Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 PM] problem z ładowaniem

Wszystko co znajduje się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

[B3 PM] problem z ładowaniem

Post autor: krisPrG » 08 gru 2008, 23:12

Witam, mam mały problem z ładowaniem aku.
Mam ori alternator, ale aku jest inne niż było montowane, czyli zamiast 45Ah jest 74 Ah, zastanawiałem się nad ty czy nie zmienić regulatora napięcia na taki by doładowywał aku na obecnym alternatorze.
Jaką rade możecie mi polecić, czy zmienić właśnie regulator czy aku :?: Jeśli regulator jaki by to musiał być, by podołał aku-potworowi :?:

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2008, 23:43

A jaki kolego masz alternator? ile amper? czemu masz taki duży aku? Sprawdzłeś napicie ładowania?
A aku masz wieksze niż do diesla. Tam zalecali 64Ah.

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 08 gru 2008, 23:46

jaki tam jest to nie wiem dokładnie :oops: silnik PM, a czemu jest taki duży od zakupu jest taki, czyli od ponad roku.
Napięcie sprawdzane 13,4

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2008, 23:54

13,4v kiedy? jak autko chodzi?

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 08 gru 2008, 23:55

tak, włączony silnik, lampy, radio i nawiew

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 08 gru 2008, 23:57

:shock: powinno byc ponad 14v jak mierzysz napiecie przy zapalonym aucie. Ładowanie na poziomie 13,4v to duużo za mało :-? Który to rok auta?
Moze miernik masz jakiś niepewny, bo sądze ,ze jakby przez rok aku był nie doładowany (z takim napięciem ciężko żeby był) to już by padł. Nie ma problemu z rozruchem? Dobrze aku trzyma prąd?

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 09 gru 2008, 00:03

autko z 88, miernik sprawny bo nowy,a z odpalaniem nie ma żadnych problemów. Niby by nie musiało być tematu, ale chcę by było idealnie

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 gru 2008, 00:09

krisPrG pisze:autko z 88, miernik sprawny bo nowy,a z odpalaniem nie ma żadnych problemów. Niby by nie musiało być tematu, ale chcę by było idealnie
to że nowy to nie znaczy ze dobrze pokazuje. Zmierz jakimś innym, zeby się upewnić że dobrze pokazuje.

Na forum był temat o ładowaniu :https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23047 i https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14554 coprawda dotyczy b4 ale podstawowe zasady zostają. Miłej lektury.

I sprawdź jaki masz alternator.
Ja co prawda mam aku 78Ah ale mam diesla i alternator 55A i aku jest za duży ,a alternator za mały, ale napięcie ładowania mam 14,1v.

Ps. widze że w podpisie masz link do zdjęc autka i masz dodatkowe zagary. Jak pokazują napięcie? tez 13,4v :?:
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 00:13 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 09 gru 2008, 00:12

Lenio to obszernie opisał, na dodatek dodam że to on mi wcześniej sprawdzał swoim miernikiem przed spotem i już wtedy było nie halo. Później ja sam się za to wziąłem i teraz jestem w kropce

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 09 gru 2008, 00:19

Etka dla siników 4 cylindrowych podaje alternatory 65A i 90A a aku 45Ah , 61Ah lub 63Ah. jednak nie ma wyszczególnienia co do typu silnika. Pewnie rodzaj altka i aku zależy od wyposażenia.

Jednak mimo nawet zestawienia słabego altka i dużego aku napięcie ładowania na poziomie 13,4v jest zbyt niskie. Sprawdź jeszcze jakie masz napiecie na aku przed rozruchem.

Awatar użytkownika
goldi j51
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3625
Rejestracja: 01 kwie 2007, 19:01
Imię: Robert
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: goldi j51 » 09 gru 2008, 21:18

Masz za słabe ładowanie wymień regulator na oryginalny Bosch około 100 zł kosztuje i akumulator też masz za duży odpowiedni to 45Ah a ten co masz to alternator go nie naładuje albo jak chcesz dokładnie sprawdzić ładowanie to musisz mieć dobrze naładowany akumulator ;-)

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 gru 2008, 22:28

Wymiana regulatora nic ci nie da. Fabrycznie w PM jest aku 44Ah i do tego dobrany alternator. Jak masz 75Ah i chcesz przy takim aku zostać to zmień alternator.

ppawlo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 11 sty 2008, 15:06
Lokalizacja: Różan/Wawa

Post autor: ppawlo » 10 gru 2008, 21:30

Kolego krisPrG, pierwsza sprawa to sprawdź jaki prąd może dostarczyć alternator (na tabliczce znamionowej),
druga, jakie napięcie masz na akumulatorze (wyłączony silnik od co najmniej godziny),

Na sprawnym aku napięcie powinno wynosić około 12,6V(przy wyłączonym silniku), a napięcie 11,8V wskazuje na stan głębokiego rozładowania. Dlatego bardzo istotny jest błąd pomiarowy miernika. Mierniki najtańsze i z rozładowaną baterią będą w tym wypadku niewystarczające:(

Prawidłowe napięcie ładowania 13,9V-14,5V.

Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy

Duży akumulator wymaga większego prądu ładownia. Wszystko zależy od bilansu mocy w aucie. Jeśli pobór prądu nie będzie przekroczony w stosunku do ilości jaką może dostarczyć alternator, akumulator będzie naładowany i nie powinno być problemów. Jeśli masz 13,4V przy uruchomionym silniku zamiast minimalnych 13,9V to albo regulator napięcia do wymiany, albo pobór prądu z alternatora przewyższa znacznie jego moc, (czyli alternator do wymiany na większy bądź aku na mniejszy), lub twój miernik mimo, że nowy źle wskazuje napięcie, wtedy najprawdopodobniej należy wymienić w nim baterię:)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 18 gru 2008, 18:34

No Kris i jak, pomogłem? wymieniłeś regulator?

Awatar użytkownika
krisPrG
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 524
Rejestracja: 09 lis 2007, 23:59
Lokalizacja: Pruszcz Gdański

Post autor: krisPrG » 18 gru 2008, 22:42

Lenio21, regulator wymieniony, ale mam za duży aku i napięcie jest to samo, muszę się mocno zastanowić nad tym czy wymienić coś jeszcze skoro rok tak jeżdżę bez problemów

ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl