[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.
[1.9TDI 1Z] Problemy z odpaleniem po nocy.
Witam ponownie
Zauważyłem, że po nocy, gdy temperatura jest niska (ostatnie dni), mam rano małe problemy z odpaleniem, a raczej wygląda to w ten sposób (dziś), że przekręcam kluczyk w stacyjce, po zgaśnięciu lampki świec żarowych po paru sekundach odpalam silnik, zaczyna kręcić, kręcić, kręcić i nic (jakieś 10sek), ponawiam próbę i wtedy po chwili 5-7sek odpalił (tak było dziś). Pojechałem do pracy, w dzień również niska temperatura o 15 wsiadam do auta, kręcę raz i dopiero po jakiś 10 sekundach kręcenia odpalił.
Czy ktoś może mnie nakierować co to może być za problem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Zauważyłem, że po nocy, gdy temperatura jest niska (ostatnie dni), mam rano małe problemy z odpaleniem, a raczej wygląda to w ten sposób (dziś), że przekręcam kluczyk w stacyjce, po zgaśnięciu lampki świec żarowych po paru sekundach odpalam silnik, zaczyna kręcić, kręcić, kręcić i nic (jakieś 10sek), ponawiam próbę i wtedy po chwili 5-7sek odpalił (tak było dziś). Pojechałem do pracy, w dzień również niska temperatura o 15 wsiadam do auta, kręcę raz i dopiero po jakiś 10 sekundach kręcenia odpalił.
Czy ktoś może mnie nakierować co to może być za problem?
Z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 20:42 przez mlubinski, łącznie zmieniany 1 raz.
Tu ostatnio robiłem logi, czy możesz powiedzieć, czy kąt wtrysku jest ok?Solskier pisze:Do sprawdzenia w pierwszej kolejności kąt wtrysku,
viewtopic.php?t=21657
Jak to sprawdzić?świece żarowe
Pytanie takie samo jak wyżej - chodzi o to, żebym wiedział jak to zdiagnozować samemu (nie mam wiedzy mechanicznej, ale podstawy jakieś mogę "złapać" z pomocą Waszą :mrgreen:oraz szczelność układu paliwowego (tzn, czy układ się nie zapowietrza i czy paliwo nie cofa się).
kat wtrysku widac z logow ze moze byc, a swiece mozesz sprawdzic bardzo prosto sciagnij z nich kapturki wez dlugi przewod i jeden koniec dostaw do + akumulatora a drugi dostaw do swiecy zarowej tam gdzie nachodzi kapturek i jak bedzie widac przy dostawianiu przewodu do swiecy iskrzenie tzn ze swieca ok jak nie to wykrecic wyzucic i zalozyc nową
[ Dodano: 2008-10-24, 20:10 ]
co do ukladu paliwowego to sprawdz na biegu jalowym czy nie ida pecherzyki powietrza wezykiem zasilajcym pompe wtryskowa, sprawdz czy po dluzszym postoju jest paliwo w wezyku zaslilajacym
[ Dodano: 2008-10-24, 20:10 ]
co do ukladu paliwowego to sprawdz na biegu jalowym czy nie ida pecherzyki powietrza wezykiem zasilajcym pompe wtryskowa, sprawdz czy po dluzszym postoju jest paliwo w wezyku zaslilajacym
o kurde tyle to tego powietrza nie może być.
posprawdzaj węże opaski zobacz stan przewodów i opasek przy zbiorniku. gdzieś musi być nieszczelność, bądz w samym filtrze.
posprawdzaj węże opaski zobacz stan przewodów i opasek przy zbiorniku. gdzieś musi być nieszczelność, bądz w samym filtrze.
Ostatnio zmieniony 24 paź 2008, 21:44 przez kyjo, łącznie zmieniany 1 raz.
- penki00 (usunięty)
- Forum Audi 80
- Posty: 115
- Rejestracja: 19 maja 2008, 18:02
- Lokalizacja: Tychy
zeby sprawdzic gdzie sie zapowietrza to zaloz przezroczysty wezyk miedzy wezykiem idacym ze zbiornika do filtra paliwa uruchom silnik i zobacz czy nie ida pechezyki powietrza, jak nie ma lewego powietrza przed filtrem a za sa to dokrec mocniej filtr paliwa, sprawdz czy czujnik wody w paliwie jest dobrze dokrecony od spodu filtra, posprawdzaj wszystkie opaski na wezykach paliwowych