[B4 All] Ustawianie rezerwy paliwa
chyba że masz dołożony moduł Auto Check to wtedy będzie sie pokazywała animowana ikonka dystrybutora i sygnalizacja dzwiękiem.staniu pisze:nic się nie zapala po prostu wchodzi na czerwone pole
i człowiek musi sobie uświadomić ze niunia znowu jest głodna
Myśle ze zasada działania i ustalania rezerwy jest taka sama dla b3 i b4
Kiedeyś tez tak ustawiłem. i była wielka kicha ...bey pisze:a nie latwiej jest nalac do pelna i ustawic wskazowke na max ?
wskażnik tzn potencjometr w pływaku jest logarytmiczny a nie liniowy !
czyli ilość paliwa w baku nie jest linowo proporcjonalna do przyrostu na skali wskażnika. wiec takie ustawienie będzie prawdopodobnie błędne.
skoro ustawiłeś przy full baku na 1/1 na wskaźniku to rezerwę będziesz miał w zależnosci w którą stronę pokręciłeś dużą lub małą.
zauważ ze po zatankowaniu pod korek paliwo długo sie nie rusza, aż dojdzie do połowy baku. a później leci jakby był wir w baku.
ja tez mam b3 i ustawilem masz nawet latwiej niz w b4 bo mozesz uzyc wlasnej pompy paliwa ktora przeciez masz na zewnatrz podlaczyc jakis aku do pompy i pompowac a reszta tak samo jak jest opisanestaniu pisze:wie ktoś jak dokładnie ustalić rezerwę w B3? bo nie wiem czy ten sam sposób będzie skuteczny
w końcu są chyba inne baki
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Mozliwe, pływak jest potencjometrem logarytmicznym a nie liniowym.krzysiek198919 pisze:witaj kolego ja zrobiłem tak ja ty mówiłeś opróżniłem bak zalałem 4 litry ustawiłem na pierwszej kresce rezerwy i później jeszcze miałem ok 5 litrów paliwa w kanistrze które wlałem a wskazówka ruszyła sie i zatrzymała między pierwszą a drugą kreską rezerwy czy to możliwe żeby tak mało sie ruszyła ?
Dlatego konstruktorzy ustalają poziom paliwa przez ustawienie rezerwy na poziomie 4 litrów a nie np zalania baku do pełna i ustawienia wskazówki na full.
Kilka razy próbowałem skalibrować wskaznik poprzez zatankowanie na max i ustawienie wskazówki na full ale zawsze później wskaznik mnie oszukiwał.
gdy była wtedy rezerwa paliwa a zatankowałem 15 litrów wskaznik pokazywał ponad pół baku, a gdy zatankowałem pod korek wskazówka paliwa wychylała się bardzo poza "skale".
-
- Forum Audi 80
- Posty: 39
- Rejestracja: 09 sty 2009, 18:17
- Lokalizacja: Kamienna Góra
Po pierwsze nigdy nie wyjeździsz paliwa do "zera" - zawsze w baku zostanie około 0.5-1.0 litra tylko wtedy autko nie zapali na PB bo pompa paliwa nie da rady pociągnąć.krzysiek198919 pisze:Koledzy a mam pytanie czy jak bym wyjeździł paliwo do końca i zalał te 4 litry wtedy i ustawił wskazówkę na pierwszej kresce rezerwy czy będzie dobrze ustawiona rezerwa tak samo jak kolega widmo pokazuje jak to zrobić ?
Po drugie gdy bedziesz wyjeżdzał paliwo do "zera" możesz zatrzeć (spalić) pompkę paliwa bo jest smarowana i chłodzona paliwem.
Gdy zostanie Ci ta niby niewielka ilość paliwa w baku i gdy zalejesz 4 litry to będziesz miał na pewno ponad 4 litry. Potencjometr pływaka w baku jest logarytmiczny ( lub wykładniczy niepamietam dokładnie) czyli opór nie jest proporcjonalny do pozycji pływaka.
Dlatego uważam że takie ustawienie rezerwy może wprowadzać przekłamanie o rzeczywistej ilości paliwa.
Wydaje sie że niby takie powiedzmy 0,5 litra paliwa nic nie powinno zmieć w położeniu pływaka. Jednak taka ilosc podnosi lustro paliwa o ok 1-2 mm (ze względu na niesymetryczną budowę baku) a podniesienie bądź opuszczenie pływaka o te 1-2mm w skali logarytmicznej (lub wykładniczej) powoduje duże skoku oporu a co za tym idzie wprowadzenie przekłamania na wskazniku.