Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.3 NG] Katalizator

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 17 sty 2007, 19:58

Tak jak pisałem wcześniej - nie ma pewności że będzie wszystko OK działać po usunięciu katalizatora. Na pewno nie powinieneś robić jednej rzeczy - Wydrapać tylko wnętrzności katalizatora i tak to zmontować, bo spaliny będą miały w pustej puszce po katalizatorze zawirowania, które obniżą sprawność wydechu i trochę go przytkają, a najprawdopodobniej dźwięk będzie nieprzyjemny też. Jeżeli w pustą puszkę po kacie wspawasz rurę to przepływ spalin będzie odpowiedni (ale może być za szybki do poprawnego działania sondy)

Rozwiązanie które jest u mnie: mam rurę w puszce od kata, sonda jest na swoim starym miejscu (sonda jest z grzałką, włoska zamiennik), dźwięk OK, sonda działa OK, wydech w niczym nie przeszkadza silnikowi. Tak mam 8000km przejechane. Ale to u mnie, a z forum AKP wiem że właśnie takie rozwiązanie się NIE sprawdzało i ktoś musiał sondę wstawiać przed kolektorem....

xGrizzlix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 107
Rejestracja: 02 gru 2006, 22:52
Lokalizacja: Łódź

Post autor: xGrizzlix » 17 sty 2007, 20:58

W dawnym Passacie B3 1.8 byl problem,ze samochód nie miał wcale mocy, dopiero wywalenia kat. dużo dało i samochód śmigał bardzo ładnie :mrgreen: U siebie w Audi mam pusta puszke i dzieki temu pegłębił się dzwięk 5 cyl. , samochód jakby zaczął tak miło "bulgotać",ale nie każdemu się to podoba... :roll:

dziadzia
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2007, 23:06
Lokalizacja: tarnow

Post autor: dziadzia » 17 sty 2007, 23:21

a nie zacznie wiecej palic?
Obrazek

[ Dodano: 2007-01-18, 12:54 ]
zrezygnowalem z wywalenie kata zostaje tak jak jest wszystkim dziekuje za rady

tunning

Post autor: tunning » 18 sty 2007, 15:48

I bardzo słuszna (moim zdaniem) decyzja :!: :-D

kostrz3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1
Rejestracja: 12 wrz 2007, 21:38

katalizator

Post autor: kostrz3 » 29 kwie 2008, 17:05

witam mam problem mianowicie samochud strasznie muli i słyszałem ze katalizator jak coś brzenczy to wtedy będzie mulić i jak bym go na hwile wyjoł top bym wtedy zobaczył czy to to jest zepsute proszę o rade zguty dzięki

Awatar użytkownika
kris0181
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1142
Rejestracja: 04 mar 2008, 13:41
Lokalizacja: Mazuren
Kontakt:

Post autor: kris0181 » 11 sty 2009, 21:20

foxbat pisze:niestery w silniku NG to nie takie proste. A to przez sondę lambda. Jest ona umieszczona w puszce katalizatora, z przodu, od strony silnika. Do poprawnego działania potrzebuje określonej temperatury. I teraz tak: jak wywalisz katalizator i wstawisz tłumik przelotowy lub wspawasz rurę w puszkę po katalizatorze, zwiększy się prędkość przepływu spalin wokół sondy a tym samym zmniejszy się ich temperatura. Zmienią się więc warunki pracy sondy w ten sposób że MOŻE wolniej reagować (optymalna temp. pracy to 600st.C).

I to jest właśnie ruletka - w niektórych przypadkach taka operacja kończy się pozytywnie i silnik i sonda działa ok, natomiast są takie przypadki, gdy trzeba sondę montować nie w puszce po katalizatorze ale bliżej kolektora, a odległość od kolektora dobierać doświadczalnie...
A co w takim razie z problemem sondy gdy jest wersja silnika NG bez katalizatora...??
W Coupe B3 NG podobno byly wersje bez kata... ja myślalem tez nad tym zeby podmienic moj katalizator na rure z wersji bez kata... Co panowie na to...?

arden

B$ NG 2,3 katalizator

Post autor: arden » 15 sty 2009, 08:37

U mnie mechanik stwierdzil brak katalizatora i przebadal sonde i powiedzial ze na wolnych obrotach pracuje kiepsko, ale na wyzszych juz w miare normalnie.
Mam cholernie duze spalanie i nie wiem czy przez to.
Co do temperatury w jakiej pracuje sonda. Jezeli przuje w 600 stopniach to nic sie nie zmieni bo katalizator przeciez dopala spaliny, jedynie co to zwiekszy sie przeplyw spalin.
Pytanie czy w moim przypadku wywalenie katalizatora moze spowodowac WZROST SPALANIE?
Silnik ng 2,3 a80 b4

Awatar użytkownika
Marcin26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 28 cze 2007, 18:45

Post autor: Marcin26 » 15 sty 2009, 08:46

Ja mam wstawiona rurke i zadnej roznicy nie zauwazylem.A nawet lepszy dzwiek uzyskalem mimo ze R5 samo w sobie juz pieknie chodzi :mrgreen:

elviss09
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 25
Rejestracja: 27 lis 2008, 16:09
Lokalizacja: Białystok

Post autor: elviss09 » 15 sty 2009, 12:28

witam koledzy,
mam takie pytanie odnosnie silnika 2.2 KV coupe. Ng to rozwiniecie silnika KV dlatego zwracam sie do Was czy w moim silniku wywalenie kata bedzie mialo jakis negatywny wplyw na prace? robil ktos to juz w takim aucie? jesli tak to prosilbym o opinie.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
foxbat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 614
Rejestracja: 23 lis 2006, 21:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: foxbat » 15 sty 2009, 22:24

A co w takim razie z problemem sondy gdy jest wersja silnika NG bez katalizatora...??
W Coupe B3 NG podobno byly wersje bez kata... ja myślalem tez nad tym zeby podmienic moj katalizator na rure z wersji bez kata... Co panowie na to...?
nie wiedziałem że były NG bez katalizatora. Ale logicznie myśląc, jeżeli znajdziesz rurę bez kata, oryginalna, to mocowanie sondy powinno być przecież w niej takie ,żeby sonda działała poprawnie - skoro na fabryce tak zrobili to powinno działać.

garkotluk1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 173
Rejestracja: 09 mar 2008, 00:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: garkotluk1 » 22 sty 2009, 00:09

Witam panowie ja juz jakiś czas jezdze bez kata , najpierw wydłubałem kata pozostawiająć pustą puszke i to było niedobre rozwiązania fakt było bardziej rasowo słychac R5 ale mocy niewiele przybyło , przed wczoraj zamiast kata wstawiłem tłumik przelotowy z miejscem na kata i naprwde jest duza ruznica i jest lepiej i dziwiek tez sie jeszcze poprawił co do sądy to jest wszytsko ok dlaczego w innych samochodach jest mocowana w rurze i jakoś działa wiec dlaczego ma niby u nas nie działać wiadomo ze potrzebuje odpowiedniej temp. ale to jest wystarczającą blisko kolektorów zeby taką uzyskać takie jest moje zdanie

delik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 23 sie 2009, 21:09
Imię: Mateusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.0 ACE
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: delik » 13 mar 2010, 10:27

witam czy istnieje możliwość sprawdzenia czy katalizator miał już wydłubany środek? bo mam objawy zapchanego katalizatora tylko czy nie ma innej możliwości sprawdzenia czy jest pusty niż tylko jego wyjecie i sprawdzenie?

a tak wygląda pod autkiem: wygląda na kata tylko czy ma coś w środku.. objawem jest to ze podczas gdy przyspieszam na wyższych obrotach słychać taki dźwięk przeczenia z pod autka i w środku w okolicach skrzyni...

Obrazek

Awatar użytkownika
luk448
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1493
Rejestracja: 21 lip 2007, 21:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: luk448 » 13 mar 2010, 10:45

delik, a spróbuj może postukać w niego czymś i posłuchaj jaki będzie dźwięk.Może tak da radę.Ja u siebie rozkręcałem wydech aby zerknąć do środka.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 13 mar 2010, 11:15

Tak żeby sprawdzić na 100 % to raczej najlepsza metoda to wycięcie go :)Objawy brzęczenia mogą również się pojawić przez to że jest on już wypalony.Chyba że masz w którymś miejscu luźny tłumik lub coś :-) Ja u siebie jak miałem jeszcze NG , wyciąłem kata i wspawałem strumienice. Jeśli chodziło o przyśpieszenie to jakoś dużej różnicy nie było. Natomiast odgłos silnika był o wiele głośniejszy i właśnie również odgłosy brzęczenia się pojawiały.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 13 mar 2010, 12:04

delik, wjedz na kanał czy podnośnik odetnij od strony wydechu i zajrzyj do środka zawsze możesz przyspawać z powrotem.
Kat dawno już jest martwy.Wydmuchało go od środka a postępująca korozja powoduje że sypie się i to te kawałeczki brzęczą w wydechu.
Jeśli na obudowie kata znajdziesz jakieś spawy (poza fabrycznymi) to na 99% jakiś tłumikarz już go wypruł.

Poza tym przyjrzał bym się wydechowi , osłoną termicznym połączeniom może gdzieś jest luz i powodujący drgania a te brzęczenie.Pod auto odpalić posłuchać , pooglądać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl