[B3 PM] problem z ładowaniem
[B3 PM] problem z ładowaniem
Witam, mam mały problem z ładowaniem aku.
Mam ori alternator, ale aku jest inne niż było montowane, czyli zamiast 45Ah jest 74 Ah, zastanawiałem się nad ty czy nie zmienić regulatora napięcia na taki by doładowywał aku na obecnym alternatorze.
Jaką rade możecie mi polecić, czy zmienić właśnie regulator czy aku :?: Jeśli regulator jaki by to musiał być, by podołał aku-potworowi :?:
Mam ori alternator, ale aku jest inne niż było montowane, czyli zamiast 45Ah jest 74 Ah, zastanawiałem się nad ty czy nie zmienić regulatora napięcia na taki by doładowywał aku na obecnym alternatorze.
Jaką rade możecie mi polecić, czy zmienić właśnie regulator czy aku :?: Jeśli regulator jaki by to musiał być, by podołał aku-potworowi :?:
:shock: powinno byc ponad 14v jak mierzysz napiecie przy zapalonym aucie. Ładowanie na poziomie 13,4v to duużo za mało Który to rok auta?
Moze miernik masz jakiś niepewny, bo sądze ,ze jakby przez rok aku był nie doładowany (z takim napięciem ciężko żeby był) to już by padł. Nie ma problemu z rozruchem? Dobrze aku trzyma prąd?
Moze miernik masz jakiś niepewny, bo sądze ,ze jakby przez rok aku był nie doładowany (z takim napięciem ciężko żeby był) to już by padł. Nie ma problemu z rozruchem? Dobrze aku trzyma prąd?
to że nowy to nie znaczy ze dobrze pokazuje. Zmierz jakimś innym, zeby się upewnić że dobrze pokazuje.krisPrG pisze:autko z 88, miernik sprawny bo nowy,a z odpalaniem nie ma żadnych problemów. Niby by nie musiało być tematu, ale chcę by było idealnie
Na forum był temat o ładowaniu :https://audi80.pl/viewtopic.php?t=23047 i https://audi80.pl/viewtopic.php?t=14554 coprawda dotyczy b4 ale podstawowe zasady zostają. Miłej lektury.
I sprawdź jaki masz alternator.
Ja co prawda mam aku 78Ah ale mam diesla i alternator 55A i aku jest za duży ,a alternator za mały, ale napięcie ładowania mam 14,1v.
Ps. widze że w podpisie masz link do zdjęc autka i masz dodatkowe zagary. Jak pokazują napięcie? tez 13,4v :?:
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 00:13 przez spiczi, łącznie zmieniany 1 raz.
Etka dla siników 4 cylindrowych podaje alternatory 65A i 90A a aku 45Ah , 61Ah lub 63Ah. jednak nie ma wyszczególnienia co do typu silnika. Pewnie rodzaj altka i aku zależy od wyposażenia.
Jednak mimo nawet zestawienia słabego altka i dużego aku napięcie ładowania na poziomie 13,4v jest zbyt niskie. Sprawdź jeszcze jakie masz napiecie na aku przed rozruchem.
Jednak mimo nawet zestawienia słabego altka i dużego aku napięcie ładowania na poziomie 13,4v jest zbyt niskie. Sprawdź jeszcze jakie masz napiecie na aku przed rozruchem.
Kolego krisPrG, pierwsza sprawa to sprawdź jaki prąd może dostarczyć alternator (na tabliczce znamionowej),
druga, jakie napięcie masz na akumulatorze (wyłączony silnik od co najmniej godziny),
Na sprawnym aku napięcie powinno wynosić około 12,6V(przy wyłączonym silniku), a napięcie 11,8V wskazuje na stan głębokiego rozładowania. Dlatego bardzo istotny jest błąd pomiarowy miernika. Mierniki najtańsze i z rozładowaną baterią będą w tym wypadku niewystarczające:(
Prawidłowe napięcie ładowania 13,9V-14,5V.
Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy
Duży akumulator wymaga większego prądu ładownia. Wszystko zależy od bilansu mocy w aucie. Jeśli pobór prądu nie będzie przekroczony w stosunku do ilości jaką może dostarczyć alternator, akumulator będzie naładowany i nie powinno być problemów. Jeśli masz 13,4V przy uruchomionym silniku zamiast minimalnych 13,9V to albo regulator napięcia do wymiany, albo pobór prądu z alternatora przewyższa znacznie jego moc, (czyli alternator do wymiany na większy bądź aku na mniejszy), lub twój miernik mimo, że nowy źle wskazuje napięcie, wtedy najprawdopodobniej należy wymienić w nim baterię:)
druga, jakie napięcie masz na akumulatorze (wyłączony silnik od co najmniej godziny),
Na sprawnym aku napięcie powinno wynosić około 12,6V(przy wyłączonym silniku), a napięcie 11,8V wskazuje na stan głębokiego rozładowania. Dlatego bardzo istotny jest błąd pomiarowy miernika. Mierniki najtańsze i z rozładowaną baterią będą w tym wypadku niewystarczające:(
Prawidłowe napięcie ładowania 13,9V-14,5V.
Źródło:http://pl.wikipedia.org/wiki/Akumulator ... 5%82owiowy
Duży akumulator wymaga większego prądu ładownia. Wszystko zależy od bilansu mocy w aucie. Jeśli pobór prądu nie będzie przekroczony w stosunku do ilości jaką może dostarczyć alternator, akumulator będzie naładowany i nie powinno być problemów. Jeśli masz 13,4V przy uruchomionym silniku zamiast minimalnych 13,9V to albo regulator napięcia do wymiany, albo pobór prądu z alternatora przewyższa znacznie jego moc, (czyli alternator do wymiany na większy bądź aku na mniejszy), lub twój miernik mimo, że nowy źle wskazuje napięcie, wtedy najprawdopodobniej należy wymienić w nim baterię:)