[b4 AAZ] woda wybija ze zbiorniczka - czego to objaw...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Nie wiem dokładnie jak to jest w AZZ, ale w SB miałem taką pompkę. Jej głównym zadaniem było właśnie chłodzenie turbiny. W SB turbina była chłodzona wodą. Znajdował się na niej też czujnik temperatury który uruchamiał tą pompkę. Mi zdarzyło się tylko kilka razy że się włączyła, i to w wielkie upały. Generalnie jak ktoś przestrzega zasady 1 minuta odpoczynku dla turbinki i potem wyłączamy silnik to raczej tej pompki nie usłyszy zbyt często.
w SB turbina chłodzona jest wodą... natomiast w AAZ nie... dlatego pompka ta moze jedynie nagrzewać wnętrze po wyłączeniu auta... jeśli stoi się z włączoną dmuchawą...
tak czy inaczej jeśli ten kruciec się ułamał to będzie ciekło... a w zasadzie to ciekło mi tamtędy...
CZY TO MOŻLIWE, że przez nieszczelność przy tej pompce, układ wodny sie zapowietrzał i od tego były "szaleństwa" wody w zbiorniczku ???
Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to
a skoro dalej wałkujemy temat układu chłodniczego to może jakas mądra głowa mi powie czy jeśli w termostacie mam wypłukaną uszczelkę (tą przy "kapeluszu" w termostacie) to termostat dowymiany??? bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
tak czy inaczej jeśli ten kruciec się ułamał to będzie ciekło... a w zasadzie to ciekło mi tamtędy...
CZY TO MOŻLIWE, że przez nieszczelność przy tej pompce, układ wodny sie zapowietrzał i od tego były "szaleństwa" wody w zbiorniczku ???
Bo naczytałem się, że taki objaw jak falująca woda przy odkręconym korku to na 99% puszczająca uszczelka pod głowicą... a wolałbym żeby to nie było to
a skoro dalej wałkujemy temat układu chłodniczego to może jakas mądra głowa mi powie czy jeśli w termostacie mam wypłukaną uszczelkę (tą przy "kapeluszu" w termostacie) to termostat dowymiany??? bo sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Próba czajnikowa nie jest w 100% wiarygodna. Ja ostatnio u siebie wymieniałem termostat bo na starym trzymał mi cały czas 70 stopni. Stary i nowy wrzuciłem do wody. Reagowały identycznie. Mało tego, stary wydawał mi się lepiej domykać niż nowy. Mimo to w układzie nie funkcjonował prawidłowo.junglist pisze:sprawdzałem metodą "czajnikową" i otwiera się prawidłowo...
Zmiana termostatu na nowy na pewno nie zaszkodzi.
Mi wywalalo plyn ze zbiorniczka i tworzylo sie cisnienie w ukladzie a winna byla czesciowo zatkana chlodnica, prawdopodobnie zakamieniona więc nie jest tak ze to w 99% bedzie wywalajaca uszczelka pod głowicą.
Płyn znika gdzies mimo iz nie ma wyciekow :?:
Z układu wydechowego oprocz spalin wydobywa sie para wodna :?:
Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Gorny waż przy chlodnicy rozgrzewa sie prawidlowo i normalnie jak inne i czuc ze jest w calosci wypelniony plynem :?:
Nad wymiana termostatu sie nie zastanawiaj bo to nie zaszkodzi napewno a od tego sie zaczyna zawsze prawie, kup WAHLERa.
Płyn znika gdzies mimo iz nie ma wyciekow :?:
Z układu wydechowego oprocz spalin wydobywa sie para wodna :?:
Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Gorny waż przy chlodnicy rozgrzewa sie prawidlowo i normalnie jak inne i czuc ze jest w calosci wypelniony plynem :?:
Nad wymiana termostatu sie nie zastanawiaj bo to nie zaszkodzi napewno a od tego sie zaczyna zawsze prawie, kup WAHLERa.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Z tego co wiem do kolegi junglist, to nie, po za tym mówił mi że niby nie czuł spalin w zbiorniku wyrównawczym.Woda w oleju albo olej w wodzie pojawia sie :?:
Na początek kazałem koledze junglist zająć się sprawdzeniem całego układy chłodzącego aby w 100% wykluczyć go jako winowajcę całego tego zamieszania. Mi niestety również wydaje się że to uszczelka, ale nie zaszkodzi sprawdzić najpierw tego przed oddaniem auta do mechanika.
To widzę że ta cena z nieba spadła chyba że Cie chca naciagnać, osobiście w B4 nie robiłem jeszcze uszczelki pod głowica ale w B2 (jest bardzo podobna w kosztach a robota prawie to samo) to wyniosła mnie 70zl uszczelka, 15zl śruba 1 szt, planowanie 150(z podniesieniem gniazd itd.)więc łatwo zliczyć że zmieściłem się do 370zl u mechanika za robote to nie wiecej niż 150zl mieścimy sie w lekko ponad 500. To w B4 niech to wszystko kosztuje z 650 to nie wiem skąd 1200??junglist pisze:z tym oszczędzaniem to możebyc kwestia 200(sama uszczelka) lub pakiet za 1200 zł... wiec raczej jest to różnica...