Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.

ODPOWIEDZ
mlubinski

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 16:26

Witam ponownie :)
Zauważyłem, że po nocy, gdy temperatura jest niska (ostatnie dni), mam rano małe problemy z odpaleniem, a raczej wygląda to w ten sposób (dziś), że przekręcam kluczyk w stacyjce, po zgaśnięciu lampki świec żarowych po paru sekundach odpalam silnik, zaczyna kręcić, kręcić, kręcić i nic (jakieś 10sek), ponawiam próbę i wtedy po chwili 5-7sek odpalił (tak było dziś). Pojechałem do pracy, w dzień również niska temperatura o 15 wsiadam do auta, kręcę raz i dopiero po jakiś 10 sekundach kręcenia odpalił.
Czy ktoś może mnie nakierować co to może być za problem?

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:42 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 paź 2008, 16:42

Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kąt wtrysku, świece żarowe oraz szczelność układu paliwowego (tzn, czy układ się nie zapowietrza i czy paliwo nie cofa się). <ok>

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 16:47

Solskier pisze:Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kąt wtrysku,
Tu ostatnio robiłem logi, czy możesz powiedzieć, czy kąt wtrysku jest ok?
viewtopic.php?t=21657
świece żarowe
Jak to sprawdzić?

oraz szczelność układu paliwowego (tzn, czy układ się nie zapowietrza i czy paliwo nie cofa się).
Pytanie takie samo jak wyżej - chodzi o to, żebym wiedział jak to zdiagnozować samemu (nie mam wiedzy mechanicznej, ale podstawy jakieś mogę "złapać" z pomocą Waszą :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 paź 2008, 20:07

kat wtrysku widac z logow ze moze byc, a swiece mozesz sprawdzic bardzo prosto sciagnij z nich kapturki wez dlugi przewod i jeden koniec dostaw do + akumulatora a drugi dostaw do swiecy zarowej tam gdzie nachodzi kapturek i jak bedzie widac przy dostawianiu przewodu do swiecy iskrzenie tzn ze swieca ok jak nie to wykrecic wyzucic i zalozyc nową

[ Dodano: 2008-10-24, 20:10 ]
co do ukladu paliwowego to sprawdz na biegu jalowym czy nie ida pecherzyki powietrza wezykiem zasilajcym pompe wtryskowa, sprawdz czy po dluzszym postoju jest paliwo w wezyku zaslilajacym

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 20:37

o to powietrze chodzi? fakt filmik sprzed kilku miesięcy, ale nawet po wymianie filtra paliwa na knecht (i ten plastikowy przepływomierz również nowy) dalej pompuje w tym wężyku powietrze nie wiem skąd :-/


Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 24 paź 2008, 20:53

miałem to samo najprawdopodobniej masz walniętą głowice filtra paliwa albo oring który jest na głowicy przy przewodzi zwrotnym... ja kupiłem używke głowice za 50 zł i teraz nie ma powietrza

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 24 paź 2008, 20:58

o kurde tyle to tego powietrza nie może być.
posprawdzaj węże opaski zobacz stan przewodów i opasek przy zbiorniku. gdzieś musi być nieszczelność, bądz w samym filtrze.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2008, 21:44 przez kyjo, łącznie zmieniany 1 raz.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 21:14

kurde no filtr nówka funfel (wcześniej wymieniałem na Filtrona). Nie wiem na prawdę. Jedyne możliwości to chyba tylko węże oraz cała kopułka (ta metalowa) bo filtr na 100% nie, bo ten film był na filtronie, a teraz mam knechta i to samo :-/

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 25 paź 2008, 15:00

Możesz też kupić filtr z WV,jest w całości bez tej kopułki,ja mam taki patent,bo kopułka była sobie nieszczelna.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 25 paź 2008, 22:07

filtr odpada, bo już drugi wymieniłem i widzę, że nic się nie zmieniło.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 paź 2008, 10:08

zeby sprawdzic gdzie sie zapowietrza to zaloz przezroczysty wezyk miedzy wezykiem idacym ze zbiornika do filtra paliwa uruchom silnik i zobacz czy nie ida pechezyki powietrza, jak nie ma lewego powietrza przed filtrem a za sa to dokrec mocniej filtr paliwa, sprawdz czy czujnik wody w paliwie jest dobrze dokrecony od spodu filtra, posprawdzaj wszystkie opaski na wezykach paliwowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl