[b3 1.8 s] 1400 obrotów biegu jałowego
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Niestety 100% pewność diagnozy daje tylko oscyloskop albo soft do sterownika LPG, który ma w swoich opcjach zakładkę oscyloskop. To czy sonda w ogóle działa możesz sprawdzić multimetrem cyfrowym (nawet takim najtańszym z marketu). Zakres 2V lub 2000mV DC, minus (com) do minusa aku, plus do przewodu sygnałowego sondy (z reguły czarny). Napięcie ma oscylować w zakresie 0,1-0,8V, jak stoi nieruchomo na jakiejś średniej wartości to uchyl gwałtownie przepustnicę i zamknij, jeśli napięcie w dalszym ciągu stoi to bardzo możliwe, że sonda kaput. Podobnie może być jeśli napięcie stoi na 0V ale w tym przypadku może też być bardzo uboga mieszanka i dlatego napięcie stoi na 0V. Natomiast jeśli napięcie stoi w okolicach 0,7-0,8V to masz za bogatą mieszankę. Najpierw sprawdź sondę na benzynie. Bo na gazie, jeśli masz źle wyregulowaną instalację to sprawdzian może nic nie wykazać. Powodzenia.davideks pisze:Jak mogę sprawdzić czy sonda działa poprawnie?
Ja sprawdziłem na benzynie. Pojechałem potem na analizator i koleś powiedział ze na gazie jest elegancko a na benzynie to tak jakby ktoś ją z wiadra lał. Powiedział że to na 90% wtryskiwacz. Faktycznie jak zaglądałem na wtrysk to nie było mgiełki tylko widoczne strumienie benzyny. Danek co ty na to?
- Danek
- Forum Audi 80
- Posty: 3410
- Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
- Imię: Damian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.2 KK
- Lokalizacja: Mazowsze
- Kontakt:
Wtrysk może Ci lać bo masz mapę skopaną złą emulacją sondy. Zrób reset ECU i sprawdź napięcie na sondzie po adaptacji - tylko nie przełączaj na LPG. Jeśli dalej będzie źle (za bogato) to albo rzeczywiście wtrysk Ci leje albo regulator ciśnienia paliwa poszedł się paść (wątpię). Możesz zmierzyć ciśnienie paliwa na wejściu do wtryskiwacza, powinno być 0,8-1,2 bara.
Nie wiem na 100% ale mogę napisać co wymieniłem. Po pierwsze termostat, po drugie potencjometr przepustnicy i na końcu wtrysk. Najprawdopodobniej zegary też mam do wymiany bo czasami obroty pokazuje wyższe niż w rzeczywistości. A propo, ustawienia śrubki imbusowej przy nastawniku, nie da rady tego zrobić zgodnie z opisem w książce. Patrzyłem na silniki znajomych i u nich też przepustnica opiera się całym ciężarem na nastawniku. POZDRAWIAM
darioj1 pisze:Odpinasz aku , zostawiasz najlepiej na kilka godzin , podłączasz aku ,wszystko co pobiera prąd wyłączone, uruchamiasz na benzynie i stoi aż włączy się wentylator chłodnicy, jak się wyłączy ty wyłączasz silnik . Mapa wtrysku ustawiona i zapamiętana. teraz możesz uruchomić autko i już .Pamiętaj by nie dotykać w tym czasie pedału gazu.
Nie wiem czy ci pomoże ale jeśli robiłeś inaczej to warto sprubować
czy po odlaczeniu zasilania-akumulatora na 2 minuty trzeba znowu ustawić mapę wtrysku?
Podepnę się pod temat, mam problem z obrotami. Odpalam zimny silnik i obroty wskakują mi nawet do 2tys. i tak zostają. Jadę jest ok, na luz i podnosi się do 2tys. Po rozgrzaniu różnie bywa czasem ładnie schodzi do 1000 a czasem zatrzymuje się w okolicy 1800-2000 zduszę go jakimś biegiem i potrafi się zatrzymać na tysiącu. Co to może być nie tak?
Norek, miałem ten sam problem a rozwiązałem go przez odłączenie akumulatora co spowodowało resecik komputera. Potem włączyłem silniczek, obroty skakały raz w górę a raz w dół aż się unormowały i gdy dodałem gazu do tych załóżmy 3-4 tys to elegancko obroty spadały do 900 a nie jak przedtem zostawały na 2k. Pozdrawiam