Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 11 gru 2008, 19:29

Przeczytałem i według mnie tu będzie ten problem. ECU wychwytuje u mnie nie sporadyczny błąd sondy ale stały, tak mio się przynajmniej wydaje. Myśle też że to by tłumaczyło wysunięty nastawnik przepustnicy. Jak mogę sprawdzić czy sonda działa poprawnie? Jeśli się myle prosze poprawić

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 11 gru 2008, 19:57

davideks pisze:Jak mogę sprawdzić czy sonda działa poprawnie?
Niestety 100% pewność diagnozy daje tylko oscyloskop albo soft do sterownika LPG, który ma w swoich opcjach zakładkę oscyloskop. To czy sonda w ogóle działa możesz sprawdzić multimetrem cyfrowym (nawet takim najtańszym z marketu). Zakres 2V lub 2000mV DC, minus (com) do minusa aku, plus do przewodu sygnałowego sondy (z reguły czarny). Napięcie ma oscylować w zakresie 0,1-0,8V, jak stoi nieruchomo na jakiejś średniej wartości to uchyl gwałtownie przepustnicę i zamknij, jeśli napięcie w dalszym ciągu stoi to bardzo możliwe, że sonda kaput. Podobnie może być jeśli napięcie stoi na 0V ale w tym przypadku może też być bardzo uboga mieszanka i dlatego napięcie stoi na 0V. Natomiast jeśli napięcie stoi w okolicach 0,7-0,8V to masz za bogatą mieszankę. Najpierw sprawdź sondę na benzynie. Bo na gazie, jeśli masz źle wyregulowaną instalację to sprawdzian może nic nie wykazać. Powodzenia.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 12 gru 2008, 07:13

Jeśli mieszanka jest nie właściwa to jak ją wyregulować?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 gru 2008, 11:43

Benzynowej nie wyregulujesz, robi to ECU na podstawie wskazań sondy lambda, czujników temp. obrotów itd. Mieszankę LPG reguluje sterownik LPG na podstawie wskazań sondy ale należy najpierw wyregulować instalację tak jak to opisałem w artykule.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 12 gru 2008, 14:04

Sprawdzałem sonde i wskazania były straszne . Od 0.7-1.0 . Czyli już wiem że za bogata. Co z tym teraz zrobić?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 12 gru 2008, 15:53

davideks pisze:wskazania były straszne . Od 0.7-1.0 . Czyli już wiem że za bogata
Ale na benzynie czy na gazie?

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 12 gru 2008, 17:35

Ja sprawdziłem na benzynie. Pojechałem potem na analizator i koleś powiedział ze na gazie jest elegancko a na benzynie to tak jakby ktoś ją z wiadra lał. Powiedział że to na 90% wtryskiwacz. Faktycznie jak zaglądałem na wtrysk to nie było mgiełki tylko widoczne strumienie benzyny. Danek co ty na to?

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 13 gru 2008, 01:58

Wtrysk może Ci lać bo masz mapę skopaną złą emulacją sondy. Zrób reset ECU i sprawdź napięcie na sondzie po adaptacji - tylko nie przełączaj na LPG. Jeśli dalej będzie źle (za bogato) to albo rzeczywiście wtrysk Ci leje albo regulator ciśnienia paliwa poszedł się paść (wątpię). Możesz zmierzyć ciśnienie paliwa na wejściu do wtryskiwacza, powinno być 0,8-1,2 bara.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 16 gru 2008, 18:21

Witam wszystkich. Temat można zakończyc bo wreszcie ogarnąłem to auto. Za pomoc w naprawie serdecznie wszystkim dziękuje bo zaoszczędziłem sporo kasy. Korzystając z okazji życzę wszystkim Zdrowych i wesołych i jak najmniej napraw w nowym roku.

Awatar użytkownika
Bastek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2170
Rejestracja: 04 paź 2007, 19:51
Lokalizacja: Krosno

Post autor: Bastek » 16 gru 2008, 19:36

davideks, co było powodem Twoich kłopotów?
Audi, przegub, jakiej firmy?
- soczewki;
- zderzak przód coupe;
- zderzak tył S2;
- TRESER lights;
- AZEV A porsche edition;
- springi -40mm JAMEX progressive


Długie proste są dla szybkich samochodów.
Ciasne zakręty są dla szybkich kierowców.

Awatar użytkownika
davideks
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 213
Rejestracja: 30 sty 2008, 17:57
Lokalizacja: BYDGOSZCZ/WŁOCŁAWEK

Post autor: davideks » 19 gru 2008, 13:27

Nie wiem na 100% ale mogę napisać co wymieniłem. Po pierwsze termostat, po drugie potencjometr przepustnicy i na końcu wtrysk. Najprawdopodobniej zegary też mam do wymiany bo czasami obroty pokazuje wyższe niż w rzeczywistości. A propo, ustawienia śrubki imbusowej przy nastawniku, nie da rady tego zrobić zgodnie z opisem w książce. Patrzyłem na silniki znajomych i u nich też przepustnica opiera się całym ciężarem na nastawniku. POZDRAWIAM

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 19 gru 2008, 16:52

davideks pisze:A propo, ustawienia śrubki imbusowej przy nastawniku, nie da rady tego zrobić zgodnie z opisem w książce.
Da radę, da radę. Trzeba to robić na rozgrzanym ale zgaszonym silniku :-) .

Awatar użytkownika
mac
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 53
Rejestracja: 17 lip 2007, 18:49
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: mac » 11 sty 2009, 16:34

darioj1 pisze:Odpinasz aku , zostawiasz najlepiej na kilka godzin , podłączasz aku ,wszystko co pobiera prąd wyłączone, uruchamiasz na benzynie i stoi aż włączy się wentylator chłodnicy, jak się wyłączy ty wyłączasz silnik . Mapa wtrysku ustawiona i zapamiętana. teraz możesz uruchomić autko i już .Pamiętaj by nie dotykać w tym czasie pedału gazu.
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować :-D

czy po odlaczeniu zasilania-akumulatora na 2 minuty trzeba znowu ustawić mapę wtrysku?

Norek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 26 mar 2009, 10:43
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Norek » 16 paź 2009, 22:30

Podepnę się pod temat, mam problem z obrotami. Odpalam zimny silnik i obroty wskakują mi nawet do 2tys. i tak zostają. Jadę jest ok, na luz i podnosi się do 2tys. Po rozgrzaniu różnie bywa czasem ładnie schodzi do 1000 a czasem zatrzymuje się w okolicy 1800-2000 zduszę go jakimś biegiem i potrafi się zatrzymać na tysiącu. Co to może być nie tak?

Tomcio90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 234
Rejestracja: 10 wrz 2009, 17:38
Lokalizacja: Sejny

Post autor: Tomcio90 » 17 paź 2009, 10:24

Norek, miałem ten sam problem a rozwiązałem go przez odłączenie akumulatora co spowodowało resecik komputera. Potem włączyłem silniczek, obroty skakały raz w górę a raz w dół aż się unormowały i gdy dodałem gazu do tych załóżmy 3-4 tys to elegancko obroty spadały do 900 a nie jak przedtem zostawały na 2k. Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga