[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego
[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego
Witam . problem jak w temacie, niestety nie mam już pomysłów. Wymieniona podstawa wtrysku. Silnik na wtrysku jednopunktowym Monotronic, rok prod. '91. Prosze o sugestie. Autkiem dojeżdżam do pracy więc bardzo mi zależy niestety mechanicy nie mają czasu. Założony gaz objawy na LPG i benzynie takie same.
Problem
Witam mam nastepujacy problem z obrotami na LPG i benzynie... nie wiem co jest grane na zimny silnik mam 1600 obr na gazie a 1400 na benzynie... Natomiast jak sie juz rozgrzeje to opadaja na 1100 a czasem 1400 i nie wiem co mam zrobic bylem ustawic wszystko i dalej lipa... A poza tym to czasem mi szarpie i jakby sily nie mial ciagnac tej budy... Na biegu jałowym na obrotach 1100 trzesie calym samochodem... Jeżeli mozecie to poradźcie cos bo juz nie mam pomysłów... Wymienilem swiece, palec i kopułke, przewody, i dalej to samo nikt nie umie ustawic tego... dzieki z góry... pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 09:25 przez pajchiwo, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeśli chodzi o ten czujnik to wymieniałem go chyba ze 4 razy , ale ok wymienie 5 raz. Od czego mam zacząć uszczelniając dolot bo zbytnio się nie orientuje
[ Dodano: 2008-11-27, 17:28 ]
wracając do tych przewodów od czujnika to jak się do nich zabrać. Ogólnie z obrotami tego auta walcze mniejd roku. Zastanawiam się czy kupno to był dobry pomysł
[ Dodano: 2008-11-27, 17:28 ]
wracając do tych przewodów od czujnika to jak się do nich zabrać. Ogólnie z obrotami tego auta walcze mniejd roku. Zastanawiam się czy kupno to był dobry pomysł
Ten czujnik daje informacje do ecu czy silnik zimny czy ciepły , ale choćby nie wiem jak bardzo silnik był wyziębiony to i tak ecu nie poda mu obrotów do 1400. Chyba że mapa spalania jest do bani . A czy tą adaptację to na pewno robiłeś na zimnym silniku i bez włączonej wszelkiej elektryki ? J zgodnie z instrukcją ? to tylko taka moja sugestia , a dolot owszem też trzeba obejrzeć . Może sprawdz ecu wywołując kody błyskowe .
Napisz proszę jak dokładnie wykonac adaptacje. Kod błyskowy choćbym nie wiem ile razy wywoływał zawsze sonda lambda lub przewody sondy oba warianty sprawdzone i wymienione(sonda)
[ Dodano: 2008-11-27, 19:01 ]
a co z tą mapą spalania. O co tam chodzi i jak to sprawdzic. Autko do tej pory spalało około 10 l gazu na 100km teraz ok. 14
[ Dodano: 2008-11-27, 19:01 ]
a co z tą mapą spalania. O co tam chodzi i jak to sprawdzic. Autko do tej pory spalało około 10 l gazu na 100km teraz ok. 14
Odpinasz aku , zostawiasz najlepiej na kilka godzin , podłączasz aku ,wszystko co pobiera prąd wyłączone, uruchamiasz na benzynie i stoi aż włączy się wentylator chłodnicy, jak się wyłączy ty wyłączasz silnik . Mapa wtrysku ustawiona i zapamiętana. teraz możesz uruchomić autko i już .Pamiętaj by nie dotykać w tym czasie pedału gazu.
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować
Panowie wczoraj byłem u elektromechanika podpiąć auto pod komputer stwierdził jednak ze to nic nie da bo to jest jakis błąd mechaniczny. Zauważył że wężyk biegnący od wtrysku do filtra powietrza jest pęknięty i to tyle nic nie dotykał w trakcie naszej rozmowy wyłączyłem silnik rozmawialiśmy na temat ewewntualnych przyczyn . Kazał wyjeżdżać , odpalam a tu obroty stoją na poziomie 950 , cud, zrobiłem jakieś 30 km i nic nadal cud. Rano jednak po przejechaniu 300 metrów na "cudzie" wszsystko się znowu zepsuło i stoje na tym na czym stałem czyli 1400 obrotów i mało tego autko tak jakby nie ciągło , jakby szedł bez jednej świecy.
Dzisiaj po raz kolejny odwiedzilem następnego mechanika. Przed tym jednak zrobiłem adaptacje, odpaliłem silnik i nic się nie zmieniło 1300-1400 obr. W trakcie jazdy zauważyłem że autko jest jakby słabsze ale nic , podjeżdżam i czekam zgasiłem silnik, przychodzi mechanik i co , znowu "cud" 1000 obrotów. Opowiadam mu o okopconej rurze wydechowej on patrzy a tu siwo. Mam wrażenie jakby audi myślało . Ale żarty na bok, rano po odpaleniu silnika siły brak jakby szedł na trzy świece. Nie wiem już co robić czy uszczelka pod łowicą czy przełącznik benzyna gaz padł i pali lpg i wache nie wiem , doradźcie co robić bo na mechaników dobrych nie mam co liczyć przynajmniej jeszcze takiego nie znalazłem.