Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[aaz] obrotomierz nie działa

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

[aaz] obrotomierz nie działa

Post autor: slawek88yo » 05 lis 2008, 13:59

Zakupiłem licznik od anglika z obrotkiem od wersji silnikowej td i po podłączeniu wszystkiego nie hula zegarek. Działa prędkościomierz, a obrotek nie. Co możne być przyczyną? Zimne luty? Może jakiś kabelek nie podciągnięty czy coś?
Ostatnio zmieniony 05 lis 2008, 17:46 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 05 lis 2008, 16:29

Kabelek na pewno nie. Skoro Twój stary licznik pokazywał normalnie godzinę (bo z tego co piszesz to miałeś w Swoim wozie licznik z big benem). Więc kupiłeś pewnie uszkodzony licznik (być może zimne luty). A całe zegary się podświetlają prawidłowo oraz czy nalicza normalnie kilometry?

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 05 lis 2008, 16:41

napisz jaki rodzaj VDO czy UN4?
czy wymieniałeś całość czy może tylko obrotek?

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 05 lis 2008, 16:44

slawek88yo pisze:Zakupiłem licznik od anglika z obrotkiem od wersji silnikowej td i po podłączeniu wszystkiego nie hula

Dubbler mi sie wydaje, że jednak cały zamontował u siebie. A po drugie wszystkie Audi 80 produkowane na Anglię miały montowane liczniki firmy UN4 (tak gdzieś czytałem)

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 05 lis 2008, 17:46

Vdo koledzy nie działa obrotomierz i podświetlenie zegarka wiec co może być przyczyną gość zapewniał mnie ze obrotomierz działa bo auto niedawno przyjechało z Angli

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 05 lis 2008, 18:59

Zapewniał Cię...Kurcze więc nie wiem co to może być :roll: . Jak ja miałem w swojej Big Bena to jak zakupiłem licznik z Obrotomierzem to tylko te dwie kostki podpiąłem i wszystko działa do dziś dzień. Może masz zimne luty na tym liczniku. Wykręć sam obrotomierz i podmień do swojego licznika...

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 05 lis 2008, 21:34

do swojego musiałbym dolutować piny a Idze jakoś sprawdzić obrotek czy działa
Ostatnio zmieniony 05 lis 2008, 21:38 przez slawek88yo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
maciek12
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 616
Rejestracja: 07 wrz 2007, 14:03

Post autor: maciek12 » 05 lis 2008, 21:37

ja zakupiłem anglika i przełożyłem z niego licznik z obrotkiem i działa w 100% do dzisiejszej minuty. aha, w swojej miałem VDO, a w angliku był un4. sprawdź go u kogoś innego ( jak masz taką opcje), bo może gość cię zrobił w balona.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 05 lis 2008, 21:40

no najwyzej cza zadzwonic do goscia i sprawdzic u niego

Awatar użytkownika
KLAKSON
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1767
Rejestracja: 02 paź 2007, 17:58
Lokalizacja: Harderwijk, Holandia
Kontakt:

Post autor: KLAKSON » 06 lis 2008, 07:07

slawek88yo pisze:no najwyzej cza zadzwonic do goscia i sprawdzic u niego
No jak będziesz miał jak i jak ten typ zechce to wal do niego i się nie zastanawiaj ;-)

PS : co to znaczy to " no najwyżej CZA....... 8-) :-P

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 06 lis 2008, 11:46

Byłem sprawdziłem no i działa. ale przyglądając się instalacji elektrycznej tego anglika to jest bardziej zaawansowana niż w mojej b4 z 92 roku patrząc na sam altek u mnie są 2 kable w tamtym angliku 3 i w ogóle który kabel i nr pinu w kostce odpowiada za impuls z alternatora ?

fotki obrotka do wglądu

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 07 lis 2008, 07:10

slawek88yo pisze:patrząc na sam altek u mnie są 2 kable w tamtym angliku 3 i w ogóle który kabel i nr pinu w kostce odpowiada za impuls z alternatora ?
Poczytaj ten temat: viewtopic.php?t=20334#205584 mogą nie zgadzać się kolory przewodów i przekaźnika, ale połączenie jest takie samo (jeżeli masz w liczniku wyświetlacz kontrolek). W samochodach z Mini Checkiem w liczniku nie ma przekaźnika od dynamicznej kontroli oleju, ponieważ jego funkcję przejmuje MC.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 10 lis 2008, 18:34

problem rozwiązany obrotek działa ale pojawił się kolejny problem gdyż przy koło 2500 tys obrotów zaczyna zaświeca się kontrolka od oleju co może być tego przyczyną ???

Awatar użytkownika
Mobilek
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 829
Rejestracja: 12 lis 2007, 13:54
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Mobilek » 11 lis 2008, 09:20

slawek88yo pisze:problem rozwiązany obrotek działa ale pojawił się kolejny problem gdyż przy koło 2500 tys obrotów zaczyna zaświeca się kontrolka od oleju co może być tego przyczyną ???
Można tylko domyślać że z tego powodu poprzedni właściciel odłączył przewód od alternatora, problem polega na tym że, albo przekaźnik od dynamicznej kontroli oleju lub moduł MC w liczniku (nie napisałeś co posiadasz) odczytuje błąd ciśnienia oleju na wysokich obrotach. Powodem tego może być uszkodzony czujnik wysokiego ciśnienia, urwany lub niepodłączony przewód czujnika, uszkodzony przekaźnik lub MC choć to występuje dość rzadko.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 11 lis 2008, 11:03

mam MC a jak wygląda ten czujnik od wysokiego ciśnienia kolego jakieś oznaczenie ma ???

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl