Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TD AAZ] Dodatkowa pompa wody.

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

[1.9TD AAZ] Dodatkowa pompa wody.

Post autor: makaron » 06 lis 2008, 10:11

witam, chciałbym sprawdzić sprawność dodatkowej pompy wody. Jakie są objawy jej uszkodzenia?
Pytam ponieważ mam podejrzenia co do jej niesprawności w związku z grzaniem się silnika. Z którym czujnikiem jest "powiązana" jak sprawdzić ten czujnik?
dziękuję za wszelkie informacje.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:09 przez makaron, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Leo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3822
Rejestracja: 06 mar 2008, 01:05
Imię: Adam
Model: Inny
Nadwozie: Coupe quattro
Silnik: 2,2 3B
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Leo » 06 lis 2008, 10:20

dodatkowa pompa wody nie ma wpływu na grzanie się silnika bo po prostu działa tylko po jego wyłączeniu.

Awatar użytkownika
kyjo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 877
Rejestracja: 23 wrz 2007, 11:01
Lokalizacja: RKR

Post autor: kyjo » 06 lis 2008, 10:44

A termostat i gł pompa wody sprawdzałeś ?? wietraki ci sie włączają??

i popraw temat z regulaminem bo zostanie usuniety przez modów.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 06 lis 2008, 10:46

makaron, chodzi ci o dodatkową elektryczną pompkę wody? Jeśli tak (dokładnie nie wiem jak jest w AZZ, ale patrząc na to jak jest to u mnie) to pompka ta włącza się tak jak mówił kolega wyżej, po wyłączeniu silnika. Na turbinie u mnie jest czujnik którą ją włącza. Ściągając z czujnika kabel i dotykając masy pompka powinna działać.

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: makaron » 06 lis 2008, 11:52

sorry za tyt. tematu

dobra więc mam kolejne pytanie. Co załącza ten czujnik? Bo jest wzmianka o dodatkowej pompie wody a podejrzewam ten czujnik ze coś nie halo, bo jego rezystancja na ciepłym silniku to 325 Ω ale tylko na jedną sekundę bo za chwilę juz nic nie pokazuje na mierniku.

Obrazek

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 06 lis 2008, 12:36

kolego tu masz z ETKI wykaz http://www.sendspace.pl/file/CPpPsdeF/ z tym silnika

mam taki sam i sam wymieniałem króciec jak w temacie viewtopic.php?t=22255 i tam w tym króćcu masz dwa czujniki, niebieski z białym paskiem od góry i czarny od strony kabiny pasażerskiej, ten niebieski odpowiada za pracę pompki elektrycznej na zasadzie- jak po zgaszeniu silnik jest za ciepły to załącza pompkę i jak temp spadnie poniżej żądanej to ją wyłącza

jak chcesz sprawdzić pompkę to polecam wypiąć wtyczkę i spiąć dwa piny, jakie? to już znajdziesz

jednak pompka nie działa w czasie jazdy jaki i na postoju jak silnik pracuje, jak się grzeje to albo termostat, zapowietrzony lub jak u mnie czujnik temp do wentylatorów, który jest wkręcany w chłodnicę powyżej zaworka spóstowego

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: makaron » 06 lis 2008, 16:10

dubbler pisze: jak chcesz sprawdzić pompkę to polecam wypiąć wtyczkę i spiąć dwa piny, jakie? to już znajdziesz
zmostkowałem te dwa piny na pomie i się nie włączyła :-/

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 11 lis 2008, 15:34

tylko tam powinny był chyba 3 :shock:

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: makaron » 11 lis 2008, 16:17

eh, już nic nie rozumiem... gehenne przechodzę z tą niunią :-/

Najpierw wymieniłem termostat, potem drugi, następnie czujnik temp najpierw szary trzy pinowy, potem cztero-pinowy. Bez zmian więc wsadziłem stare czujniki skoro były dobre.
Wyciągnąłem termostat z podejrzeniem ze się zaciął, źle ułożył itp.- wsadziłem do garnka z wodą i się otwiera więc wsadziłem go spowrotem. Kupiłem nowy korek do zbiornika wyrównawczego i wszystkie te zabiegi nie pomagają. Cały czas mam temp 100° a jak pogonię kucyki to do 110 dochodzi. Wentylatory załączają się dopiero jak zegar wskazuje 100° więc z podejrzeniem że nie działa pierwszy bieg wentylatorów smostkowałem we wtyczce styki i wiatraki się teraz kręcą cały czas na pierwszym biegu... ale jak pogonię auto to i tak 100° na zegarku. :-x

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 12 lis 2008, 00:15

makaron pisze:ale jak pogonię auto to i tak 100° na zegarku.
No to może sam "zegarek" szwankuje :roll:

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 12 lis 2008, 07:58

IC69 pisze:
makaron pisze:ale jak pogonię auto to i tak 100° na zegarku.
No to może sam "zegarek" szwankuje :roll:
albo czujnik temperatury cieczy jest walnięty, jak ostatnio zmieniłem prewencyjnie bo stary dobrze działał ale był zaśniedziały i pordzewiały

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 12 lis 2008, 14:50

a mierzysz temp Vagiem czy patrzysz na wskaźnik w zegarach??? Bo ten na zegarach to lubi różne dziwne rzeczy pokazywać. A nie zawyża Ci przypadkiem też ilości paliwa?

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: makaron » 12 lis 2008, 17:02

dubbler pisze:
IC69 pisze: No to może sam "zegarek" szwankuje :roll:
albo czujnik temperatury cieczy jest walnięty, jak ostatnio zmieniłem prewencyjnie bo stary dobrze działał ale był zaśniedziały i pordzewiały
Temperature odczytuje Wam z zegarka więc jest taka możliwość że szwankuje ale jak to sprawdzić?
Co do czujnika temp to wymieniłem dwa jak pisałem wyżej ale... szary pokazywał na zegarze temp 110°, a ten drugi czterostykowy (nie wiem za co konkretnie odpowiedzialny) też źle diagnozował temeraturę bo jak silnik ostygł to wydawało mu się że jest ciepły i nie dawał sygnału do podgrzewania świec więc musiałem trochę pokręcić zanim zapalił. Jak był całkiem zimny np rano to świece podgrzewał, więc wymieniłem spowrotem oba.
a mierzysz temp Vagiem czy patrzysz na wskaźnik w zegarach??? Bo ten na zegarach to lubi różne dziwne rzeczy pokazywać. A nie zawyża Ci przypadkiem też ilości paliwa?
Uprzedzę Twoje następne pytanie- stabilizator napięcia w zegarach jest ok, pokazuje napięcie 10V

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 12 lis 2008, 20:37

generalnie świecę powinny się włączyć jak temp cieczy spadnie poniżej 5 stopni więc silnik musi już bardzo mocno ostygnąć.....
trudno powiedzieć bo nie wiemy czy masz za wysoką temperaturę silnika, czy po prostu wskaźnik źle wskazuje... Sam też miałem niezły ubaw z tym szarym czujnikiem który steruje wskaźnikiem - w sumie mam teraz 4 na stanie i każdy wskazuje co innego:)
Najlepiej chyba vagiem sprawdzić wtedy będzie pewność czy układ chłodzenia szlak trafił czy problem ze wskazaniami tylko....
Ten drugi czterostykowy jak dobrze kojarzę podaje informację do komputera.
Szary idzie tylko do wskaźnika i czerwonej kontrolki od płynu - powinien ja zaświecić gdy temp przekroczy 120. Do tej kontrolki idzie też czujnik od poziomu płynu ze zbiornika wyrównawczego.

A jeszcze tak mi przyszło do głowy że może być gdzie zatkane coś (np. nagrzewnica). U mnie tak po 2-3 km jak ruszę z zimnego silnika, z kratek nawiewu leci już fajne ciepłe powietrze, jak z tym u Ciebie?

makaron
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 24 lut 2007, 17:15
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: makaron » 12 lis 2008, 22:08

nie mam komputera więc VAG odpada ale termometr taki z podziałką do 300° już w drodze. 8-)
Normalnie się uparłem, teraz to już jest punk honoru aby to naprawić.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl