Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9 TD AAZ] Dymi po montazu boost pina

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

[1.9 TD AAZ] Dymi po montazu boost pina

Post autor: tower » 26 maja 2009, 23:26

Witajcie

Problem jest taki jak w temacie - przed montazem boost pina autko w ogóle nie dymiło. Po załozeniu dymi dośc intensywnie. Pina przestawiłem w stosunku do bolca od gazu strona o jak najmniejszym spadku ale niestety to nie pomogło. Dodam ze pod starym pinem nie miałem podkładki i pod obecny też nie dałem.

Jest też drugi problem - autko dośc duzo pali. Na jednym zbiorniku robie ok 700 km. Spalanie nie zwiększyło się ani nie zmniejszyło po założeniu pina. Wymieniony mam filtr powietrza, olej i filtr oleju. Termostat zyje, temperatura w normie. Wtryski jak się domyslam pracują w porządku, bo przed załozeniem pina nie było sladu dymu nawet po odpalaniu. Jedyny mankament jaki zauwazyłem to problem z odpalaniem. Na zimnym i czasem na ciepłym silniku musze krecic dwa razy zanim zagada. Próbowałem dziś zmniejszym dawke paliwa krecac stopniowo o ćwierć i pół obrotu srube znajdująca się z tyłu pompy - skutek był taki że nadal dymił a jazda stałą się nieco mułowata. Do tego silnik schodzac z obrotów na jałowym trząsł w pewnym momencie buda jakby miał ochotę zgasnać. Było tez słychać metaliczna pracę silnika na wolnych obrotach.

Rozumiem, że problem dymienia i wysokiego spalania na pewno się ze soba jakoś wiąze. Autko mam zaledwie od miesiąca ale pewnie rzeczy po lekturze tego forum potrafie zdiagnozować. Do pełnej oceny sytuacji brakuje mi jeszcze obrotka - jego montaz juz niedługo.

Doradźcie coś, pozdrawiam!

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 26 maja 2009, 23:44

sprawdz swiece zaroze, a druga sprawa kat wtrysku na zegar bo to podstawa. A jak ci kopci to zwieksz doladowanie na 1 bara( obowiazkowo zaloz manometr zeby na czuja nie krecic)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 26 maja 2009, 23:50

Dokładnie tak jak kolega wyżej, czyli pierwsza i podstawowa sprawa to kąt. Druga to doładowanie. Zmianą pinu dałeś mu większą dawkę, ale przydałoby się do tego i powietrze aby spalić całą mieszankę.

I moje pytania: kopci na biegu jałowym czy tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Opisz to dokładniej, w jakich momentach kopci.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 26 maja 2009, 23:57

pewnie dymi na czarno jak doda gazu no bo tak jak piszecie nie wystarczy dolać paliwa jak nie ma powietrza, ja proponuje oprócz zwiększenia doładowania założyć IC bo samo doładowanie niewiele pomoże gdyż tu chodzi o masę zasysanego powietrza a jak wiadomo przy wyższym ciśnieniu rośnie temperatura co powoduje że powietrze ma mniejszą gęstość a tym samym mniejszą masę przy tej samej objętości i zastosowanie IC ma lepszy wpływ na sam silnik

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 maja 2009, 00:00

dokladnie, ale jesli auto nie bedzie konkretnie modzone to nei ma sensu pchac sie w IC'ka, wystarczy ze turbina bedzie dmuchac 1 bara, powyzej to juz bez IC mozna ugotowac motor :-)

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 27 maja 2009, 00:05

Labiel pisze:kopci na biegu jałowym czy tylko przy dodawaniu gazu podczas jazdy. Opisz to dokładniej, w jakich momentach kopci.
Na jałowym nie kopci. Większe bączki widze po zmianie biegów, ale generalnie podczas jazdy kopcenie nie ustaje - na radiu juz niejeden mnie błogosławił.

Co do kąta wtrysku - z tym jutro spróbuje powalczyć.

Mam jeszcze dwa pytanka:
- nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa - czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
- koledzy piszą też o wiekszym spalaniu przy niedroznych wężach przelewowych - z czego to wynika?

Awatar użytkownika
mrozoo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1003
Rejestracja: 28 lut 2008, 18:17
Lokalizacja: Dąbrowa Białostocka

Post autor: mrozoo » 27 maja 2009, 00:09

samemu radze nie ruszac pompy w kwesti kata wtrysku, chyba ze masz zegar albo dobre ucho i troche juz ustawiales pompek;P Jest jeszcze ewentualnosc w postaci lejacych wtryskow, a masz powietrze w przewodach jak na jalowym sobie pogazujesz? I loknij z rana czy paliwo sie nie cofa do filtra.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 27 maja 2009, 00:09

tower pisze:czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
Ciężko powiedzieć, ale generalnie wszystko co powoduje spadek mocy auta może zwiększać jego spalanie, bo mnie mocy = większy wysiłek dla silnika. Dlatego też dużo osób po przekręceniu pinu obserwuje spadek spalanie. U mnie również tak było.
Ostatnio zmieniony 27 maja 2009, 13:40 przez Motostacja pl, łącznie zmieniany 1 raz.

manq
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 135
Rejestracja: 03 lut 2007, 10:43
Lokalizacja: Sokółka

Post autor: manq » 27 maja 2009, 12:52

tower pisze:- nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa - czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
nie

grinch
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1400
Rejestracja: 16 maja 2007, 14:50

Post autor: grinch » 27 maja 2009, 13:02

manq pisze:
tower pisze:- nie wymieniłem jeszcze filtra paliwa - czy zaświniony filtr moze na tyle podnieść spalanie?
nie

... hehe na ten temat można spekulować jednak auto straci moc na pewno gdy filtr jest już do wymiana może w znikomych ilościach i zwiększyć spalanie ale głowy nie dam.

... Wymień go to kwestia paru złotych :mrgreen:

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 27 maja 2009, 15:11

Wymiana filtra pomoże w lepszym porannym zapalaniu, nie wspominając w zimowe poranki. Zgromadzona woda skutecznie blokuje paliwo.

Co do pina i dymienia, to może wsadziłeś go strona agresywną i nie zmniejszyłeś dawki paliwa, co daje zbyt bogatą dawkę paliwa w komorze i więcej spalin za autem :mrgreen: po zmniejszeniu dawki znowu nie ustawiłeś obrotów

Kąt wtrysku to podstawa, więc najlepiej sprawdzić, później dawka i obroty, filtr powietrza.

Jest jeszcze jedna możliwość: może nie do końca odbija Ci przyśpieszacz zapłonu, taka dźwignia pod kierownicą

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 27 maja 2009, 22:25

po pierwsze to jak cokolwiek modzić to bez IC za wiele nie zrobisz, cały czas będzie dymił i zwiększasz zużycie turbiny (podczas zamykania/otwierania zaworów następują gwałtowne chwilowe zmiany ciśnienia), zaślep jeszcze EGR, wymień filtry i nie słuchaj tych co piszą że samo podkręcenie dużo daje bo tak jest tylko jak jest zimny silnik a jak się nagrzeje to bez IC mimo dużego ciśnienia praktycznie nie zwiększasz ilości powietrza a więc i ostro dymi i nie idzie jak trzeba a z IC to i mniej spali

Awatar użytkownika
kostrz
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 365
Rejestracja: 06 maja 2009, 09:51
Lokalizacja: Parczew

Post autor: kostrz » 28 maja 2009, 00:35

UKI_XX dobrze pisze IC musi siedzieć ja tak zrobiłem jak miałem AAZ bez IC mocno dymił i tracił moc jak było ciepło po wrezaniu IC od 80 b3 chyba od SB i po podkręceniu dawki paliwa na taką że min obroty były 1300rpm i turbo podkręcone na 1.2 bara i dopiero wtedy dymiła jak bez modów tylko z obróconym boost pinem.

Podstawa to dobry olej min. 10w40 a najlepiej 5w40 przy modach lub bez, NIGDY 15w40 bo szkoda turbo i silnika.

Błagam tylko nie 15W40 do tdi naprawdę wiem co mówię, rozbierałem już dużo silników PB czy ON i wiem jak wyglądały bebechy TRAGEDIA.

tower musisz zamontować IC zobaczysz efekt i powinno autko dużo mniej dymić.

tower
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 68
Rejestracja: 10 maja 2009, 21:16
Lokalizacja: CTR

Post autor: tower » 28 maja 2009, 13:59

Będę się brał pomału za ustawienie kąta wtysku. Jest już czujnik zegarowy, ale nie bardzo wiem na jaką wartośc ustawić popmę w moim silniku i jak wyglada procedura pomiaru. Ktoś juz wspominał na forum o technice pomiaru, ale jakby jeszcze raz powtórzyć jak to bedzie w AAZ bedę wdzięczny.

Pozdrawiam!

Póki co dzieki za dotychczasowe wskazówki

Awatar użytkownika
rczopik2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 556
Rejestracja: 26 lut 2007, 14:31
Lokalizacja: RSR

Post autor: rczopik2 » 28 maja 2009, 14:33

A ja mam pytanie trochu nie związane z tematem czy w AAZ jest jeszcze inna chłodniczka oleju poza tą w podstawie filtra oleju ( wymiennik ciepła ).
Montowana z małym wentylatorkiem w okolicach prawego nadkla ( nie mylić z intercoolerem).

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl