[1.9TDI 1Z] Jaki olej do TDIka.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
- Kontakt:
Mój Zetor bierze 0,5l/1000km a leje Castrola. Zbliża się kolejna wymiana i też zaleję Castrola... Olej to autko żre jak silnik jest już wyeksploatowany... Jakoś nie zauważyłem negatywnych objawów pracy silnika więc nie wiem skąd te wypowiedzi że Castrol jest beeee... a może w baniaku Motula był doktorek
Teraz napisze o moich spostrzeżeniach,dziś rano dobrze zagrzałem zetorka i zlałem olej cały(zalany był Mobil 15W40 mineralny),jak juz zaczynało pokapywać to wźiełem lewarek i podniosłem jedną strone auta tak żeby cała resztka wyleciała,jak przestało kapać to normalnie odkręciłem filtr,wyczysciłem gniazdo filtra,do nowego wlałem nowy olej Mobil 1 10W/40 do TD (półsyntetyk),silnik zalałem tym olejem i odpaliłem,pochodził tak z 5 min i się przejechałem i musze stwierdzić że auto duzo lepiej chodzi,kultura pracy silnika sie bardzo poprawiła,ciszej i tak bardziej miekko chodzi i się odmulił troszkę bo zawsze przy minusowych temp. troche był zamulony.Auto ma przebiegu 283tyś i nie zaszkodziła mu zmiana oleju z minerala na półsyntetyk jak narazie a mineral lany od 220tyś <ok>
Ja leje mobila 15W/40. Wymieniam go co 10 tysięcy. Nie ma żadnej utraty mocy. Pali na dotyk nawet jak były teraz mrozy ponad -20. Kontrolka smarowania gaśnie zaraz po odpaleniu. Zrobiłem już ponad 100 tysięcy.
Z ciekawości żeby zobaczyć jaki będzie efekt chciałbym zmienić go na 10/40 tylko nie wiem czy mu to nie zaszkodzi. Auto ma 190 tysięcy przebiegu.
[ Dodano: 2009-01-26, 21:42 ]
Sorrki pomyliłem się 290 tysięcy przebiegu. Poprzednim właścicielem był pracownik ASO Audi w Niemczech.
Na kartce z danymi wymiany było podane ze taki olej właśnie wlali na wymianie.
Z ciekawości żeby zobaczyć jaki będzie efekt chciałbym zmienić go na 10/40 tylko nie wiem czy mu to nie zaszkodzi. Auto ma 190 tysięcy przebiegu.
[ Dodano: 2009-01-26, 21:42 ]
Sorrki pomyliłem się 290 tysięcy przebiegu. Poprzednim właścicielem był pracownik ASO Audi w Niemczech.
Na kartce z danymi wymiany było podane ze taki olej właśnie wlali na wymianie.
- Damian2412
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 paź 2008, 02:11
- Lokalizacja: Opole
kolego Damian2412 między DIESEL a TURBODIESEL jest kolosalna różnica a mineralny to sobie lej do 60-siątki a nie do samochodu wyposażonego w turbo, w tym poście było już o tym wszystko napisane :!:
a o tym laniu 15w-40 w serwisie ja myślę, że mogą robić tak żeby szybciej silnik siadł albo miał słabsze osiągi co by sobie klient narzekał i coś nowszego w salonie szybciej kupił :mrgreen:
a o tym laniu 15w-40 w serwisie ja myślę, że mogą robić tak żeby szybciej silnik siadł albo miał słabsze osiągi co by sobie klient narzekał i coś nowszego w salonie szybciej kupił :mrgreen:
- Damian2412
- Forum Audi 80
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 paź 2008, 02:11
- Lokalizacja: Opole
Jak silnik zdrowy to nic sie nie stanie jak z minerala nalejesz półsyntetyka,ja tak zrobiłem i same dobre strony sa tego szczególnie przy minusowych temp. kontrolka jak jest zimny samochód to około 1sekundy świeci...a wczesniej od 2-4 i to chyba o czymś świadczy prawda?klutura pracy silnika o niebo lepsza niż na mineralu i czytajcie wszystkie posty bo w kółko jest to samo powtarzane... 8-)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 11
- Rejestracja: 23 lip 2007, 13:25
- Lokalizacja: Zborowskie
W mojej 80-tce poprzedni właściciel zalał wspaniałego LOTOSA DIESLA 15W40, powiedział że ten olej mechanik mu polecił. Całe szczęście samochód na tym oleju wiele nie jeździł.
Zaraz po kupnie samochodu wymieniłem oleje i wszystkie filtry. Zalałem oczywiście olej półsyntetyczny a dokładnie Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40.
Olej ten wybrałem z kilku powodów:
- rozlewany i pakowany tylko w niemczech,
- mało popularny = mniejsze prawdopodobieństwo podróbki,
- ponoć najlepszy produkt w tej klasie,
- w miarę przystępna cena (około 150 zł za 5l),
- spełnia normy VW 500.00, 505.00, API-Sequence VI.
Rada dla wszystkich:
- nie oszczędzajcie na oleju, minerał to powolna śmierć dla TDi,
- nie oszczędzajcie na filtrach, warto kupić trochę droższy ale sprawdzony (BOSCH, MANN, KNECHT),
- często wymieniajcie filtr paliwa (co wymianę oleju), ze względu na wspaniałą jakość polskiego paliwa.
Swoim B4 przejechałem przez niecały rok prawie 30 tyś, w tej chwili ma około 230 tyś. Średnie zużycie paliwa wynosi około 5,2 litra. Moim poprzednim samochodem Golfem MK2 1,6 TD (JR) zrobiłem prawie 200 tyś bez żadnych awarii.
Zaraz po kupnie samochodu wymieniłem oleje i wszystkie filtry. Zalałem oczywiście olej półsyntetyczny a dokładnie Liqui Moly Super Leichtlauf 10W-40.
Olej ten wybrałem z kilku powodów:
- rozlewany i pakowany tylko w niemczech,
- mało popularny = mniejsze prawdopodobieństwo podróbki,
- ponoć najlepszy produkt w tej klasie,
- w miarę przystępna cena (około 150 zł za 5l),
- spełnia normy VW 500.00, 505.00, API-Sequence VI.
Rada dla wszystkich:
- nie oszczędzajcie na oleju, minerał to powolna śmierć dla TDi,
- nie oszczędzajcie na filtrach, warto kupić trochę droższy ale sprawdzony (BOSCH, MANN, KNECHT),
- często wymieniajcie filtr paliwa (co wymianę oleju), ze względu na wspaniałą jakość polskiego paliwa.
Swoim B4 przejechałem przez niecały rok prawie 30 tyś, w tej chwili ma około 230 tyś. Średnie zużycie paliwa wynosi około 5,2 litra. Moim poprzednim samochodem Golfem MK2 1,6 TD (JR) zrobiłem prawie 200 tyś bez żadnych awarii.
z tą wymianą filtra paliwa to troche przesadziłeś :lol: ponad 50zł za KNECHTa co 10-15tys. km to nie mały wydatek lepiej zainwestować 5zł w filterek wstępny przed filtrem i co jakiś czas kontrolować jego zawartość jak wyrzucać całkiem dobry filtr za 50zł <ok>
no chyba że się "oszczędza" i tankuje naprawdę syf :-x
no chyba że się "oszczędza" i tankuje naprawdę syf :-x