[b4 AAZ] woda wybija ze zbiorniczka - czego to objaw...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem dokładnie jak to jest w AZZ, ale w SB miałem taką pompkę. Jej głównym zadaniem było właśnie chłodzenie turbiny. W SB turbina była chłodzona wodą. Znajdował się na niej też czujnik temperatury który uruchamiał tą pompkę. Mi zdarzyło się tylko kilka razy że się włączyła, i to w wielkie upały. Generalnie jak ktoś przestrzega zasady 1 minuta odpoczynku dla turbinki i potem wyłączamy silnik to raczej tej pompki nie usłyszy zbyt często.
w SB turbina chłodzona jest wodą... natomiast w AAZ nie... dlatego pompka ta moze jedynie nagrzewać wnętrze po wyłączeniu auta... jeśli stoi się z włączoną dmuchawą...
tak czy inaczej jeśli ten kruciec się ułamał to będzie ciekło... a w zasadzie to ciekło mi tamtędy...
CZY TO MOŻLIWE, że przez nieszczelność przy tej pompce, układ wodny sie zapowietrzał i od tego były "szaleństwa" wody w zbiorniczku ???
Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to
a skoro dalej wałkujemy temat układu chłodniczego to może jakas mądra głowa mi powie czy jeśli w termostacie mam wypłukaną uszczelkę (tą przy "kapeluszu" w termostacie) to termostat dowymiany??? bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
tak czy inaczej jeśli ten kruciec się ułamał to będzie ciekło... a w zasadzie to ciekło mi tamtędy...
CZY TO MOŻLIWE, że przez nieszczelność przy tej pompce, układ wodny sie zapowietrzał i od tego były "szaleństwa" wody w zbiorniczku ???
Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to
a skoro dalej wałkujemy temat układu chłodniczego to może jakas mądra głowa mi powie czy jeśli w termostacie mam wypłukaną uszczelkę (tą przy "kapeluszu" w termostacie) to termostat dowymiany??? bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Próba czajnikowa nie jest w 100% wiarygodna. Ja ostatnio u siebie wymieniałem termostat bo na starym trzymał mi cały czas 70 stopni. Stary i nowy wrzuciłem do wody. Reagowały identycznie. Mało tego, stary wydawał mi się lepiej domykać niż nowy. Mimo to w układzie nie funkcjonował prawidłowo.junglist pisze:sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
Zmiana termostatu na nowy na pewno nie zaszkodzi.
Mi wywalalo plyn ze zbiorniczka i tworzylo sie cisnienie w ukladzie a winna byla czesciowo zatkana chlodnica, prawdopodobnie zakamieniona więc nie jest tak ze to w 99% bedzie wywalajaca uszczelka pod głowicą.
Płyn znika gdzies mimo iz nie ma wyciekow :?:
Z układu wydechowego oprocz spalin wydobywa sie para wodna :?:
Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Gorny waż przy chlodnicy rozgrzewa sie prawidlowo i normalnie jak inne i czuc ze jest w calosci wypelniony plynem :?:
Nad wymiana termostatu sie nie zastanawiaj bo to nie zaszkodzi napewno a od tego sie zaczyna zawsze prawie, kup WAHLERa.
Płyn znika gdzies mimo iz nie ma wyciekow :?:
Z układu wydechowego oprocz spalin wydobywa sie para wodna :?:
Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Gorny waż przy chlodnicy rozgrzewa sie prawidlowo i normalnie jak inne i czuc ze jest w calosci wypelniony plynem :?:
Nad wymiana termostatu sie nie zastanawiaj bo to nie zaszkodzi napewno a od tego sie zaczyna zawsze prawie, kup WAHLERa.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80

- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co wiem do kolegi junglist, to nie, po za tym mówił mi że niby nie czuł spalin w zbiorniku wyrównawczym.Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Na początek kazałem koledze junglist zająć się sprawdzeniem całego układy chłodzącego aby w 100% wykluczyć go jako winowajcę całego tego zamieszania. Mi niestety również wydaje się że to uszczelka, ale nie zaszkodzi sprawdzić najpierw tego przed oddaniem auta do mechanika.
-
Hawker
To widzę że ta cena z nieba spadła chyba że Cie chca naciagnać, osobiście w B4 nie robiłem jeszcze uszczelki pod głowica ale w B2 (jest bardzo podobna w kosztach a robota prawie to samo) to wyniosła mnie 70zl uszczelka, 15zl śruba 1 szt, planowanie 150(z podniesieniem gniazd itd.)więc łatwo zliczyć że zmieściłem się do 370zl u mechanika za robote to nie wiecej niż 150zl mieścimy sie w lekko ponad 500. To w B4 niech to wszystko kosztuje z 650 to nie wiem skąd 1200??junglist pisze:z tym oszczędzaniem to możebyc kwestia 200(sama uszczelka) lub pakiet za 1200 zł... wiec raczej jest to różnica...










