Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

[80 B4 2,0 ABT + LPG] nadmierne przegrzewanie ?

Post autor: Canibal » 23 kwie 2009, 16:10

Witam otoż mam taki problem ze jadac kilka minut w korku temp podnosi sie do 100 stopni zalacza sie wentylator chwile pochodzi ale nadal jest 100stopni.Mało tego sprawdzalem gumowe weze i ten gorny duzy jest mocno naprezony jak balon prawie.To cos z cisnieniem tylko nie bardzo wiem czy to normalne czy moze cos u mnie szwankuje ?Dodam ze kilka tysiecy km temu byla wymieniana pompa wodna SKF.Teraz nie pamietam czy w zeszlym roku bylo w cieple dni tak samo czy nie.I pytanie czy to jest normalne czy u mnie jest cos nie tak ? Czy ktos ze swoim ABT/ABK ma podobnie ze jedzie 5-10 minut w korku to tak sie auto grzeje ?


Kolejna Sprawa czy jest oplacalne montowanie drugiego wentylatora do chlodnicy ?I bawienie sie w przerabianie blachy aby zamontowac wentylator z wlacznikiem tylko ON/OFF ?A druga chlodnica normalnie pod czujnik ?

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 23 kwie 2009, 16:14

Temp. rośnie powyżej tych 100st czy się utrzymuje na takim poziomie?

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 23 kwie 2009, 17:23

dojdzie do 100 stopni i tak trzyma sie nie zauwazylem wiekszego skoku temp w góre ale i tak mnie to martwi ;)

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 kwie 2009, 17:29

Canibal, podejrzewam, że Ci czujnik/wskaźnik oszukuje i tyle. Weź pirometr i zmierz temperaturę głowicy, bloku, króćców, węży i jak najbliżej czujnika to się okaże czy to czujnik/wskaźnik czy rzeczywiście masz taką wysoką temp. Co do ciśnienia to wymień korek bo może Ci się już zaworek w korku blokuje.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 kwie 2009, 17:40

Wiesz z tym drugim wentylatorem to chyba szkoda się bawić, kiedyś jak pracowałem w piekarni to w T4 mieliśmy coś takiego jak Ty mówisz ON/OFF ale samochody chodziło po 10h no stop, a u Ciebie myślę że nie ma aż tak ekstremalnych warunków

cerber111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2009, 09:16

Post autor: cerber111 » 23 kwie 2009, 18:13

100 stopni rozumiem ze to nastepna kreska po 90 stopniach czy ta dalsza??? :roll:na wskazniku oczywiscie...
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2009, 18:19 przez cerber111, łącznie zmieniany 1 raz.

ysiul
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2576
Rejestracja: 14 wrz 2008, 09:10
Lokalizacja: Hrubieszów
Kontakt:

Post autor: ysiul » 23 kwie 2009, 18:17

z tego co pamiętam to chyba jest 90 stopni potem 100 a kolejna kreska gdzie są dwie kropeczki z obu stron to 110

cerber111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2009, 09:16

Post autor: cerber111 » 23 kwie 2009, 18:22

wstawiam zdjecie z podzialka licznika.dostalem od kolegi ktory zna sie na rzeczy...

[ Dodano: 2009-04-23, 18:23 ]
nie masz stowki takze sie nie stresuj...

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 kwie 2009, 18:33

cerber111, jesteś w błędzie. Ta kreska oznaczona przez Ciebie jako 95 to jest 100*C, a następna to 110.

cerber111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2009, 09:16

Post autor: cerber111 » 23 kwie 2009, 19:00

a te kreski miedzy 50 a 90 to ile???

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 23 kwie 2009, 19:02

60, 70 i 80 stopni

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 23 kwie 2009, 19:14

... a te kropeczki przy kreseczkach coś oznaczają? :roll:

Awatar użytkownika
Canibal
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 745
Rejestracja: 19 sty 2008, 11:46
Lokalizacja: Reda-Gdynia-Gdańsk

Post autor: Canibal » 23 kwie 2009, 19:14

hmm wymienic korek to jak rozumiem ten korek od zbiorniczka plynu chlodzacego ?Poza tym nie mam skad wziasc czegos takiego jak pirometr wiec nie bardzo mam jak sprawdzic a kupic nie bardzo mi sie widzi troche droga zabawka jakies inne rady ?

[ Dodano: 2009-04-23, 19:22 ]
cerber111 pisze:wstawiam zdjecie z podzialka licznika.dostalem od kolegi ktory zna sie na rzeczy...

[ Dodano: 2009-04-23, 18:23 ]
nie masz stowki takze sie nie stresuj...
nie wiem skad masz ten wskaznik ale u mnie jest 90 i potem 100 stopni i mam te 100 takze wiem co pisze ;)

cerber111
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 08 mar 2009, 09:16

Post autor: cerber111 » 23 kwie 2009, 19:24

do danka .licznik w audi nie jest zrobiony matematycznie.zobacz jaki krotki skok jest pomiedzy 50 a 60 stopni i w jednym polu jest 30 stopni????

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 23 kwie 2009, 19:32

cerber111 pisze:.zobacz jaki krotki skok jest pomiedzy 50 a 60 stopni i w jednym polu jest 30 stopni????
Nie ma 30 * ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl