Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Temat Tabu czyli szarpanie na 4 i 5 Biegu.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 kwie 2009, 21:20

Adamm pisze:1Z a AFN to dwie rozne bajki

ja mowie o podmianie 8 botowych od 1Z tylko dwa rozne roczniki (95 i 94)
Wiem że to dwa światy ale napisałem też że tak samo jest z 8 bitowymi <piwo> AFNA wtrąciłem dla lepszego porównania ;-)

gunses
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 15 kwie 2009, 16:49

Post autor: gunses » 15 kwie 2009, 17:27

Witam
Miałem ten sam problem, pojechałem na diagnostykę okazało się że to nastawnik dawki paliwa (zresztą wszyscy mi tak podpowiadali). Tam gdzie robiłem diagnostykę zaproponowali mi wymianę na zregenerowany nastawnik (bo nowego nie kupisz) za 1400 zł. Problem rozwiązałem kupując całą pompę wraz z nastawnikiem za 400 zł i wymieniłem sam nastawnik. Po tym zabiegu nie ma śladu szarpania
Pozdrawiam

adrianolkusz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 04 kwie 2008, 08:37
Kontakt:

Post autor: adrianolkusz » 18 kwie 2009, 12:48

U mnie jest oczywiście problem z szarpaniem. Na 4 i 5 biegu wyraźnie je czuć, ale nie ma tragedii bo szarpanie jest nieznaczne. Na 3 biegu da się je jeszcze wyczuć. Co ciekawe. Autko wstawiłem do pompiarza i jak twierdzi zrobił podmiankę wtrysków na wtryski od AFN-a. Stwierdził że autko ma lepszego kopa (skoro od AFN-a to oczywiste), no i że niby szarpania już nie ma. Postawił mi taką diagnozę, że "wtryski nie trzymają już równo i mogą lać jeden lub dwa wtryski". Dodam że miałem regenerowaną pompę bo poprzednia miała masakrę w wnętrznościach. Strasznie rozwalona i kupa opiłków. Twierdzi że właśnie opiłki mogły mi wykończyć końcówki wtrysków. Nie wiem jak się do tego ustosunkujecie. Jest to możliwe że wtryski mogą odpowiadać za delikatne szarpanie :?: Dodam że autko na wolnych obrotach drży (przenosi na budę, mimo że popuściłem śrubę na pierwszym tłumiku), przy przyspieszaniu autko buuuuuuuuczy i nie jest tak zrywne jak jeszcze rok temu gdzie nie buczało i ładnie ciągnęło do przodu. Za kilka dni jadę na przekładkę używek od AFN-a i zobaczymy... Wydaje mi się że nastawnik chyba raczej trzeba wykluczyć gdyż nie zaobserwowałem większego spalania. Dalej autko pali w granicach 5,4 - 5,5 l/100km.

Aha... kiedyś tego nie było a teraz autko lekko dymi na zimnym silniku przy porannym rozruchu, wcześniej tego też nie było. Jedynie puścił dymka przy uruchamianiu i tyle

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 17 lis 2012, 15:32

nastawnik nie ma nic do spalania ,kolega mial brudny taki ,że szok a palił tyle samo.

z wtryskami to ci dobrze powiedział bo ja już na własnej skórze to zaobserwowałem.

na testy do silnika wsadzałem rożne wtryski i na padnietych cisnienach własnie szarpało a na nowych koncówkach ( 216 ) i zregenerowanych cisnieniach zero szarpania.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 17 lis 2012, 17:03

adrianolkusz pisze:U mnie jest oczywiście problem z szarpaniem. Na 4 i 5 biegu wyraźnie je czuć, ale nie ma tragedii bo szarpanie jest nieznaczne. Na 3 biegu da się je jeszcze wyczuć. Co ciekawe. Autko wstawiłem do pompiarza i jak twierdzi zrobił podmiankę wtrysków na wtryski od AFN-a. Stwierdził że autko ma lepszego kopa (skoro od AFN-a to oczywiste), no i że niby szarpania już nie ma.
Niby :?: to n nie poczekał żebyś sam mógł to stwierdzić :?: :shock:
adrianolkusz pisze:Wydaje mi się że nastawnik chyba raczej trzeba wykluczyć gdyż nie zaobserwowałem większego spalania
Jak chcesz wykluczyć nastawnik to odepnij wtyczkę impulsatora 8-) a nie snujesz domysły o spalaniu ...bo brudny nastawnik na spalanie ma w zasadzie wpływ niezauważalny ,jak wspomniał przedmówca ...No chyba że mówimy o nastawniku potencjometrycznym ,to test z odpięciem wtyczki niestety nie działa :-/

Tommek261
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 24 maja 2009, 21:39
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tommek261 » 17 lis 2012, 22:40

U mnie szarpanie ustąpiło bo wymianie kompa z 8bit na 16bit.
Szarpanie ustało i wszelkie dolegliwości jakie występowały na 8 bit.
Kompa zrobiłem u Kostrza i nastawnik u Muniora.

Najlepsze SZPECE!!!

Auto lata na AFN-ach.
I pare innych pierdołach.
Zabijam różne Turbo wynalazki ....:-) Nowe też.

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 18 lis 2012, 07:44

Tommek261 pisze:U mnie szarpanie ustąpiło bo wymianie kompa z 8bit na 16bit.
Szarpanie ustało i wszelkie dolegliwości jakie występowały na 8 bit.
Kompa zrobiłem u Kostrza i nastawnik u Muniora.

Najlepsze SZPECE!!!

Auto lata na AFN-ach.
I pare innych pierdołach.
Zabijam różne Turbo wynalazki ....:-) Nowe też.
podobno nie które 8bit byly wadliwe

u mnie brak egr ,zaworu tez brak a na kompie zero bledow, jak wsadzilem 16bit od razu wyskoczyl blad egr.

Awatar użytkownika
paji
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 134
Rejestracja: 28 maja 2011, 10:39

Post autor: paji » 19 lis 2012, 18:06

speckom pisze:nastawnik nie ma nic do spalania ,kolega mial brudny taki ,że szok a palił tyle samo.
Jeżeli chodzi o brud to nie wiem, ale nastawnikiem ustawiamy dawkę, no i ta już ma dużo do spalania...

Awatar użytkownika
VW_parts
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 302
Rejestracja: 19 mar 2011, 17:31
Lokalizacja: żychlin

Post autor: VW_parts » 21 lis 2012, 07:27

paji pisze:
speckom pisze:nastawnik nie ma nic do spalania ,kolega mial brudny taki ,że szok a palił tyle samo.
Jeżeli chodzi o brud to nie wiem, ale nastawnikiem ustawiamy dawkę, no i ta już ma dużo do spalania...

prawie to nie ma wiekszego znaczenia,tyle ze blizej 3mg lepiej sie zbiera od dołu. po za tym jak bym nie ustawiał to spalanie takie same, moze z 0.2-0.3l roznicy.

lisek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11
Rejestracja: 20 lis 2012, 17:05
Lokalizacja: STRZEGOWO

Post autor: lisek83 » 24 lis 2012, 10:47

ja wykrylem u siebie ze to wtrysk sterujacy trzeba auto trzymac na okolo 3 tys i pukac w sterujacy kluczem czy czyms innym przez kilka sekund jak zacznie przerywac to znaczy ze on padl.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl