Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[B4 V6] Rezanko końcówki tłumika - dwururki.

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 09 gru 2008, 00:11

No roznica jest duza, mozna sie jeszcze pokusic i pomalowac czarnym matem zaroodpornym puszke tlumika koncowego. No teraz to przynajmniej wiem jaka srednice maja koncowki u mnie a mam tlumik koncowy od Audi A4 2.6 V6

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 17 gru 2008, 19:35

Planuje zrobić też taką końcóweczke tylko pojawia sie jeden problem? z tłumnika wychodzi mi jedna rurka bo mam benzynke :-) Chce zamontować tak jak koleżka który opisał swoje dzieło i ? Czy jak zamontuje bezpośrednio dwie rurki do tłumnika i obspawam Migomatem wokół to czy to wytrzyma? zaznaczam że rurka ma cienką ściankę niestety :-| Wczesniej oczywiście zrobie diury pod te końcówki żeby jakaś mimimalna zmiana dźwięku była. Czy takie pospawanie wystarczy? Nie urwią się te końcówki od obciążenia i drgań?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 gru 2008, 10:52

IC69 efekt końcowy super! Wielkie gratki za rezanko. pozdro. :-P

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 gru 2008, 15:55

Gucio_1989 pisze:Czy jak zamontuje bezpośrednio dwie rurki do tłumnika i obspawam Migomatem wokół to czy to wytrzyma? zaznaczam że rurka ma cienką ściankę niestety :-| Wczesniej oczywiście zrobie diury pod te końcówki żeby jakaś mimimalna zmiana dźwięku była.
Gucio, tłumik to nie jest pusta puszka z końcówką, jako wylotem spalin. To ile tłumik ma końcówek, jest bezpośrednio związane z jego wewnętrzną konstrukcją.

Zobacz, jak to wygląda na przykładzie tłumika końcowego z VOLVO S40.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo, w tych pustych przestrzeniach znajduje się specjalna wata wytłumiająca.

Jeżeli usilnie chcesz mieć dwururkę, to pozostaje Ci zamontowanie końcówki w formie trójnika. Gdybyś zrobił to w sposób który opisywałeś, zakłócił byś bieg spalin, przez co silnik mógł by tracić moc, albo co gorsze, w ogóle by nie zapalił.

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 24 gru 2008, 20:40

Własnie zdobyłem drugą rurkę kajnerową średnicy 60mm i chciałem je bezpośrednio do tłumnika przyspawać i oczywiście wywalić środek ostatniego tłumnika żeby delikatnie był głośniejszy. Odradzasz takie rezanko? W takim razie chyba rurki zostawie do "ciągnika ojcu" :mrgreen:

Awatar użytkownika
topor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 417
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:53
Imię: Toporski
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ACE+lpg
Lokalizacja: Mielnik
Kontakt:

Post autor: topor » 25 gru 2008, 20:37

wielkie gratki za rezxanko;) u siebie tez mam polerke koncowek;) i wyglada calkiem miodnie, mod na + :)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 30 kwie 2009, 18:19

Wygląd końcówki mnie powalił. Prawdziwie profesjonalne rezanko! Brawo za pomysłowość (szczególnie w wypadku dostosowania promienia rurek w stosunku do zderzaka), oraz za piękną polerkę.
Ja mam cały tłumik z nierdzewki i myślę, czy nie wypolerować rurki wewnątrz, bo średnice mam chyba ze 120mm :->

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 30 kwie 2009, 20:37

Spoko rezanko ja swoją koncóweczke ostatnio też polerowałem i owiele lepiej wygląda. Pozdro

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 04 wrz 2011, 16:13

Fajnie wyszło <ok>
Prosta rzecz a cieszy :mrgreen:

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 04 wrz 2011, 21:45

A mi sie nie podoba i to strasznie !!!!!! a dlaczego juz pisze : bo jest ladniejszy od mojego . Ostatnio patrzylem na swoje dwie rury :-P z pogarda . Juz wiem jak to zalatwic . Pozdro

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 11 gru 2011, 18:31

A ja już rozmyślałem jakie granulacje papierku ściernego wziąć aby swoją wyczyścić i wypolerować bo teraz to wygląda jak od diesla (taka ufajdolona i czarna).
IC ile tam dałeś spawów aby to się trzymało?
Naokoło czy punktowo to wystarczy chwycić MIGiem?

A tą nierdzewkę to gdzie toto nabyć?
Jakiś Praktikier czyt Łobi?
Takie coś się nada? http://archi.inosak.org/db/item1988326123_1.html
Czym to przeciąć? Flexem to poszarpię raczej?

A polerkę to co mi potrzeba do takiego zabiegu?
Pasta i szmatka czy jakieś konkretne krążki czy cóś bo zielony w tym jestem?
Czy wystarczy wiertarka z końcówką w imadło, pasta jakaś i jazda?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 20:23 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 gru 2011, 20:20

Matko jedyna, ile pytań. :mrgreen:
eSPe pisze:Takie coś się nada? http://archi.inosak.org/db/item1988326123_1.html
Idealne wręcz, eSPe. Odpada cały poler, tylko rozmiar fi 60 weź.
eSPe pisze:Czym to przeciąć? Flexem to poszarpię raczej?
Czym byś nie ciął, to i tak krawędzie wyrównać musisz.
eSPe pisze: ile tam dałeś spawów aby to się trzymało?
Naokoło czy punktowo to wystarczy chwycić MIGiem?
Nie pamiętam już, ale chyba po dwa punkty na rurę i dodatkowo, na górę starych rurek nałożyłem trochę silikonu wysokotemperaturowego.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 11 gru 2011, 21:07

IC69 pisze:Idealne wręcz, eSPe. Odpada cały poler, tylko rozmiar fi 60 weź.
Fajno. A wiesz jakiej długości te nakładki zrobiłeś?
Czy z 50cm zrobię na 2 rurki?
Może na 4 da radę to może z żaną kupię na spółę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IC69 pisze:Czym byś nie ciął, to i tak krawędzie wyrównać musisz.
Czyli Flex będzie git. Czym zrównać te krawędzie co by wtedy tej gładkiej powierzchni takiej ładnej kwasówki nie porysować?
IC69 pisze:na górę starych rurek nałożyłem trochę silikonu wysokotemperaturowego.
Na górę w sensie pomiędzy stare rury i nowe?

[ Dodano: 2011-12-11, 21:11 ]
PS. Dzięki za zarchiwizowanie linka. :mrgreen:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 gru 2011, 21:37

eSPe pisze:A wiesz jakiej długości te nakładki zrobiłeś?
Czy z 50cm zrobię na 2 rurki?
A po jakieś 20 centów, wiec z 50-cio centymetrowego odcinka powinien jeszcze zostać ścinek.
eSPe pisze:Może na 4 da radę to może z żaną kupię na spółę.
Sknerus! :-P
eSPe pisze:Czym zrównać te krawędzie co by wtedy tej gładkiej powierzchni takiej ładnej kwasówki nie porysować?
A końce chcesz mieś skośne, czy proste?
eSPe pisze:Na górę w sensie pomiędzy stare rury i nowe?
Ano.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3693
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 12 gru 2011, 07:15

IC69 pisze:A końce chcesz mieś skośne
Ano, jak u Ciebie.
IC69 pisze:A po jakieś 20 centów
A jak bym dał na pół ciekawe czy by nie wystawało za mocno czy się schowa pod zdesiem (jedno cięcie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl