Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.

ODPOWIEDZ
mlubinski

[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 16:26

Witam ponownie :)
Zauważyłem, że po nocy, gdy temperatura jest niska (ostatnie dni), mam rano małe problemy z odpaleniem, a raczej wygląda to w ten sposób (dziś), że przekręcam kluczyk w stacyjce, po zgaśnięciu lampki świec żarowych po paru sekundach odpalam silnik, zaczyna kręcić, kręcić, kręcić i nic (jakieś 10sek), ponawiam próbę i wtedy po chwili 5-7sek odpalił (tak było dziś). Pojechałem do pracy, w dzień również niska temperatura o 15 wsiadam do auta, kręcę raz i dopiero po jakiś 10 sekundach kręcenia odpalił.
Czy ktoś może mnie nakierować co to może być za problem?

Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:42 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 24 paź 2008, 16:42

Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kąt wtrysku, świece żarowe oraz szczelność układu paliwowego (tzn, czy układ się nie zapowietrza i czy paliwo nie cofa się). <ok>

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 16:47

Solskier pisze:Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kąt wtrysku,
Tu ostatnio robiłem logi, czy możesz powiedzieć, czy kąt wtrysku jest ok?
viewtopic.php?t=21657
świece żarowe
Jak to sprawdzić?

oraz szczelność układu paliwowego (tzn, czy układ się nie zapowietrza i czy paliwo nie cofa się).
Pytanie takie samo jak wyżej - chodzi o to, żebym wiedział jak to zdiagnozować samemu (nie mam wiedzy mechanicznej, ale podstawy jakieś mogę "złapać" z pomocą Waszą :mrgreen:

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 24 paź 2008, 20:07

kat wtrysku widac z logow ze moze byc, a swiece mozesz sprawdzic bardzo prosto sciagnij z nich kapturki wez dlugi przewod i jeden koniec dostaw do + akumulatora a drugi dostaw do swiecy zarowej tam gdzie nachodzi kapturek i jak bedzie widac przy dostawianiu przewodu do swiecy iskrzenie tzn ze swieca ok jak nie to wykrecic wyzucic i zalozyc nową

[ Dodano: 2008-10-24, 20:10 ]
co do ukladu paliwowego to sprawdz na biegu jalowym czy nie ida pecherzyki powietrza wezykiem zasilajcym pompe wtryskowa, sprawdz czy po dluzszym postoju jest paliwo w wezyku zaslilajacym

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 20:37

o to powietrze chodzi? fakt filmik sprzed kilku miesięcy, ale nawet po wymianie filtra paliwa na knecht (i ten plastikowy przepływomierz również nowy) dalej pompuje w tym wężyku powietrze nie wiem skąd :-/


Awatar użytkownika
audi1993
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 165
Rejestracja: 15 cze 2008, 10:41
Lokalizacja: Kraków

Post autor: audi1993 » 24 paź 2008, 20:53

miałem to samo najprawdopodobniej masz walniętą głowice filtra paliwa albo oring który jest na głowicy przy przewodzi zwrotnym... ja kupiłem używke głowice za 50 zł i teraz nie ma powietrza

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 24 paź 2008, 20:58

o kurde tyle to tego powietrza nie może być.
posprawdzaj węże opaski zobacz stan przewodów i opasek przy zbiorniku. gdzieś musi być nieszczelność, bądz w samym filtrze.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2008, 21:44 przez kyjo, łącznie zmieniany 1 raz.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 24 paź 2008, 21:14

kurde no filtr nówka funfel (wcześniej wymieniałem na Filtrona). Nie wiem na prawdę. Jedyne możliwości to chyba tylko węże oraz cała kopułka (ta metalowa) bo filtr na 100% nie, bo ten film był na filtronie, a teraz mam knechta i to samo :-/

Awatar użytkownika
penki00 (usunięty)
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
Lokalizacja: Tychy

Post autor: penki00 (usunięty) » 25 paź 2008, 15:00

Możesz też kupić filtr z WV,jest w całości bez tej kopułki,ja mam taki patent,bo kopułka była sobie nieszczelna.

mlubinski

Post autor: mlubinski » 25 paź 2008, 22:07

filtr odpada, bo już drugi wymieniłem i widzę, że nic się nie zmieniło.

karol121
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1077
Rejestracja: 09 lis 2007, 11:06
Lokalizacja: Sandomierz

Post autor: karol121 » 26 paź 2008, 10:08

zeby sprawdzic gdzie sie zapowietrza to zaloz przezroczysty wezyk miedzy wezykiem idacym ze zbiornika do filtra paliwa uruchom silnik i zobacz czy nie ida pechezyki powietrza, jak nie ma lewego powietrza przed filtrem a za sa to dokrec mocniej filtr paliwa, sprawdz czy czujnik wody w paliwie jest dobrze dokrecony od spodu filtra, posprawdzaj wszystkie opaski na wezykach paliwowych

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl