Wiem że to dwa światy ale napisałem też że tak samo jest z 8 bitowymi AFNA wtrąciłem dla lepszego porównaniaAdamm pisze:1Z a AFN to dwie rozne bajki
ja mowie o podmianie 8 botowych od 1Z tylko dwa rozne roczniki (95 i 94)
[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.
Witam
Miałem ten sam problem, pojechałem na diagnostykę okazało się że to nastawnik dawki paliwa (zresztą wszyscy mi tak podpowiadali). Tam gdzie robiłem diagnostykę zaproponowali mi wymianę na zregenerowany nastawnik (bo nowego nie kupisz) za 1400 zł. Problem rozwiązałem kupując całą pompę wraz z nastawnikiem za 400 zł i wymieniłem sam nastawnik. Po tym zabiegu nie ma śladu szarpania
Pozdrawiam
Miałem ten sam problem, pojechałem na diagnostykę okazało się że to nastawnik dawki paliwa (zresztą wszyscy mi tak podpowiadali). Tam gdzie robiłem diagnostykę zaproponowali mi wymianę na zregenerowany nastawnik (bo nowego nie kupisz) za 1400 zł. Problem rozwiązałem kupując całą pompę wraz z nastawnikiem za 400 zł i wymieniłem sam nastawnik. Po tym zabiegu nie ma śladu szarpania
Pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 31
- Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
- Kontakt:
U mnie jest oczywiście problem z szarpaniem. Na 4 i 5 biegu wyraźnie je czuć, ale nie ma tragedii bo szarpanie jest nieznaczne. Na 3 biegu da się je jeszcze wyczuć. Co ciekawe. Autko wstawiłem do pompiarza i jak twierdzi zrobił podmiankę wtrysków na wtryski od AFN-a. Stwierdził że autko ma lepszego kopa (skoro od AFN-a to oczywiste), no i że niby szarpania już nie ma. Postawił mi taką diagnozę, że "wtryski nie trzymają już równo i mogą lać jeden lub dwa wtryski". Dodam że miałem regenerowaną pompę bo poprzednia miała masakrę w wnętrznościach. Strasznie rozwalona i kupa opiłków. Twierdzi że właśnie opiłki mogły mi wykończyć końcówki wtrysków. Nie wiem jak się do tego ustosunkujecie. Jest to możliwe że wtryski mogą odpowiadać za delikatne szarpanie :?: Dodam że autko na wolnych obrotach drży (przenosi na budę, mimo że popuściłem śrubę na pierwszym tłumiku), przy przyspieszaniu autko buuuuuuuuczy i nie jest tak zrywne jak jeszcze rok temu gdzie nie buczało i ładnie ciągnęło do przodu. Za kilka dni jadę na przekładkę używek od AFN-a i zobaczymy... Wydaje mi się że nastawnik chyba raczej trzeba wykluczyć gdyż nie zaobserwowałem większego spalania. Dalej autko pali w granicach 5,4 - 5,5 l/100km.
Aha... kiedyś tego nie było a teraz autko lekko dymi na zimnym silniku przy porannym rozruchu, wcześniej tego też nie było. Jedynie puścił dymka przy uruchamianiu i tyle
Aha... kiedyś tego nie było a teraz autko lekko dymi na zimnym silniku przy porannym rozruchu, wcześniej tego też nie było. Jedynie puścił dymka przy uruchamianiu i tyle
nastawnik nie ma nic do spalania ,kolega mial brudny taki ,że szok a palił tyle samo.
z wtryskami to ci dobrze powiedział bo ja już na własnej skórze to zaobserwowałem.
na testy do silnika wsadzałem rożne wtryski i na padnietych cisnienach własnie szarpało a na nowych koncówkach ( 216 ) i zregenerowanych cisnieniach zero szarpania.
z wtryskami to ci dobrze powiedział bo ja już na własnej skórze to zaobserwowałem.
na testy do silnika wsadzałem rożne wtryski i na padnietych cisnienach własnie szarpało a na nowych koncówkach ( 216 ) i zregenerowanych cisnieniach zero szarpania.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Niby :?: to n nie poczekał żebyś sam mógł to stwierdzić :?: :shock:adrianolkusz pisze:U mnie jest oczywiście problem z szarpaniem. Na 4 i 5 biegu wyraźnie je czuć, ale nie ma tragedii bo szarpanie jest nieznaczne. Na 3 biegu da się je jeszcze wyczuć. Co ciekawe. Autko wstawiłem do pompiarza i jak twierdzi zrobił podmiankę wtrysków na wtryski od AFN-a. Stwierdził że autko ma lepszego kopa (skoro od AFN-a to oczywiste), no i że niby szarpania już nie ma.
Jak chcesz wykluczyć nastawnik to odepnij wtyczkę impulsatora 8-) a nie snujesz domysły o spalaniu ...bo brudny nastawnik na spalanie ma w zasadzie wpływ niezauważalny ,jak wspomniał przedmówca ...No chyba że mówimy o nastawniku potencjometrycznym ,to test z odpięciem wtyczki niestety nie działaadrianolkusz pisze:Wydaje mi się że nastawnik chyba raczej trzeba wykluczyć gdyż nie zaobserwowałem większego spalania
podobno nie które 8bit byly wadliweTommek261 pisze:U mnie szarpanie ustąpiło bo wymianie kompa z 8bit na 16bit.
Szarpanie ustało i wszelkie dolegliwości jakie występowały na 8 bit.
Kompa zrobiłem u Kostrza i nastawnik u Muniora.
Najlepsze SZPECE!!!
Auto lata na AFN-ach.
I pare innych pierdołach.
Zabijam różne Turbo wynalazki .... Nowe też.
u mnie brak egr ,zaworu tez brak a na kompie zero bledow, jak wsadzilem 16bit od razu wyskoczyl blad egr.
paji pisze:Jeżeli chodzi o brud to nie wiem, ale nastawnikiem ustawiamy dawkę, no i ta już ma dużo do spalania...speckom pisze:nastawnik nie ma nic do spalania ,kolega mial brudny taki ,że szok a palił tyle samo.
prawie to nie ma wiekszego znaczenia,tyle ze blizej 3mg lepiej sie zbiera od dołu. po za tym jak bym nie ustawiał to spalanie takie same, moze z 0.2-0.3l roznicy.