Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C4 2.5 TDI AAT] Problem przy regulacji początku wtrysku

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

[C4 2.5 TDI AAT] Problem przy regulacji początku wtrysku

Post autor: k44761 » 24 maja 2009, 18:59

Witam, dzisiejszej pięknej niedzieli ubzdurałem sobie że po wymianie rozrządu sprawdzę ustawienie początku wtrysku. Podłączyłem VAGa i okazało się, że początek wtrysku wynosi 41 jednostek, czyli jest opóźniony. Radośnie chwyciłem za klucz 13mm, przestawiłem pompę ustawiając 65 jednostek na VAGu.
Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
Czym to może być spowodowane? Autko zachowuje się najnormalniej w świecie, jeździ, zapala, zbiera się przyzwoicie...

Czy ktoś może mi rozpisać co oznacza każdy blok mierzony w grupie 000 basic settings oraz 000, 001, 002 w measurments block? Będę bardzo wdzięczny, a i innym nowym (tak jak ja) userom diesli się to przyda, bo nigdzie na forum nie jest to zebrane?

Dzięki <piwo>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 16:25

własnie dzisiaj robiłem bratu dokładnie to samo tez w a6 c4 R5 2.5tdi AAT

mam dokładnie to samo czyli
k44761 pisze:Tutaj zaczyna się problem, na wykresie TDI Timming nie mogę sprawdzić ustawień, bo VAG wywala błąd "Fuel Temperature out of range".
Tez nie mogę ustawić kąta wtrysku bo kąt jest w funkcji temperatury paliwa :roll:
I mam tak samo jak Ty niezłą zagwostkę :?:

Porobiłem zrzuty ekranu z VAGa i póxniej je wrzuce do analizy.
zastanawiam sie czy czasem podgrzewacz paliwa nie wpływa na to lub sam czujnik temperatury paliwa nie przekłamuje.

[ Dodano: 2009-05-25, 16:42 ]
000 BS
Obrazek

000 MS
Obrazek

001 MS
Obrazek

002 MS
Obrazek

003 MS
Obrazek

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 16:44

Kamil, a w jakim silniku masz ten problem? Bo ja ustawiałem ojcu w AGR i spokojnie dobrze działało...
Na zaprzyjażnionym forum wyczytałem conieco o czujniku temperatury paliwa, jutro kupię w ASO (45pln), sprawdzę czy to działa. Czujnik jest w pompie na samej górze przykręcony dwoma śrubami pod deklem pompy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 20:35

k44761, Ustawiałem to w silniku AAT czyli R5 TDI 114PS

Przed ustawianiem pojechalem kawek tj 5-6km zeby zagrzać auto.
troche go przegoniłem :lol: złapał temperature na ciut powyżej 90 stopni.

Po tej jeździe podpiołem VAGa i w BS w TDI Timing i wybraniu pierwszego silnika AAT 06.94 z listy wyskoczyło właśnie że Temperatura paliwa poza skalą.

Wtedy zostawiłem samochód zeby ostygł. I miedzyczasie popusciłem śruby od pompy i walczyłem z tą jedną na Imbus 6mm tuż pod powrotem paliwa.
Pompa oczywiscie trzymała się na 1 śrubie tej co najłatwiej dokręcić.

Samochód ostygł tak, że po przekręceniu na zapłon było ledwie 60 stopni.
Odpaliłem samochód i czekałem aż złapie temperature około 80 stopni.

Wtedy szybko do BS grupa 000 i TDI Timing i wyszło ze kąt był przestwiony w górę tj około 85 jednostek.

W opcjach TDI Timing zaznaczyłem opcję "80* Hot" i wtedy szybko ustawiłem kąt na 65 czyli środkowa lina na wykresie.

Oczywiscie nie wyskoczył mi wtedy żaden komunikat że Temperatura Paliwa poza skalą.

Może zamiast wczesniej wymieniać czujnik, spróbuj ustawić tak jak ja. Bo VAG zadnych błedów z temperaturą paliwa nie zgłaszał, jedynie tylko to biorę pod uwagę ze zabardzo go dogrzałem na "jeździe próbnej" bo bardzo szybko złapał 90* a ten silnik się dłuuuugo grzeje na wolnych obrotach :-/

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 21:23

Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to.
Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy? Czytałem że jednym kopci, innym nie...

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 25 maja 2009, 21:28

k44761 pisze:Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to.
Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy? Czytałem że jednym kopci, innym nie...
jak najbardziej normalny objaw w AAT, tez mialem AAT wc4 i jak mu sie dawalo to przykapcal ale i odejscie bylo. Zebys zobaczyl jaka chmure zostawia za soba AEL ;]
Mozna by zalozyc wydajniejsze koncowki to dymek by zniknal i przybylo by pare KM ;-)

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 21:44

k44761 pisze:Kamil, AAT ma 86KW, czyli 117KM, przynajmniej tak jest u mnie w dowodzie rejestracyjnym i dokumentach autka, ale mniejsza o to
Zobacz do Etki na katalog silników i AAT ma 85kW czyli 115PS w dowodzie jest napisane 114PS
Zresztą nieważne. nie kłóćmy sie o pare PS lepiej wypic <piwo>
k44761 pisze:Kąt ustawiłem dzisiaj dokładnie tak jak Ty na 65 jednostek. Zauważyłem że silniczek pracuje delikatniej, płynniej i ciszej (nie tak twardo). Za to pojawił się problem - czarny dym z rury gdy daje po garach. Wcześniej (75 jednostek) tego nie było.
Czy AAT lub AEL ma sobie przykopcić jak wciskam do dechy?
U mnie (auto brata) było ustawione 85 jednostek.
Auto hulało jak wsciekłe, przy 180kmh wciskał w fotel :lol:
jednak troche ciężko palił i kopcił jak dałem buta na maksa.
Teraz na 65 jednostkach silnik równiej pracuje odgłos przyjemny. trochę stracił polot (moje odczucie bo mało nim jeździłem) ale nie puszcza juz takich dymków przy pełnym bucie.

Do kwesti kopcenia na pewno wpływa stan wtrysków i ustawienia na pompie. tzn kąt wtrysku i dawka paliwa. u mnie jest 65 jednostek a dawka 3.8 do 4.1 mg/cykl

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 21:53

A gdzie sprawdzić dawkę w AAT? U mnie jak daję grupę 001 w Basic settings to piszę group not available. W grupie 000 na pozycji 4 jest liczba 004. Czy to oznacza 4mg/wtrysk?
W jaki sposób reguluje się dawkę wtryskiwanego paliwa w AAT? Deklem pompy?

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 22:05

k44761 pisze:U mnie jak daję grupę 001 w Basic settings to piszę group not available.
widocznie masz starszy typ ECU który nie obsługuje pełnej diagnostyki. Tak jak wiele osób z B4 1Z na przepływce Boscha ma małą diagnostyske, a na Pierburgu pełną.

U mnie w 000 BS na 4 pozycji jest 13 co odpowiada 3.8-4.1 mg/cykl w measuring blocks

Ustawienie dawki przez przesuniecie dekla pompy. lub przez login do ECU i wpisanie wartosci liczbowej. jednak nie znam PINu do R5

moze to conieco wyjaśni dla R5 TDI
http://www.dieselschrauber.de/Solldaten ... er_VE.html

Awatar użytkownika
k44761
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 684
Rejestracja: 16 kwie 2007, 21:41
Lokalizacja: DLU / DKA

Post autor: k44761 » 25 maja 2009, 22:09

Czyli jak u mnie jest 4 to jest chyba nieco za mało? Nie orientujesz się ile być powinno? w którą stronę dekiel pompy mam przesuwać aby zwiększyć dawkę paliwa? Masz jakąś tabelę, z której można prosto przeliczyć te VAGowe jednostki na jednostki ogólnie zrozumiałe i zgodne z układem miar SI? <ok>

Może dlatego moje autko jest takie zmulone, bo ma zbyt małą dawkę? Czy jeśli będzie zbyt mała dawka pojawić się powinien jakiś błąd na VAGu? Punkciki zaraz dodaję za pomoc <piwo>

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 25 maja 2009, 22:36

wg strony którą podałem posta wyżej:
dla AAT powinno być wg VAGa od 5 do 25 jednostek VAG

U mnie jest 13 jednostek czyli 3.8-4.1mg/cykl (bo ta wartość u mnie lekko pływa)

Biorąc po uwagę ze w Vagu zakres jest od 3 - 9 mg/cykl
z tymże 3mg to dużo paliwa a 9mg to mało paliwa (Solskier kiedyś pisał o tym)

Czyli u mnie jest 13 jednostek ( czyli polowa zakesu) i daje to analogicznie 3.8-4.1mg/cykl czyli także prawie połowa zakresu.

k44761, kiedyś <piwo> wypijemy i bedzie gites ;-)
k44761 pisze:w którą stronę dekiel pompy mam przesuwać aby zwiększyć dawkę paliwa?
O kurde :-D szczerze to zapomniałem :oops: chyba to było tak:
dekiel w strone koła pompy zmniejsza dawkę
dekiel w stronę tyłu pompy zwiększa dawkę

jesli napisałem źle proszę poprawić <piwo>

przemik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 608
Rejestracja: 10 sie 2007, 11:16
Lokalizacja: Konskie/Warszawa

Post autor: przemik » 26 maja 2009, 10:23

widmo pisze: Porobiłem zrzuty ekranu z VAGa i póxniej je wrzuce do analizy.
zastanawiam sie czy czasem podgrzewacz paliwa nie wpływa na to lub sam czujnik temperatury paliwa nie przekłamuje.
W/g tych zrzutow ekranowych - statyczny kat wtrysku w tym samochdozie jest ustawiony bardzo dobrze. Nic bym nie zmienial.
Dawka - OK
Termostat - bardzo OK.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 26 maja 2009, 11:13

przemik pisze:W/g tych zrzutow ekranowych - statyczny kat wtrysku w tym samochdozie jest ustawiony bardzo dobrze. Nic bym nie zmienial.
Autko troche ciężko paliło. zarówno na zimnym jak i na ciepłym.
dlatego ruszyłem pompe i dałem 65, Jak brat wróci z pracy napisze jakie efekty.

WĄSKI1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 04 lis 2009, 20:20
Lokalizacja: wielkopolska

Post autor: WĄSKI1 » 05 lis 2009, 22:20

Sorki , nawet nie wiem czy w dobrym miejscu piszę o swoim problemie ale jestem tu świerzakiem . Tu ,tzn na forum. Mam problem ze swoją c4 AAT po 5 -ciu latach jej dosiadania . Od 2 tygodni - tylko przy pierwszym odpaleniu . Długo muszę kręcić i jak już odpali trzęsie silnikiem jakby chodził nie na wszystkich garach. Trwa to 3 - 5 sekund . Potem wypluje kłęby ciemnego dymu i wchodzi na piękne obroty i kolejne odpalania jak i praca silniczka w ciągu dnia nie robią kpl. żadnego problemu.
Wykluczam - swiece żarowe , łapanie fałszywego powietrza w zasilaniu , zejścia paliwa po nocy i sam już nie wiem czego .
Nie jestem szewcem ( nie obrażając żadnego zawodu ) ale brak już mi pomysłów .
H E L P .

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 05 lis 2009, 22:43

Sprawdź kąt wtrysku i wtryski.
Nastały zimne noce, większość diesli ma podobne objawy, hehe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl