Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Post autor: davideks » 26 lis 2008, 18:43

Witam . problem jak w temacie, niestety nie mam już pomysłów. Wymieniona podstawa wtrysku. Silnik na wtrysku jednopunktowym Monotronic, rok prod. '91. Prosze o sugestie. Autkiem dojeżdżam do pracy więc bardzo mi zależy niestety mechanicy nie mają czasu. Założony gaz objawy na LPG i benzynie takie same.

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 26 lis 2008, 18:51

A nie odłączałeś czasem akumulatora na chwilę ? , ja tak miałem i po adaptacji ok.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 26 lis 2008, 18:57

Taki nieporządek zdarzył sie w trakcie jazdy tzn najpierw zatrzymał się na 1100. Na drugi dzień 1200 . i po kolejnej jeździe 1400 i tak zostało. Jeśli chodzi o komputer to resetowałem go

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 26 lis 2008, 19:41

W tym wtrysku jest też silnik krokowy i on reguluje pozycję przepustnicy na biegu jałowym , powinna być ona zamknięta , przynajmniej u mnie tak było jak sprawdzałem .

pajchiwo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 26 lis 2008, 21:01

Problem

Post autor: pajchiwo » 26 lis 2008, 21:10

Witam mam nastepujacy problem z obrotami na LPG i benzynie... nie wiem co jest grane na zimny silnik mam 1600 obr na gazie a 1400 na benzynie... Natomiast jak sie juz rozgrzeje to opadaja na 1100 a czasem 1400 i nie wiem co mam zrobic bylem ustawic wszystko i dalej lipa... A poza tym to czasem mi szarpie i jakby sily nie mial ciagnac tej budy... Na biegu jałowym na obrotach 1100 trzesie calym samochodem... Jeżeli mozecie to poradźcie cos bo juz nie mam pomysłów... Wymienilem swiece, palec i kopułke, przewody, i dalej to samo nikt nie umie ustawic tego... dzieki z góry... pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 27 lis 2008, 09:25 przez pajchiwo, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
adam28k
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 209
Rejestracja: 08 lis 2007, 22:31
Lokalizacja: Warmia Mazury

Post autor: adam28k » 26 lis 2008, 23:25

davideks, Sprawdź/wymień czujnik temperatury cieczy odpowiadającego za ssanie i przewody które do niego biegną.Może być tak,że czujnik/przewody jest uszkodzony i ECU "czyta" że silnik jest zimny i chodzi na ssaniu.Taka moja sugestia zakładając,że dolot jest szczelny.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 27 lis 2008, 15:02

Jeśli chodzi o ten czujnik to wymieniałem go chyba ze 4 razy , ale ok wymienie 5 raz. Od czego mam zacząć uszczelniając dolot bo zbytnio się nie orientuje

[ Dodano: 2008-11-27, 17:28 ]
wracając do tych przewodów od czujnika to jak się do nich zabrać. Ogólnie z obrotami tego auta walcze mniejd roku. Zastanawiam się czy kupno to był dobry pomysł

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 27 lis 2008, 18:28

Ten czujnik daje informacje do ecu czy silnik zimny czy ciepły , ale choćby nie wiem jak bardzo silnik był wyziębiony to i tak ecu nie poda mu obrotów do 1400. Chyba że mapa spalania jest do bani . A czy tą adaptację to na pewno robiłeś na zimnym silniku i bez włączonej wszelkiej elektryki ? J zgodnie z instrukcją ? to tylko taka moja sugestia , a dolot owszem też trzeba obejrzeć . Może sprawdz ecu wywołując kody błyskowe . :-?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 27 lis 2008, 18:44

Napisz proszę jak dokładnie wykonac adaptacje. Kod błyskowy choćbym nie wiem ile razy wywoływał zawsze sonda lambda lub przewody sondy oba warianty sprawdzone i wymienione(sonda)

[ Dodano: 2008-11-27, 19:01 ]
a co z tą mapą spalania. O co tam chodzi i jak to sprawdzic. Autko do tej pory spalało około 10 l gazu na 100km teraz ok. 14

Awatar użytkownika
darioj1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 72
Rejestracja: 21 paź 2007, 11:21
Lokalizacja: elk

Post autor: darioj1 » 27 lis 2008, 19:25

Odpinasz aku , zostawiasz najlepiej na kilka godzin , podłączasz aku ,wszystko co pobiera prąd wyłączone, uruchamiasz na benzynie i stoi aż włączy się wentylator chłodnicy, jak się wyłączy ty wyłączasz silnik . Mapa wtrysku ustawiona i zapamiętana. teraz możesz uruchomić autko i już .Pamiętaj by nie dotykać w tym czasie pedału gazu.
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować :-D

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 29 lis 2008, 20:58

Panowie wczoraj byłem u elektromechanika podpiąć auto pod komputer stwierdził jednak ze to nic nie da bo to jest jakis błąd mechaniczny. Zauważył że wężyk biegnący od wtrysku do filtra powietrza jest pęknięty i to tyle nic nie dotykał w trakcie naszej rozmowy wyłączyłem silnik rozmawialiśmy na temat ewewntualnych przyczyn . Kazał wyjeżdżać , odpalam a tu obroty stoją na poziomie 950 , cud, zrobiłem jakieś 30 km i nic nadal cud. Rano jednak po przejechaniu 300 metrów na "cudzie" wszsystko się znowu zepsuło i stoje na tym na czym stałem czyli 1400 obrotów i mało tego autko tak jakby nie ciągło , jakby szedł bez jednej świecy.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 29 lis 2008, 21:49

Załataj czymś ten przewód, tam może być problem. Lub go wymień lepiej. Swoją drogą co to za mechanik że sam tego nie zrobił...

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 30 lis 2008, 13:48

Dzisiaj po raz kolejny odwiedzilem następnego mechanika. Przed tym jednak zrobiłem adaptacje, odpaliłem silnik i nic się nie zmieniło 1300-1400 obr. W trakcie jazdy zauważyłem że autko jest jakby słabsze ale nic , podjeżdżam i czekam zgasiłem silnik, przychodzi mechanik i co , znowu "cud" 1000 obrotów. Opowiadam mu o okopconej rurze wydechowej on patrzy a tu siwo. Mam wrażenie jakby audi myślało :-D . Ale żarty na bok, rano po odpaleniu silnika siły brak jakby szedł na trzy świece. Nie wiem już co robić czy uszczelka pod łowicą czy przełącznik benzyna gaz padł i pali lpg i wache nie wiem , doradźcie co robić bo na mechaników dobrych nie mam co liczyć przynajmniej jeszcze takiego nie znalazłem.

Awatar użytkownika
JJ 82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 06 lis 2007, 21:56
Lokalizacja: Głubczyce

Post autor: JJ 82 » 30 lis 2008, 21:39

Wolne obroty powinne być stałe na poziomie 850/min., różnica może być maks. +/- 50 obrotów. Zrobiłeś coś z tym przewodem :?:

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 30 lis 2008, 22:10

JJ 82, w silniku PM i ABT obroty biegu jałowego powinny się zawierać w przedziale 850-1000 obr/min.
davideks, Podejrzewam, że masz uszkodzony nastawnik przepustnicy (ktoś o nim już wspomniał). Stąd problemy z obrotami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl