[C4 2.5 TDI AAT] Problem przy regulacji początku wtrysku
[C4 2.5 TDI AAT] Problem przy regulacji początku wtrysku
Witam, dzisiejszej pięknej niedzieli ubzdurałem sobie że po wymianie rozrządu sprawdzę ustawienie początku wtrysku. Podłączyłem VAGa i okazało się, że początek wtrysku wynosi 41 jednostek, czyli jest opóźniony. Radośnie chwyciłem za klucz 13mm, przestawiłem pompę ustawiając 65 jednostek na VAGu.
Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
Czym to może być spowodowane? Autko zachowuje się najnormalniej w świecie, jeździ, zapala, zbiera się przyzwoicie...
Czy ktoś może mi rozpisać co oznacza każdy blok mierzony w grupie 000 basic settings oraz 000, 001, 002 w measurments block? Będę bardzo wdzięczny, a i innym nowym (tak jak ja) userom diesli się to przyda, bo nigdzie na forum nie jest to zebrane?
Dzięki
Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
Czym to może być spowodowane? Autko zachowuje się najnormalniej w świecie, jeździ, zapala, zbiera się przyzwoicie...
Czy ktoś może mi rozpisać co oznacza każdy blok mierzony w grupie 000 basic settings oraz 000, 001, 002 w measurments block? Będę bardzo wdzięczny, a i innym nowym (tak jak ja) userom diesli się to przyda, bo nigdzie na forum nie jest to zebrane?
Dzięki
własnie dzisiaj robiłem bratu dokładnie to samo tez w a6 c4 R5 2.5tdi AAT
mam dokładnie to samo czyli
I mam tak samo jak Ty niezłą zagwostkę :?:
Porobiłem zrzuty ekranu z VAGa i póxniej je wrzuce do analizy.
zastanawiam sie czy czasem podgrzewacz paliwa nie wpływa na to lub sam czujnik temperatury paliwa nie przekłamuje.
[ Dodano: 2009-05-25, 16:42 ]
000 BS
000 MS
001 MS
002 MS
003 MS
mam dokładnie to samo czyli
Tez nie mogę ustawić kąta wtrysku bo kąt jest w funkcji temperatury paliwa :roll:k44761 pisze:Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
I mam tak samo jak Ty niezłą zagwostkę :?:
Porobiłem zrzuty ekranu z VAGa i póxniej je wrzuce do analizy.
zastanawiam sie czy czasem podgrzewacz paliwa nie wpływa na to lub sam czujnik temperatury paliwa nie przekłamuje.
[ Dodano: 2009-05-25, 16:42 ]
000 BS
000 MS
001 MS
002 MS
003 MS
Kamil, a w jakim silniku masz ten problem? Bo ja ustawiałem ojcu w AGR i spokojnie dobrze działało...
Na zaprzyjażnionym forum wyczytałem conieco o czujniku temperatury paliwa, jutro kupię w ASO (45pln), sprawdzę czy to działa. Czujnik jest w pompie na samej górze przykręcony dwoma śrubami pod deklem pompy.
Na zaprzyjażnionym forum wyczytałem conieco o czujniku temperatury paliwa, jutro kupię w ASO (45pln), sprawdzę czy to działa. Czujnik jest w pompie na samej górze przykręcony dwoma śrubami pod deklem pompy.
k44761, Ustawiałem to w silniku AAT czyli R5 TDI 114PS
Przed ustawianiem pojechalem kawek tj 5-6km zeby zagrzać auto.
troche go przegoniłem :lol: złapał temperature na ciut powyżej 90 stopni.
Po tej jeździe podpiołem VAGa i w BS w TDI Timing i wybraniu pierwszego silnika AAT 06.94 z listy wyskoczyło właśnie że Temperatura paliwa poza skalą.
Wtedy zostawiłem samochód zeby ostygł. I miedzyczasie popusciłem śruby od pompy i walczyłem z tą jedną na Imbus 6mm tuż pod powrotem paliwa.
Pompa oczywiscie trzymała się na 1 śrubie tej co najłatwiej dokręcić.
Samochód ostygł tak, że po przekręceniu na zapłon było ledwie 60 stopni.
Odpaliłem samochód i czekałem aż złapie temperature około 80 stopni.
Wtedy szybko do BS grupa 000 i TDI Timing i wyszło ze kąt był przestwiony w górę tj około 85 jednostek.
W opcjach TDI Timing zaznaczyłem opcję "80* Hot" i wtedy szybko ustawiłem kąt na 65 czyli środkowa lina na wykresie.
Oczywiscie nie wyskoczył mi wtedy żaden komunikat że Temperatura Paliwa poza skalą.
Może zamiast wczesniej wymieniać czujnik, spróbuj ustawić tak jak ja. Bo VAG zadnych błedów z temperaturą paliwa nie zgłaszał, jedynie tylko to biorę pod uwagę ze zabardzo go dogrzałem na "jeździe próbnej" bo bardzo szybko złapał 90* a ten silnik się dłuuuugo grzeje na wolnych obrotach
Przed ustawianiem pojechalem kawek tj 5-6km zeby zagrzać auto.
troche go przegoniłem :lol: złapał temperature na ciut powyżej 90 stopni.
Po tej jeździe podpiołem VAGa i w BS w TDI Timing i wybraniu pierwszego silnika AAT 06.94 z listy wyskoczyło właśnie że Temperatura paliwa poza skalą.
Wtedy zostawiłem samochód zeby ostygł. I miedzyczasie popusciłem śruby od pompy i walczyłem z tą jedną na Imbus 6mm tuż pod powrotem paliwa.
Pompa oczywiscie trzymała się na 1 śrubie tej co najłatwiej dokręcić.
Samochód ostygł tak, że po przekręceniu na zapłon było ledwie 60 stopni.
Odpaliłem samochód i czekałem aż złapie temperature około 80 stopni.
Wtedy szybko do BS grupa 000 i TDI Timing i wyszło ze kąt był przestwiony w górę tj około 85 jednostek.
W opcjach TDI Timing zaznaczyłem opcję "80* Hot" i wtedy szybko ustawiłem kąt na 65 czyli środkowa lina na wykresie.
Oczywiscie nie wyskoczył mi wtedy żaden komunikat że Temperatura Paliwa poza skalą.
Może zamiast wczesniej wymieniać czujnik, spróbuj ustawić tak jak ja. Bo VAG zadnych błedów z temperaturą paliwa nie zgłaszał, jedynie tylko to biorę pod uwagę ze zabardzo go dogrzałem na "jeździe próbnej" bo bardzo szybko złapał 90* a ten silnik się dłuuuugo grzeje na wolnych obrotach
Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to.
Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy? Czytałem że jednym kopci, innym nie...
Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy? Czytałem że jednym kopci, innym nie...
jak najbardziej normalny objaw w AAT, tez mialem AAT wc4 i jak mu sie dawalo to przykapcal ale i odejscie bylo. Zebys zobaczyl jaka chmure zostawia za soba AEL ;]k44761 pisze:Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to.
Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy? Czytałem że jednym kopci, innym nie...
Mozna by zalozyc wydajniejsze koncowki to dymek by zniknal i przybylo by pare KM
Zobacz do Etki na katalog silników i AAT ma 85kW czyli 115PS w dowodzie jest napisane 114PSk44761 pisze:Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to
Zresztą nieważne. nie kłóćmy sie o pare PS lepiej wypic
U mnie (auto brata) było ustawione 85 jednostek.k44761 pisze:Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy?
Auto hulało jak wsciekłe, przy 180kmh wciskał w fotel :lol:
jednak troche ciężko palił i kopcił jak dałem buta na maksa.
Teraz na 65 jednostkach silnik równiej pracuje odgłos przyjemny. trochę stracił polot (moje odczucie bo mało nim jeździłem) ale nie puszcza juz takich dymków przy pełnym bucie.
Do kwesti kopcenia na pewno wpływa stan wtrysków i ustawienia na pompie. tzn kąt wtrysku i dawka paliwa. u mnie jest 65 jednostek a dawka 3.8 do 4.1 mg/cykl
widocznie masz starszy typ ECU który nie obsługuje pełnej diagnostyki. Tak jak wiele osób z B4 1Z na przepływce Boscha ma małą diagnostyske, a na Pierburgu pełną.k44761 pisze:U mnie jak daję grupę 001 w Basic settings to piszę group not available.
U mnie w 000 BS na 4 pozycji jest 13 co odpowiada 3.8-4.1 mg/cykl w measuring blocks
Ustawienie dawki przez przesuniecie dekla pompy. lub przez login do ECU i wpisanie wartosci liczbowej. jednak nie znam PINu do R5
moze to conieco wyjaśni dla R5 TDI
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html
Czyli jak u mnie jest 4 to jest chyba nieco za mało? Nie orientujesz się ile być powinno? w którą stronę dekiel pompy mam przesuwać aby zwiększyć dawkę paliwa? Masz jakąś tabelę, z której można prosto przeliczyć te VAGowe jednostki na jednostki ogólnie zrozumiałe i zgodne z układem miar SI? <ok>
Może dlatego moje autko jest takie zmulone, bo ma zbyt małą dawkę? Czy jeśli będzie zbyt mała dawka pojawić się powinien jakiś błąd na VAGu? Punkciki zaraz dodaję za pomoc
Może dlatego moje autko jest takie zmulone, bo ma zbyt małą dawkę? Czy jeśli będzie zbyt mała dawka pojawić się powinien jakiś błąd na VAGu? Punkciki zaraz dodaję za pomoc
wg strony którą podałem posta wyżej:
dla AAT powinno być wg VAGa od 5 do 25 jednostek VAG
U mnie jest 13 jednostek czyli 3.8-4.1mg/cykl (bo ta wartość u mnie lekko pływa)
Biorąc po uwagę ze w Vagu zakres jest od 3 - 9 mg/cykl
z tymże 3mg to dużo paliwa a 9mg to mało paliwa (Solskier kiedyś pisał o tym)
Czyli u mnie jest 13 jednostek ( czyli polowa zakesu) i daje to analogicznie 3.8-4.1mg/cykl czyli także prawie połowa zakresu.
k44761, kiedyś wypijemy i bedzie gites
dekiel w strone koła pompy zmniejsza dawkę
dekiel w stronę tyłu pompy zwiększa dawkę
jesli napisałem źle proszę poprawić
dla AAT powinno być wg VAGa od 5 do 25 jednostek VAG
U mnie jest 13 jednostek czyli 3.8-4.1mg/cykl (bo ta wartość u mnie lekko pływa)
Biorąc po uwagę ze w Vagu zakres jest od 3 - 9 mg/cykl
z tymże 3mg to dużo paliwa a 9mg to mało paliwa (Solskier kiedyś pisał o tym)
Czyli u mnie jest 13 jednostek ( czyli polowa zakesu) i daje to analogicznie 3.8-4.1mg/cykl czyli także prawie połowa zakresu.
k44761, kiedyś wypijemy i bedzie gites
O kurde szczerze to zapomniałem :oops: chyba to było tak:k44761 pisze:w którą stronę dekiel pompy mam przesuwać aby zwiększyć dawkę paliwa?
dekiel w strone koła pompy zmniejsza dawkę
dekiel w stronę tyłu pompy zwiększa dawkę
jesli napisałem źle proszę poprawić
W/g tych zrzutow ekranowych - statyczny kat wtrysku w tym samochdozie jest ustawiony bardzo dobrze. Nic bym nie zmienial.widmo pisze: Porobiłem zrzuty ekranu z VAGa i póxniej je wrzuce do analizy.
zastanawiam sie czy czasem podgrzewacz paliwa nie wpływa na to lub sam czujnik temperatury paliwa nie przekłamuje.
Dawka - OK
Termostat - bardzo OK.
Sorki , nawet nie wiem czy w dobrym miejscu piszę o swoim problemie ale jestem tu świerzakiem . Tu ,tzn na forum. Mam problem ze swoją c4 AAT po 5 -ciu latach jej dosiadania . Od 2 tygodni - tylko przy pierwszym odpaleniu . Długo muszę kręcić i jak już odpali trzęsie silnikiem jakby chodził nie na wszystkich garach. Trwa to 3 - 5 sekund . Potem wypluje kłęby ciemnego dymu i wchodzi na piękne obroty i kolejne odpalania jak i praca silniczka w ciągu dnia nie robią kpl. żadnego problemu.
Wykluczam - swiece żarowe , łapanie fałszywego powietrza w zasilaniu , zejścia paliwa po nocy i sam już nie wiem czego .
Nie jestem szewcem ( nie obrażając żadnego zawodu ) ale brak już mi pomysłów .
H E L P .
Wykluczam - swiece żarowe , łapanie fałszywego powietrza w zasilaniu , zejścia paliwa po nocy i sam już nie wiem czego .
Nie jestem szewcem ( nie obrażając żadnego zawodu ) ale brak już mi pomysłów .
H E L P .