[1.9 TD AAZ] Dymi po montazu boost pina
[1.9 TD AAZ] Dymi po montazu boost pina
Witajcie
Problem jest taki jak w temacie - przed montazem boost pina autko w ogóle nie dymiło. Po załozeniu dymi dośc intensywnie. Pina przestawiłem w stosunku do bolca od gazu strona o jak najmniejszym spadku ale niestety to nie pomogło. Dodam ze pod starym pinem nie miałem podkładki i pod obecny też nie dałem.
Jest też drugi problem - autko dośc duzo pali. Na jednym zbiorniku robie ok 700 km. Spalanie nie zwiększyło się ani nie zmniejszyło po założeniu pina. Wymieniony mam filtr powietrza, olej i filtr oleju. Termostat zyje, temperatura w normie. Wtryski jak się domyslam pracują w porządku, bo przed załozeniem pina nie było sladu dymu nawet po odpalaniu. Jedyny mankament jaki zauwazyłem to problem z odpalaniem. Na zimnym i czasem na ciepłym silniku musze krecic dwa razy zanim zagada. Próbowałem dziś zmniejszym dawke paliwa krecac stopniowo o ćwierć i pół obrotu srube znajdująca się z tyłu pompy - skutek był taki że nadal dymił a jazda stałą się nieco mułowata. Do tego silnik schodzac z obrotów na jałowym trząsł w pewnym momencie buda jakby miał ochotę zgasnać. Było tez słychać metaliczna pracę silnika na wolnych obrotach.
Rozumiem, że problem dymienia i wysokiego spalania na pewno się ze soba jakoś wiąze. Autko mam zaledwie od miesiąca ale pewnie rzeczy po lekturze tego forum potrafie zdiagnozować. Do pełnej oceny sytuacji brakuje mi jeszcze obrotka - jego montaz juz niedługo.
Doradźcie coś, pozdrawiam!
Problem jest taki jak w temacie - przed montazem boost pina autko w ogóle nie dymiło. Po załozeniu dymi dośc intensywnie. Pina przestawiłem w stosunku do bolca od gazu strona o jak najmniejszym spadku ale niestety to nie pomogło. Dodam ze pod starym pinem nie miałem podkładki i pod obecny też nie dałem.
Jest też drugi problem - autko dośc duzo pali. Na jednym zbiorniku robie ok 700 km. Spalanie nie zwiększyło się ani nie zmniejszyło po założeniu pina. Wymieniony mam filtr powietrza, olej i filtr oleju. Termostat zyje, temperatura w normie. Wtryski jak się domyslam pracują w porządku, bo przed załozeniem pina nie było sladu dymu nawet po odpalaniu. Jedyny mankament jaki zauwazyłem to problem z odpalaniem. Na zimnym i czasem na ciepłym silniku musze krecic dwa razy zanim zagada. Próbowałem dziś zmniejszym dawke paliwa krecac stopniowo o ćwierć i pół obrotu srube znajdująca się z tyłu pompy - skutek był taki że nadal dymił a jazda stałą się nieco mułowata. Do tego silnik schodzac z obrotów na jałowym trząsł w pewnym momencie buda jakby miał ochotę zgasnać. Było tez słychać metaliczna pracę silnika na wolnych obrotach.
Rozumiem, że problem dymienia i wysokiego spalania na pewno się ze soba jakoś wiąze. Autko mam zaledwie od miesiąca ale pewnie rzeczy po lekturze tego forum potrafie zdiagnozować. Do pełnej oceny sytuacji brakuje mi jeszcze obrotka - jego montaz juz niedługo.
Doradźcie coś, pozdrawiam!
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie tak jak kolega wyżej, czyli pierwsza i podstawowa sprawa to kąt. Druga to doładowanie. Zmianą pinu dałeś mu większą dawkę, ale przydałoby się do tego i powietrze aby spalić całą mieszankę.
I moje pytania: kopci na biegu jałowym czy tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Opisz to dokładniej, w jakich momentach kopci.
I moje pytania: kopci na biegu jałowym czy tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Opisz to dokładniej, w jakich momentach kopci.
pewnie dymi na czarno jak doda gazu no bo tak jak piszecie nie wystarczy dolać paliwa jak nie ma powietrza, ja proponuje oprócz zwiększenia doładowania założyć IC bo samo doładowanie niewiele pomoże gdyż tu chodzi o masę zasysanego powietrza a jak wiadomo przy wyższym ciśnieniu rośnie temperatura co powoduje że powietrze ma mniejszą gęstość a tym samym mniejszą masę przy tej samej objętości i zastosowanie IC ma lepszy wpływ na sam silnik
Na jałowym nie kopci. Większe bączki widze po zmianie biegów, ale generalnie podczas jazdy kopcenie nie ustaje - na radiu juz niejeden mnie błogosławił.Labiel pisze:kopci na biegu jałowym czy tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Opisz to dokładniej, w jakich momentach kopci.
Co do kąta wtrysku - z tym jutro spróbuje powalczyć.
Mam jeszcze dwa pytanka:
- nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa - czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
- koledzy piszą też o wiekszym spalaniu przy niedroznych wężach przelewowych - z czego to wynika?
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Ciężko powiedzieć, ale generalnie wszystko co powoduje spadek mocy auta może zwiększać jego spalanie, bo mnie mocy = większy wysiłek dla silnika. Dlatego też dużo osób po przekręceniu pinu obserwuje spadek spalanie. U mnie również tak było.tower pisze:czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 13:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.
manq pisze:nietower pisze:- nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa - czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
... hehe na ten temat można spekulować jednak auto straci moc na pewno gdy filtr jest już do wymiana może w znikomych ilościach i zwiększyć spalanie ale głowy nie dam.
... Wymień go to kwestia paru złotych :mrgreen:
Wymiana filtra pomoże w lepszym porannym zapalaniu, nie wspominając w zimowe poranki. Zgromadzona woda skutecznie blokuje paliwo.
Co do pina i dymienia, to może wsadziłeś go strona agresywną i nie zmniejszyłeś dawki paliwa, co daje zbyt bogatą dawkę paliwa w komorze i więcej spalin za autem :mrgreen: po zmniejszeniu dawki znowu nie ustawiłeś obrotów
Kąt wtrysku to podstawa, więc najlepiej sprawdzić, później dawka i obroty, filtr powietrza.
Jest jeszcze jedna możliwość: może nie do końca odbija Ci przyśpieszacz zapłonu, taka dźwignia pod kierownicą
Co do pina i dymienia, to może wsadziłeś go strona agresywną i nie zmniejszyłeś dawki paliwa, co daje zbyt bogatą dawkę paliwa w komorze i więcej spalin za autem :mrgreen: po zmniejszeniu dawki znowu nie ustawiłeś obrotów
Kąt wtrysku to podstawa, więc najlepiej sprawdzić, później dawka i obroty, filtr powietrza.
Jest jeszcze jedna możliwość: może nie do końca odbija Ci przyśpieszacz zapłonu, taka dźwignia pod kierownicą
po pierwsze to jak cokolwiek modzić to bez IC za wiele nie zrobisz, cały czas będzie dymił i zwiększasz zużycie turbiny (podczas zamykania/otwierania zaworów następują gwałtowne chwilowe zmiany ciśnienia), zaślep jeszcze EGR, wymień filtry i nie słuchaj tych co piszą że samo podkręcenie dużo daje bo tak jest tylko jak jest zimny silnik a jak się nagrzeje to bez IC mimo dużego ciśnienia praktycznie nie zwiększasz ilości powietrza a więc i ostro dymi i nie idzie jak trzeba a z IC to i mniej spali
UKI_XX dobrze pisze IC musi siedzieć ja tak zrobiłem jak miałem AAZ bez IC mocno dymił i tracił moc jak było ciepło po wrezaniu IC od 80 b3 chyba od SB i po podkręceniu dawki paliwa na taką że min obroty były 1300rpm i turbo podkręcone na 1.2 bara i dopiero wtedy dymiła jak bez modów tylko z obróconym boost pinem.
Podstawa to dobry olej min. 10w40 a najlepiej 5w40 przy modach lub bez, NIGDY 15w40 bo szkoda turbo i silnika.
Błagam tylko nie 15W40 do tdi naprawdę wiem co mówię, rozbierałem już dużo silników PB czy ON i wiem jak wyglądały bebechy TRAGEDIA.
tower musisz zamontować IC zobaczysz efekt i powinno autko dużo mniej dymić.
Podstawa to dobry olej min. 10w40 a najlepiej 5w40 przy modach lub bez, NIGDY 15w40 bo szkoda turbo i silnika.
Błagam tylko nie 15W40 do tdi naprawdę wiem co mówię, rozbierałem już dużo silników PB czy ON i wiem jak wyglądały bebechy TRAGEDIA.
tower musisz zamontować IC zobaczysz efekt i powinno autko dużo mniej dymić.
Będę się brał pomału za ustawienie kąta wtysku. Jest już czujnik zegarowy, ale nie bardzo wiem na jaką wartośc ustawić popmę w moim silniku i jak wyglada procedura pomiaru. Ktoś juz wspominał na forum o technice pomiaru, ale jakby jeszcze raz powtórzyć jak to bedzie w AAZ bedę wdzięczny.
Pozdrawiam!
Póki co dzieki za dotychczasowe wskazówki
Pozdrawiam!
Póki co dzieki za dotychczasowe wskazówki