Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 02 gru 2008, 12:42

ten przewód wymieniłem , a nastawnik sprawdzałem tzn. podmieniłem z innego auta i było to samo

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 02 gru 2008, 12:55

davideks, ja borykam się z tym samym problemem i też go nie rozwiązałem :-?

mrx1983
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 612
Rejestracja: 22 gru 2006, 13:32
Lokalizacja: pruszków

Post autor: mrx1983 » 02 gru 2008, 13:41

davideks powiedz mi skad jestes?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 04 gru 2008, 11:57

Okolice Włocławka. Nie jestem pewien ale najprawdopodobniej poszedł po raz kolejny potencjometr przepustnicy. Tak myśle bo jak go na moment odepne i szybko wepne jeszcze raz obroty normują się raz na 850 raz na 1000. Napiszcie czy moje obawy są słuszne i co mogę z tym ewentualnie zrobić. Bo w sklepie nie dostane a na szrotach które znam nie mają.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 04 gru 2008, 12:51

Przeważnie żeby nastawnik przepustnicy działał poprawnie, to nie można go odłączać od przepustnicy. Jak chcesz wymienić to razem z przepustnicą.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 gru 2008, 13:54

davideks pisze:Nie jestem pewien ale najprawdopodobniej poszedł po raz kolejny potencjometr przepustnicy.
Bardzo możliwe. Ewentualnie i jedno i drugie (potencjometr i nastawnik są uszkodzone). To są dwa najważniejsze elementy sterujące biegiem jałowym i dawką paliwa. Ale możesz też mieć źle ustawiony punkt spoczynkowy nastawnika. On ma taką śrubę regulacyjną, która ustala punkt, w którym ECU uważa, że przepustnica jest zamknięta ale jak TPS będzie podawał jakieś kosmiczne wartości to ECU będzie wachlował obrotami. Weź omomierz i sprawdź czy obie ścieżki TPS-u płynnie i bez zacięć zmieniają swoją rezystancję.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 04 gru 2008, 22:46

jutro po raz drugi wymienie kolejny kompletny zespół wtryskowy. Mam jeszcze takie pytanko czy obroty mogą być zwiększone np. przez nieodpowiednie ciśnienie na tłokach?
Danek napisz prosze dokładnie z polskiego na nasze jak ustawić i sprawdzić zarazem tps i nastawnik. Normy są zgodne z literaturą chyba że ja nie potrafię tego dobrze poustawiać. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 04 gru 2008, 23:08

davideks, gdzieś na forum wklejałem screen z A-daty jak to ustawiać. Jak nie znajdziesz to daj znać. Poszukam jeszcze raz. TPS-a sprawdzasz omomierzem jak pisałem.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 05 gru 2008, 12:14

Niestety nie znalazłem. Co do tps-a to czy w stanie spoczynku przepustnicy wartość ma wynosić zero czy "od- do"?

[ Dodano: 2008-12-05, 12:46 ]
Nie wiem czy to ma jakieś znaczenie ale rura wydechowa jest bardzo mocno okopcona, tak jakby się zalewał.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 05 gru 2008, 18:48

Tu masz opisane co i jak (niestety tylko po anglijsku :-( )
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 06 gru 2008, 17:27

Dzisiaj odwiedziłem znajomego , który ma identyczny silnik. Podmieniłem silniczek krokowy i nic , podmieniłem cały zespół wtryskowy i nic. złożyłem wszystko i kazałem mu odpalić samochód (jego). Odpalił , powiedziałem żeby poczekał aż się rozgrzeje. Po tym czasie stała sie rzecz której u siebie w aucie nigdy nie spotkałem. Jego ato po rozgrzaniu spadło z obrotów 1100-1200 na 850 od razu czyli wyłączyło mu się ssanie. Dlaczego u mnie nie ma takiego zachowania, nie wiem ale może tutaj jest tenb problem, że nie odłącza się ssanie. Panowie napiszcie co o tym myślicie i jakie podzespoły są odpowiedziąlne za to ssanie. U kumpla w aucie stało się to od razu tak jakby ssanie zostało wyłączone przekaźnikiem. J au siebie odkąd pamiętam mam problemy z obrotami i takiego spadku z obrotów nigdy nie zauważyłem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 gru 2008, 22:00

Za "ssanie" odpowiada czujnik temp. silnika (niebieski), nastawnik przepustnicy i TPS. Do tego dochodzi jeszcze czujnik temperatury zasysanego powietrza znajdujący się na pokrywie wtryskiwacza, jest z nią zespolony. Sprawdź czy przewody od czujnika temp. silnika (niebieski) do ECU są dobre i nie mają zwarcia do masy albo między sobą. Sprawdź na końcach od strony ECU jaką ma rezystancję czujnik przy całkowicie zimnym silniku,a jaką przy rozgrzanym. ECU jest za schowkiem pasażera. W ostateczności pozostaje podmiana ECU (być może padł).

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 06 gru 2008, 22:19

Najpierw sprawdze rezystancję i odpisze. Co do ECU to podmieniałem , fakt jednak że nie czekałem aż silnik sie rozgrzeje. Mam nadzieje że do przewodów od czujnika w ECU trafię po kolorze!? Zostało mi już tylko to do sprawdzenia bo jak już pisałem cały zespół wtryskowy sprawdziłem.

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 06 gru 2008, 22:32

Czujnik najprawdopodobniej jest podpięty do pinów nr 10 i 8 w ECU.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 07 gru 2008, 14:15

Pomierzyłem ale co mi z tego wyszło to nie wiem. Mierzyłem rezystancje na samym czujniku , była spadająca wraz ze wzrostem temp. silnika, to chyba dobrze. Następnie odchyliłem gumową osłonke z czujnika i mierzyłem rezystancje bezpośrednio z wtyczki, okazało się że przy zimnym silniku rezystancja z wtyczki podłączonej do czujnika była minusowa. Odpiąłem ECU i zmierzyłem rezystancje najpierw przy czujniku (0.26) później przy ECU (wtyczce od ECU), było to samo jednak gdy podpiołem ECU i zmierzyłem przy nim rezystancje okazało się że wartości znowu są ujemne. Jeśli chodzi o ustawienie TPS-a i nastawnika jest to dla mnie dziwna sprawa gdyż przepustnica zawsze opiera się o nastawnik i żebym nie wiem ile tą śrubką kręcił to zawsze będzie zero. Ale może po prostu robie coś źle. Masz racje co do tych kabelków na pewno 8 i 10.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl