Opony samochodowe Audi 80
części samochodowe
Ubezpieczenie OC
opony i felgi
Tarcze, hamulce

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Post autor: davideks » 26 lis 2008, 18:43

Witam . problem jak w temacie, niestety nie mam już pomysłów. Wymieniona podstawa wtrysku. Silnik na wtrysku jednopunktowym Monotronic, rok prod. '91. Prosze o sugestie. Autkiem dojeżdżam do pracy więc bardzo mi zależy niestety mechanicy nie mają czasu. Założony gaz objawy na LPG i benzynie takie same.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 26 lis 2008, 18:51

A nie odłączałeś czasem akumulatora na chwilę ? , ja tak miałem i po adaptacji ok.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 26 lis 2008, 18:57

Taki nieporządek zdarzył sie w trakcie jazdy tzn najpierw zatrzymał się na 1100. Na drugi dzień 1200 . i po kolejnej jeździe 1400 i tak zostało. Jeśli chodzi o komputer to resetowałem go

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 26 lis 2008, 19:41

W tym wtrysku jest też silnik krokowy i on reguluje pozycję przepustnicy na biegu jałowym , powinna być ona zamknięta , przynajmniej u mnie tak było jak sprawdzałem .

pajchiwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:01

Problem

Post autor: pajchiwo » 26 lis 2008, 21:10

Witam mam nastepujacy problem z obrotami na LPG i benzynie... nie wiem co jest grane na zimny silnik mam 1600 obr na gazie a 1400 na benzynie... Natomiast jak sie juz rozgrzeje to opadaja na 1100 a czasem 1400 i nie wiem co mam zrobic bylem ustawic wszystko i dalej lipa... A poza tym to czasem mi szarpie i jakby sily nie mial ciagnac tej budy... Na biegu jałowym na obrotach 1100 trzesie calym samochodem... Jeżeli mozecie to poradźcie cos bo juz nie mam pomysłów... Wymienilem swiece, palec i kopułke, przewody, i dalej to samo nikt nie umie ustawic tego... dzieki z góry... pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 09:25 przez pajchiwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 26 lis 2008, 23:25

davideks, Sprawdź/wymień czujnik temperatury cieczy odpowiadającego za ssanie i przewody które do niego biegną.Może być tak,że czujnik/przewody jest uszkodzony i ECU "czyta" że silnik jest zimny i chodzi na ssaniu.Taka moja sugestia zakładając,że dolot jest szczelny.Pozdrawiam
ADAM

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 27 lis 2008, 15:02

Jeśli chodzi o ten czujnik to wymieniałem go chyba ze 4 razy , ale ok wymienie 5 raz. Od czego mam zacząć uszczelniając dolot bo zbytnio się nie orientuje

[ Dodano: 2008-11-27, 17:28 ]
wracając do tych przewodów od czujnika to jak się do nich zabrać. Ogólnie z obrotami tego auta walcze mniejd roku. Zastanawiam się czy kupno to był dobry pomysł

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 27 lis 2008, 18:28

Ten czujnik daje informacje do ecu czy silnik zimny czy ciepły , ale choćby nie wiem jak bardzo silnik był wyziębiony to i tak ecu nie poda mu obrotów do 1400. Chyba że mapa spalania jest do bani . A czy tą adaptację to na pewno robiłeś na zimnym silniku i bez włączonej wszelkiej elektryki ? J zgodnie z instrukcją ? to tylko taka moja sugestia , a dolot owszem też trzeba obejrzeć . Może sprawdz ecu wywołując kody błyskowe . :-?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 27 lis 2008, 18:44

Napisz proszę jak dokładnie wykonac adaptacje. Kod błyskowy choćbym nie wiem ile razy wywoływał zawsze sonda lambda lub przewody sondy oba warianty sprawdzone i wymienione(sonda)

[ Dodano: 2008-11-27, 19:01 ]
a co z tą mapą spalania. O co tam chodzi i jak to sprawdzic. Autko do tej pory spalało około 10 l gazu na 100km teraz ok. 14

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 27 lis 2008, 19:25

Odpinasz aku , zostawiasz najlepiej na kilka godzin , podłączasz aku ,wszystko co pobiera prąd wyłączone, uruchamiasz na benzynie i stoi aż włączy się wentylator chłodnicy, jak się wyłączy ty wyłączasz silnik . Mapa wtrysku ustawiona i zapamiętana. teraz możesz uruchomić autko i już .Pamiętaj by nie dotykać w tym czasie pedału gazu.
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować :-D

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 29 lis 2008, 20:58

Panowie wczoraj byłem u elektromechanika podpiąć auto pod komputer stwierdził jednak ze to nic nie da bo to jest jakis błąd mechaniczny. Zauważył że wężyk biegnący od wtrysku do filtra powietrza jest pęknięty i to tyle nic nie dotykał w trakcie naszej rozmowy wyłączyłem silnik rozmawialiśmy na temat ewewntualnych przyczyn . Kazał wyjeżdżać , odpalam a tu obroty stoją na poziomie 950 , cud, zrobiłem jakieś 30 km i nic nadal cud. Rano jednak po przejechaniu 300 metrów na "cudzie" wszsystko się znowu zepsuło i stoje na tym na czym stałem czyli 1400 obrotów i mało tego autko tak jakby nie ciągło , jakby szedł bez jednej świecy.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 29 lis 2008, 21:49

Załataj czymś ten przewód, tam może być problem. Lub go wymień lepiej. Swoją drogą co to za mechanik że sam tego nie zrobił...
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 30 lis 2008, 13:48

Dzisiaj po raz kolejny odwiedzilem następnego mechanika. Przed tym jednak zrobiłem adaptacje, odpaliłem silnik i nic się nie zmieniło 1300-1400 obr. W trakcie jazdy zauważyłem że autko jest jakby słabsze ale nic , podjeżdżam i czekam zgasiłem silnik, przychodzi mechanik i co , znowu "cud" 1000 obrotów. Opowiadam mu o okopconej rurze wydechowej on patrzy a tu siwo. Mam wrażenie jakby audi myślało :-D . Ale żarty na bok, rano po odpaleniu silnika siły brak jakby szedł na trzy świece. Nie wiem już co robić czy uszczelka pod łowicą czy przełącznik benzyna gaz padł i pali lpg i wache nie wiem , doradźcie co robić bo na mechaników dobrych nie mam co liczyć przynajmniej jeszcze takiego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 30 lis 2008, 21:39

Wolne obroty powinne być stałe na poziomie 850/min., różnica może być maks. +/- 50 obrotów. Zrobiłeś coś z tym przewodem :?:
80 B4, 2.0 E + LPG

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3413
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Danek » 30 lis 2008, 22:10

JJ 82, w silniku PM i ABT obroty biegu jałowego powinny się zawierać w przedziale 850-1000 obr/min.
davideks, Podejrzewam, że masz uszkodzony nastawnik przepustnicy (ktoś o nim już wspomniał). Stąd problemy z obrotami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


Akumulatory samochodowe Audi 80 Ubezpieczenie OC
hamulce