Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 V6] Rezanko końcówki tłumika - dwururki.

Modyfikacje, pomysły i jak sama nazwa wskazuje rezania, rezania i jeszcze raz rezania
Awatar użytkownika
KORU
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 908
Rejestracja: 23 lis 2006, 14:32
Lokalizacja: EPWR

Post autor: KORU » 09 gru 2008, 00:11

No roznica jest duza, mozna sie jeszcze pokusic i pomalowac czarnym matem zaroodpornym puszke tlumika koncowego. No teraz to przynajmniej wiem jaka srednice maja koncowki u mnie a mam tlumik koncowy od Audi A4 2.6 V6

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 17 gru 2008, 19:35

Planuje zrobić też taką końcóweczke tylko pojawia sie jeden problem? z tłumnika wychodzi mi jedna rurka bo mam benzynke :-) Chce zamontować tak jak koleżka który opisał swoje dzieło i ? Czy jak zamontuje bezpośrednio dwie rurki do tłumnika i obspawam Migomatem wokół to czy to wytrzyma? zaznaczam że rurka ma cienką ściankę niestety :-| Wczesniej oczywiście zrobie diury pod te końcówki żeby jakaś mimimalna zmiana dźwięku była. Czy takie pospawanie wystarczy? Nie urwią się te końcówki od obciążenia i drgań?

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 19 gru 2008, 10:52

IC69 efekt końcowy super! Wielkie gratki za rezanko. pozdro. :-P

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 24 gru 2008, 15:55

Gucio_1989 pisze:Czy jak zamontuje bezpośrednio dwie rurki do tłumnika i obspawam Migomatem wokół to czy to wytrzyma? zaznaczam że rurka ma cienką ściankę niestety :-| Wczesniej oczywiście zrobie diury pod te końcówki żeby jakaś mimimalna zmiana dźwięku była.
Gucio, tłumik to nie jest pusta puszka z końcówką, jako wylotem spalin. To ile tłumik ma końcówek, jest bezpośrednio związane z jego wewnętrzną konstrukcją.

Zobacz, jak to wygląda na przykładzie tłumika końcowego z VOLVO S40.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Dodatkowo, w tych pustych przestrzeniach znajduje się specjalna wata wytłumiająca.

Jeżeli usilnie chcesz mieć dwururkę, to pozostaje Ci zamontowanie końcówki w formie trójnika. Gdybyś zrobił to w sposób który opisywałeś, zakłócił byś bieg spalin, przez co silnik mógł by tracić moc, albo co gorsze, w ogóle by nie zapalił.

Gucio_1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 26 lis 2008, 20:33
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: Gucio_1989 » 24 gru 2008, 20:40

Własnie zdobyłem drugą rurkę kajnerową średnicy 60mm i chciałem je bezpośrednio do tłumnika przyspawać i oczywiście wywalić środek ostatniego tłumnika żeby delikatnie był głośniejszy. Odradzasz takie rezanko? W takim razie chyba rurki zostawie do "ciągnika ojcu" :mrgreen:

Awatar użytkownika
topor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 417
Rejestracja: 18 sty 2007, 23:53
Imię: Toporski
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ACE+lpg
Lokalizacja: Mielnik
Kontakt:

Post autor: topor » 25 gru 2008, 20:37

wielkie gratki za rezxanko;) u siebie tez mam polerke koncowek;) i wyglada calkiem miodnie, mod na + :)

Awatar użytkownika
ATLAS
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3021
Rejestracja: 08 kwie 2009, 19:49
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: ATLAS » 30 kwie 2009, 18:19

Wygląd końcówki mnie powalił. Prawdziwie profesjonalne rezanko! Brawo za pomysłowość (szczególnie w wypadku dostosowania promienia rurek w stosunku do zderzaka), oraz za piękną polerkę.
Ja mam cały tłumik z nierdzewki i myślę, czy nie wypolerować rurki wewnątrz, bo średnice mam chyba ze 120mm :->

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 30 kwie 2009, 20:37

Spoko rezanko ja swoją koncóweczke ostatnio też polerowałem i owiele lepiej wygląda. Pozdro

Awatar użytkownika
kowal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 20 gru 2007, 20:46
Lokalizacja: Gołdap

Post autor: kowal » 04 wrz 2011, 16:13

Fajnie wyszło <ok>
Prosta rzecz a cieszy :mrgreen:

zwierzak213a2

Post autor: zwierzak213a2 » 04 wrz 2011, 21:45

A mi sie nie podoba i to strasznie !!!!!! a dlaczego juz pisze : bo jest ladniejszy od mojego . Ostatnio patrzylem na swoje dwie rury :-P z pogarda . Juz wiem jak to zalatwic . Pozdro

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 11 gru 2011, 18:31

A ja już rozmyślałem jakie granulacje papierku ściernego wziąć aby swoją wyczyścić i wypolerować bo teraz to wygląda jak od diesla (taka ufajdolona i czarna).
IC ile tam dałeś spawów aby to się trzymało?
Naokoło czy punktowo to wystarczy chwycić MIGiem?

A tą nierdzewkę to gdzie toto nabyć?
Jakiś Praktikier czyt Łobi?
Takie coś się nada? http://archi.inosak.org/db/item1988326123_1.html
Czym to przeciąć? Flexem to poszarpię raczej?

A polerkę to co mi potrzeba do takiego zabiegu?
Pasta i szmatka czy jakieś konkretne krążki czy cóś bo zielony w tym jestem?
Czy wystarczy wiertarka z końcówką w imadło, pasta jakaś i jazda?
Ostatnio zmieniony 11 gru 2011, 20:23 przez eSPe, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 gru 2011, 20:20

Matko jedyna, ile pytań. :mrgreen:
eSPe pisze:Takie coś się nada? http://archi.inosak.org/db/item1988326123_1.html
Idealne wręcz, eSPe. Odpada cały poler, tylko rozmiar fi 60 weź.
eSPe pisze:Czym to przeciąć? Flexem to poszarpię raczej?
Czym byś nie ciął, to i tak krawędzie wyrównać musisz.
eSPe pisze: ile tam dałeś spawów aby to się trzymało?
Naokoło czy punktowo to wystarczy chwycić MIGiem?
Nie pamiętam już, ale chyba po dwa punkty na rurę i dodatkowo, na górę starych rurek nałożyłem trochę silikonu wysokotemperaturowego.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 11 gru 2011, 21:07

IC69 pisze:Idealne wręcz, eSPe. Odpada cały poler, tylko rozmiar fi 60 weź.
Fajno. A wiesz jakiej długości te nakładki zrobiłeś?
Czy z 50cm zrobię na 2 rurki?
Może na 4 da radę to może z żaną kupię na spółę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
IC69 pisze:Czym byś nie ciął, to i tak krawędzie wyrównać musisz.
Czyli Flex będzie git. Czym zrównać te krawędzie co by wtedy tej gładkiej powierzchni takiej ładnej kwasówki nie porysować?
IC69 pisze:na górę starych rurek nałożyłem trochę silikonu wysokotemperaturowego.
Na górę w sensie pomiędzy stare rury i nowe?

[ Dodano: 2011-12-11, 21:11 ]
PS. Dzięki za zarchiwizowanie linka. :mrgreen:

Awatar użytkownika
IC69
Przyjaciele
Przyjaciele
Posty: 4800
Rejestracja: 05 sty 2007, 22:48
Imię: Irek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: IC69 » 11 gru 2011, 21:37

eSPe pisze:A wiesz jakiej długości te nakładki zrobiłeś?
Czy z 50cm zrobię na 2 rurki?
A po jakieś 20 centów, wiec z 50-cio centymetrowego odcinka powinien jeszcze zostać ścinek.
eSPe pisze:Może na 4 da radę to może z żaną kupię na spółę.
Sknerus! :-P
eSPe pisze:Czym zrównać te krawędzie co by wtedy tej gładkiej powierzchni takiej ładnej kwasówki nie porysować?
A końce chcesz mieś skośne, czy proste?
eSPe pisze:Na górę w sensie pomiędzy stare rury i nowe?
Ano.

Awatar użytkownika
eSPe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3694
Rejestracja: 10 gru 2007, 21:13
Imię: Sławek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: eSPe » 12 gru 2011, 07:15

IC69 pisze:A końce chcesz mieś skośne
Ano, jak u Ciebie.
IC69 pisze:A po jakieś 20 centów
A jak bym dał na pół ciekawe czy by nie wystawało za mocno czy się schowa pod zdesiem (jedno cięcie).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Rezanie”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl