to juz masz jedna przyczynę dlaczego nie masz mocy w abk jest tak ze katalizator hamując spaliny robi dodatkowe podcisninie. ja miałem wspawana strumienice i tez nie miałem mocy przespawałem kata co było kosmicznym wyczynem i jest poprawa tak wiec posprawdzaj sobie to.Co do ciężko palącego silnika to zobacz na gumę od przeplywki i czy sie nie zawiesza bo lubią to robić a jak nie to to musisz szukać po kolei tak jak koledzy mówią rozrząd zapłon itd

Awatar użytkownika
Ra_bu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 58
Rejestracja: 23 sty 2008, 19:23
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Post autor: Ra_bu » 09 paź 2008, 08:19

czarekj pisze:Czyli wykrakałem. Chyba jednak zerwał Ci się klin na wale a nie ząb na kole.

sorki czyli > klin na wale < mam nadzieje ze wymiane tego spowoduje koniec wszystkich problemów.

no kata juz nie założe więc może poprostu rure ?? lub ten tłumik co Czarekj proponuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl