[1.9TD AAZ] Dodatkowa pompa wody.
[1.9TD AAZ] Dodatkowa pompa wody.
witam, chciałbym sprawdzić sprawność dodatkowej pompy wody. Jakie są objawy jej uszkodzenia?
Pytam ponieważ mam podejrzenia co do jej niesprawności w związku z grzaniem się silnika. Z którym czujnikiem jest "powiązana" jak sprawdzić ten czujnik?
dziękuję za wszelkie informacje.
Pytam ponieważ mam podejrzenia co do jej niesprawności w związku z grzaniem się silnika. Z którym czujnikiem jest "powiązana" jak sprawdzić ten czujnik?
dziękuję za wszelkie informacje.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2008, 17:09 przez makaron, łącznie zmieniany 2 razy.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
makaron, chodzi ci o dodatkową elektryczną pompkę wody? Jeśli tak (dokładnie nie wiem jak jest w AZZ, ale patrząc na to jak jest to u mnie) to pompka ta włącza się tak jak mówił kolega wyżej, po wyłączeniu silnika. Na turbinie u mnie jest czujnik którą ją włącza. Ściągając z czujnika kabel i dotykając masy pompka powinna działać.
kolego tu masz z ETKI wykaz http://www.sendspace.pl/file/CPpPsdeF/ z tym silnika
mam taki sam i sam wymieniałem króciec jak w temacie viewtopic.php?t=22255 i tam w tym króćcu masz dwa czujniki, niebieski z białym paskiem od góry i czarny od strony kabiny pasażerskiej, ten niebieski odpowiada za pracę pompki elektrycznej na zasadzie- jak po zgaszeniu silnik jest za ciepły to załącza pompkę i jak temp spadnie poniżej żądanej to ją wyłącza
jak chcesz sprawdzić pompkę to polecam wypiąć wtyczkę i spiąć dwa piny, jakie? to już znajdziesz
jednak pompka nie działa w czasie jazdy jaki i na postoju jak silnik pracuje, jak się grzeje to albo termostat, zapowietrzony lub jak u mnie czujnik temp do wentylatorów, który jest wkręcany w chłodnicę powyżej zaworka spóstowego
mam taki sam i sam wymieniałem króciec jak w temacie viewtopic.php?t=22255 i tam w tym króćcu masz dwa czujniki, niebieski z białym paskiem od góry i czarny od strony kabiny pasażerskiej, ten niebieski odpowiada za pracę pompki elektrycznej na zasadzie- jak po zgaszeniu silnik jest za ciepły to załącza pompkę i jak temp spadnie poniżej żądanej to ją wyłącza
jak chcesz sprawdzić pompkę to polecam wypiąć wtyczkę i spiąć dwa piny, jakie? to już znajdziesz
jednak pompka nie działa w czasie jazdy jaki i na postoju jak silnik pracuje, jak się grzeje to albo termostat, zapowietrzony lub jak u mnie czujnik temp do wentylatorów, który jest wkręcany w chłodnicę powyżej zaworka spóstowego
eh, już nic nie rozumiem... gehenne przechodzę z tą niunią
Najpierw wymieniłem termostat, potem drugi, następnie czujnik temp najpierw szary trzy pinowy, potem cztero-pinowy. Bez zmian więc wsadziłem stare czujniki skoro były dobre.
Wyciągnąłem termostat z podejrzeniem ze się zaciął, źle ułożył itp.- wsadziłem do garnka z wodą i się otwiera więc wsadziłem go spowrotem. Kupiłem nowy korek do zbiornika wyrównawczego i wszystkie te zabiegi nie pomagają. Cały czas mam temp 100° a jak pogonię kucyki to do 110 dochodzi. Wentylatory załączają się dopiero jak zegar wskazuje 100° więc z podejrzeniem że nie działa pierwszy bieg wentylatorów smostkowałem we wtyczce styki i wiatraki się teraz kręcą cały czas na pierwszym biegu... ale jak pogonię auto to i tak 100° na zegarku. :-x
Najpierw wymieniłem termostat, potem drugi, następnie czujnik temp najpierw szary trzy pinowy, potem cztero-pinowy. Bez zmian więc wsadziłem stare czujniki skoro były dobre.
Wyciągnąłem termostat z podejrzeniem ze się zaciął, źle ułożył itp.- wsadziłem do garnka z wodą i się otwiera więc wsadziłem go spowrotem. Kupiłem nowy korek do zbiornika wyrównawczego i wszystkie te zabiegi nie pomagają. Cały czas mam temp 100° a jak pogonię kucyki to do 110 dochodzi. Wentylatory załączają się dopiero jak zegar wskazuje 100° więc z podejrzeniem że nie działa pierwszy bieg wentylatorów smostkowałem we wtyczce styki i wiatraki się teraz kręcą cały czas na pierwszym biegu... ale jak pogonię auto to i tak 100° na zegarku. :-x
Temperature odczytuje Wam z zegarka więc jest taka możliwość że szwankuje ale jak to sprawdzić?dubbler pisze:albo czujnik temperatury cieczy jest walnięty, jak ostatnio zmieniłem prewencyjnie bo stary dobrze działał ale był zaśniedziały i pordzewiałyIC69 pisze: No to może sam "zegarek" szwankuje :roll:
Co do czujnika temp to wymieniłem dwa jak pisałem wyżej ale... szary pokazywał na zegarze temp 110°, a ten drugi czterostykowy (nie wiem za co konkretnie odpowiedzialny) też źle diagnozował temeraturę bo jak silnik ostygł to wydawało mu się że jest ciepły i nie dawał sygnału do podgrzewania świec więc musiałem trochę pokręcić zanim zapalił. Jak był całkiem zimny np rano to świece podgrzewał, więc wymieniłem spowrotem oba.
Uprzedzę Twoje następne pytanie- stabilizator napięcia w zegarach jest ok, pokazuje napięcie 10Va mierzysz temp Vagiem czy patrzysz na wskaźnik w zegarach??? Bo ten na zegarach to lubi różne dziwne rzeczy pokazywać. A nie zawyża Ci przypadkiem też ilości paliwa?
generalnie świecę powinny się włączyć jak temp cieczy spadnie poniżej 5 stopni więc silnik musi już bardzo mocno ostygnąć.....
trudno powiedzieć bo nie wiemy czy masz za wysoką temperaturę silnika, czy po prostu wskaźnik źle wskazuje... Sam też miałem niezły ubaw z tym szarym czujnikiem który steruje wskaźnikiem - w sumie mam teraz 4 na stanie i każdy wskazuje co innego:)
Najlepiej chyba vagiem sprawdzić wtedy będzie pewność czy układ chłodzenia szlak trafił czy problem ze wskazaniami tylko....
Ten drugi czterostykowy jak dobrze kojarzę podaje informację do komputera.
Szary idzie tylko do wskaźnika i czerwonej kontrolki od płynu - powinien ja zaświecić gdy temp przekroczy 120. Do tej kontrolki idzie też czujnik od poziomu płynu ze zbiornika wyrównawczego.
A jeszcze tak mi przyszło do głowy że może być gdzie zatkane coś (np. nagrzewnica). U mnie tak po 2-3 km jak ruszę z zimnego silnika, z kratek nawiewu leci już fajne ciepłe powietrze, jak z tym u Ciebie?
trudno powiedzieć bo nie wiemy czy masz za wysoką temperaturę silnika, czy po prostu wskaźnik źle wskazuje... Sam też miałem niezły ubaw z tym szarym czujnikiem który steruje wskaźnikiem - w sumie mam teraz 4 na stanie i każdy wskazuje co innego:)
Najlepiej chyba vagiem sprawdzić wtedy będzie pewność czy układ chłodzenia szlak trafił czy problem ze wskazaniami tylko....
Ten drugi czterostykowy jak dobrze kojarzę podaje informację do komputera.
Szary idzie tylko do wskaźnika i czerwonej kontrolki od płynu - powinien ja zaświecić gdy temp przekroczy 120. Do tej kontrolki idzie też czujnik od poziomu płynu ze zbiornika wyrównawczego.
A jeszcze tak mi przyszło do głowy że może być gdzie zatkane coś (np. nagrzewnica). U mnie tak po 2-3 km jak ruszę z zimnego silnika, z kratek nawiewu leci już fajne ciepłe powietrze, jak z tym u Ciebie?