Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa

Wszystko co związane z naprawami i modydikacjamy a nie pasujące do w/w
mat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 32
Rejestracja: 25 wrz 2008, 14:17

Post autor: mat » 08 gru 2008, 20:07

W jaki sposób określacie, że jest rezerwa paliwa? Tylko po tym, że wskazówka jest na tych czerwonych kreseczkach? Czy jakaś kontrola się u was zapala? Bo w moim b3 nic takiego nie zauważyłem :-/

Awatar użytkownika
staniu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 04 paź 2008, 00:31
Lokalizacja: FNW

Post autor: staniu » 09 gru 2008, 00:25

nic się nie zapala po prostu wchodzi na czerwone pole
i człowiek musi sobie uświadomić ze niunia znowu jest głodna :mrgreen:


wie ktoś jak dokładnie ustalić rezerwę w B3? bo nie wiem czy ten sam sposób będzie skuteczny
w końcu są chyba inne baki

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 gru 2008, 01:45

staniu pisze:nic się nie zapala po prostu wchodzi na czerwone pole
i człowiek musi sobie uświadomić ze niunia znowu jest głodna
chyba że masz dołożony moduł Auto Check to wtedy będzie sie pokazywała animowana ikonka dystrybutora i sygnalizacja dzwiękiem.

Myśle ze zasada działania i ustalania rezerwy jest taka sama dla b3 i b4

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 09 gru 2008, 16:39

a nie latwiej jest nalac do pelna i ustawic wskazowke na max ?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3143
Rejestracja: 01 gru 2006, 16:26
Lokalizacja: Karkonosze/ORK
Kontakt:

Post autor: Oofol » 09 gru 2008, 19:06

Może i łatwiej ale rezerwy i tak dokładnie nie będziesz miał ustawionej ponieważ jak zalejesz do pełna to nigdy nie możesz być pewien ile w rzeczywistości masz zalane bo nie lałeś od zera....

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 09 gru 2008, 20:11

ale lejesz pod korek na zalaczonym aucie to bedziesz mial do pelna przeca i moim zdaniem to dokladniejsze jak wlac 4 litry do pustego baku tylko gdzie jest full na wskazniku ? jak ja zatankowalem 61 litrow to mialem ponad 1/1

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 09 gru 2008, 20:38

bey pisze:a nie latwiej jest nalac do pelna i ustawic wskazowke na max ?
Kiedeyś tez tak ustawiłem. i była wielka kicha ...
wskażnik tzn potencjometr w pływaku jest logarytmiczny a nie liniowy !
czyli ilość paliwa w baku nie jest linowo proporcjonalna do przyrostu na skali wskażnika. wiec takie ustawienie będzie prawdopodobnie błędne.
skoro ustawiłeś przy full baku na 1/1 na wskaźniku to rezerwę będziesz miał w zależnosci w którą stronę pokręciłeś dużą lub małą.

zauważ ze po zatankowaniu pod korek paliwo długo sie nie rusza, aż dojdzie do połowy baku. a później leci jakby był wir w baku.

Awatar użytkownika
bey
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 115
Rejestracja: 08 lip 2008, 18:11
Lokalizacja: zabrze

Post autor: bey » 09 gru 2008, 20:42

hmm nie wiem jaki jest bak w sedanie ale w cabrio mam go za siedzeniami i wyglada jak 2 garby wielbloda:D i to prawda od 1/2 do rezerwy to ze 150km max zrobie

ja tym jeszcze nie krecilem , czzekam na BC tylko nie wiem czy w DE to krecili hmm

Awatar użytkownika
Fiku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 208
Rejestracja: 08 paź 2008, 23:06
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Fiku » 10 gru 2008, 01:15

staniu pisze:wie ktoś jak dokładnie ustalić rezerwę w B3? bo nie wiem czy ten sam sposób będzie skuteczny
w końcu są chyba inne baki
ja tez mam b3 i ustawilem masz nawet latwiej niz w b4 bo mozesz uzyc wlasnej pompy paliwa ktora przeciez masz na zewnatrz :) podlaczyc jakis aku do pompy i pompowac :) a reszta tak samo jak jest opisane

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 gru 2008, 03:43

bey pisze:ja tym jeszcze nie krecilem , czzekam na BC tylko nie wiem czy w DE to krecili hmm
jak bedziesz miał BC + AC to wtedy masz od razu kontrolke rezerwy paliwa ;-)

a w DE to raczej takimi rzeczami nie kręcą chyba że jakiś mecher coś próbował lub jak zegary były zmieniane.

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 22 sty 2009, 23:27

witaj kolego ja zrobiłem tak ja ty mówiłeś opróżniłem bak zalałem 4 litry ustawiłem na pierwszej kresce rezerwy i później jeszcze miałem ok 5 litrów paliwa w kanistrze które wlałem a wskazówka ruszyła sie i zatrzymała między pierwszą a drugą kreską rezerwy czy to możliwe żeby tak mało sie ruszyła ?

Dziki
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 996
Rejestracja: 18 sty 2007, 16:32
Lokalizacja: LBI

Post autor: Dziki » 22 sty 2009, 23:52

dokładnie tak samo miałem o jedna kreske poszło do góry wiec jest ok myśle ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 23 sty 2009, 13:17

krzysiek198919 pisze:witaj kolego ja zrobiłem tak ja ty mówiłeś opróżniłem bak zalałem 4 litry ustawiłem na pierwszej kresce rezerwy i później jeszcze miałem ok 5 litrów paliwa w kanistrze które wlałem a wskazówka ruszyła sie i zatrzymała między pierwszą a drugą kreską rezerwy czy to możliwe żeby tak mało sie ruszyła ?
Mozliwe, pływak jest potencjometrem logarytmicznym a nie liniowym.
Dlatego konstruktorzy ustalają poziom paliwa przez ustawienie rezerwy na poziomie 4 litrów a nie np zalania baku do pełna i ustawienia wskazówki na full.
Kilka razy próbowałem skalibrować wskaznik poprzez zatankowanie na max i ustawienie wskazówki na full ale zawsze później wskaznik mnie oszukiwał.
gdy była wtedy rezerwa paliwa a zatankowałem 15 litrów wskaznik pokazywał ponad pół baku, a gdy zatankowałem pod korek wskazówka paliwa wychylała się bardzo poza "skale".

krzysiek198919
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
Lokalizacja: Kamienna Góra

Post autor: krzysiek198919 » 26 sty 2009, 14:42

Koledzy a mam pytanie czy jak bym wyjeździł paliwo do końca i zalał te 4 litry wtedy i ustawił wskazówkę na pierwszej kresce rezerwy czy będzie dobrze ustawiona rezerwa tak samo jak kolega widmo pokazuje jak to zrobić ?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 26 sty 2009, 15:10

krzysiek198919 pisze:Koledzy a mam pytanie czy jak bym wyjeździł paliwo do końca i zalał te 4 litry wtedy i ustawił wskazówkę na pierwszej kresce rezerwy czy będzie dobrze ustawiona rezerwa tak samo jak kolega widmo pokazuje jak to zrobić ?
Po pierwsze nigdy nie wyjeździsz paliwa do "zera" - zawsze w baku zostanie około 0.5-1.0 litra tylko wtedy autko nie zapali na PB bo pompa paliwa nie da rady pociągnąć.

Po drugie gdy bedziesz wyjeżdzał paliwo do "zera" możesz zatrzeć (spalić) pompkę paliwa bo jest smarowana i chłodzona paliwem.

Gdy zostanie Ci ta niby niewielka ilość paliwa w baku i gdy zalejesz 4 litry to będziesz miał na pewno ponad 4 litry. Potencjometr pływaka w baku jest logarytmiczny ( lub wykładniczy niepamietam dokładnie) czyli opór nie jest proporcjonalny do pozycji pływaka.
Dlatego uważam że takie ustawienie rezerwy może wprowadzać przekłamanie o rzeczywistej ilości paliwa.

Wydaje sie że niby takie powiedzmy 0,5 litra paliwa nic nie powinno zmieć w położeniu pływaka. Jednak taka ilosc podnosi lustro paliwa o ok 1-2 mm (ze względu na niesymetryczną budowę baku) a podniesienie bądź opuszczenie pływaka o te 1-2mm w skali logarytmicznej (lub wykładniczej) powoduje duże skoku oporu a co za tym idzie wprowadzenie przekłamania na wskazniku.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl