Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 AAZ] woda wybija ze zbiorniczka - czego to objaw...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2009, 09:54

Nie wiem dokładnie jak to jest w AZZ, ale w SB miałem taką pompkę. Jej głównym zadaniem było właśnie chłodzenie turbiny. W SB turbina była chłodzona wodą. Znajdował się na niej też czujnik temperatury który uruchamiał tą pompkę. Mi zdarzyło się tylko kilka razy że się włączyła, i to w wielkie upały. Generalnie jak ktoś przestrzega zasady 1 minuta odpoczynku dla turbinki i potem wyłączamy silnik to raczej tej pompki nie usłyszy zbyt często.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 25 cze 2009, 10:38

w SB turbina chłodzona jest wodą... natomiast w AAZ nie... dlatego pompka ta moze jedynie nagrzewać wnętrze po wyłączeniu auta... jeśli stoi się z włączoną dmuchawą...


tak czy inaczej jeśli ten kruciec się ułamał to będzie ciekło... a w zasadzie to ciekło mi tamtędy...
CZY TO MOŻLIWE, że przez nieszczelność przy tej pompce, układ wodny sie zapowietrzał i od tego były "szaleństwa" wody w zbiorniczku ???

Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to :-D


a skoro dalej wałkujemy temat układu chłodniczego to może jakas mądra głowa mi powie czy jeśli w termostacie mam wypłukaną uszczelkę (tą przy "kapeluszu" w termostacie) to termostat dowymiany??? bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2009, 11:12

junglist pisze:sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
Próba czajnikowa nie jest w 100% wiarygodna. Ja ostatnio u siebie wymieniałem termostat bo na starym trzymał mi cały czas 70 stopni. Stary i nowy wrzuciłem do wody. Reagowały identycznie. Mało tego, stary wydawał mi się lepiej domykać niż nowy. Mimo to w układzie nie funkcjonował prawidłowo.

Zmiana termostatu na nowy na pewno nie zaszkodzi.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 25 cze 2009, 21:53

junglist pisze:Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to :-D
Tu bym się raczej nie łudził "książkowy" objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą niestety :-(

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 25 cze 2009, 22:37

bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
Ja też miałem nowy termostat (co ciekawe wahlera) który w czajniku wydawało się że jest sprawny a silnik raz niedogrzany (80 stopni), raz przegrzany (100 stopni)... Wymieniłem na inny i trzyma blisko 90 cały czas:)

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 25 cze 2009, 22:53

Co do termostatu to do wymiany bo nie bedzie trzymac wody a co do uszczelki to raczej na 99% masz przebitą i rób z planowaniem nie ma co oszczedzać na takich sprawach.Wiadomo później wymiana płynu, oleju nie trzeba jak nie masz masła na korku czy bagnecie.

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 25 cze 2009, 23:37

Mi wywalalo plyn ze zbiorniczka i tworzylo sie cisnienie w ukladzie a winna byla czesciowo zatkana chlodnica, prawdopodobnie zakamieniona więc nie jest tak ze to w 99% bedzie wywalajaca uszczelka pod głowicą.
Płyn znika gdzies mimo iz nie ma wyciekow :?:
Z układu wydechowego oprocz spalin wydobywa sie para wodna :?:
Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Gorny waż przy chlodnicy rozgrzewa sie prawidlowo i normalnie jak inne i czuc ze jest w calosci wypelniony plynem :?:
Nad wymiana termostatu sie nie zastanawiaj bo to nie zaszkodzi napewno a od tego sie zaczyna zawsze prawie, kup WAHLERa.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 25 cze 2009, 23:44

Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Z tego co wiem do kolegi junglist, to nie, po za tym mówił mi że niby nie czuł spalin w zbiorniku wyrównawczym.

Na początek kazałem koledze junglist zająć się sprawdzeniem całego układy chłodzącego aby w 100% wykluczyć go jako winowajcę całego tego zamieszania. Mi niestety również wydaje się że to uszczelka, ale nie zaszkodzi sprawdzić najpierw tego przed oddaniem auta do mechanika.

Hawker

Post autor: Hawker » 26 cze 2009, 00:06

dokładnie tym bardziej że wraz z ojcem w Fordzie myslelismy ze to na bank uszczelka a tam po prostu uklad sie zapowietrzyl (korek tez byl walniety) i normalnie radosc na maxa jak sie okazalo ze silnik sie nie grzeje, nie wyrzuca wody itp itd.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 26 cze 2009, 07:34

Najpierw niech kolega wymieni termostat, zrobi porządek z tym przewodem i dobrze sprawdzi cały układ. Później jak będzie problem nadal będziemy się zastanawiać co to może być.

Awatar użytkownika
junglist
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 01 paź 2007, 03:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: junglist » 26 cze 2009, 08:01

mody86 pisze:to raczej na 99% masz przebitą i rób z planowaniem nie ma co oszczedzać na takich sprawach
z tym oszczędzaniem to możebyc kwestia 200(sama uszczelka) lub pakiet za 1200 zł... wiec raczej jest to różnica...

Awatar użytkownika
mody86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 222
Rejestracja: 09 cze 2008, 22:14
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mody86 » 26 cze 2009, 22:29

junglist pisze:z tym oszczędzaniem to możebyc kwestia 200(sama uszczelka) lub pakiet za 1200 zł... wiec raczej jest to różnica...
To widzę że ta cena z nieba spadła chyba że Cie chca naciagnać, osobiście w B4 nie robiłem jeszcze uszczelki pod głowica ale w B2 (jest bardzo podobna w kosztach a robota prawie to samo) to wyniosła mnie 70zl uszczelka, 15zl śruba 1 szt, planowanie 150(z podniesieniem gniazd itd.)więc łatwo zliczyć że zmieściłem się do 370zl u mechanika za robote to nie wiecej niż 150zl mieścimy sie w lekko ponad 500. To w B4 niech to wszystko kosztuje z 650 to nie wiem skąd 1200??

Hawker

Post autor: Hawker » 26 cze 2009, 22:40

że co????

Gatesa uszczelka 65zł :/

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 27 cze 2009, 11:10

ja za uszczelkę dałem około 100zł a za planowanie około 50zł... Za 1200 to już silnik idzie zrobić... ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl