Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ABK] sonda lambda

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 13 sty 2009, 20:26

te kable od sondy i dalej do ECU są orgin. wcześnij sonda terz była na trzy kable bo one wisiały były odcięte przy samej sądzie

[ Dodano: 2009-01-13, 20:36 ]
u mnie wszyskie kable są org i nie ma żadnych przeróbek tylko te do emulatora

[ Dodano: 2009-01-13, 20:50 ]
ta na zdjęciu to org wtyczka w którą się wpina czarny przewód od sądy i ona była orginalnie razem z tym przewodem obok tylko gazownicy to rozcieli aby wpiąć emulator ( tylko czemu tam już są dwa kabelki)

[ Dodano: 2009-01-13, 20:57 ]
sprawe by rozwiązał ktoś kto ma emulator wpięty nie poniżej wtyczki na kablu do sondy tylko na kablu który idzie od wtyczki do ecu

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 sty 2009, 08:14

Ja mam tak wpiety emulator tylko ze u mnie jest czarny przewód od sondy do ECU, nie ma zielonego itp. Za ta wtyczka kabel jest przeciety i połaczony z emulatorem jak juz wczesniej napisałem, ktos musiał tam juz grzebac w instalacji. I mam prosbe pisz poprawnie sonda a nie sąda

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 14 sty 2009, 09:16

WOJTEK26 pisze:ktos musiał tam juz grzebac w instalacji. I mam prosbe pisz poprawnie sonda a nie sąda
Też tak uważam. Poza tym Używanie interpunkcji i wielkich liter na początku zdań ułatwia zrozumienie wypowiedzi przez czytającego. Może dla Ciebie to co piszesz jest zrozumiałe ale dla mnie nie bardzo.
lukasz12345 pisze:u mnie wszyskie kable są org i nie ma żadnych przeróbek tylko te do emulatora
Np. tu. Skoro nie ma przeróbek to nie ma, a nie tylko jedna. Jeśli jest przeróbka to jest i tyle.
Jeszcze raz: oryginalnie sygnał jest podawany czarnym przewodem z sondy do wtyczki i dalej do ECU. Nie ma znaczenia gdzie rozetniesz ten przewód. Jak to podłączyć już Ci napisał Wojtek. Temat uważam za wyczerpany.

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 23 maja 2009, 13:48

witam, pod który pin ECU dochodzi sygnał z sondy

Awatar użytkownika
Danek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3410
Rejestracja: 27 cze 2007, 13:17
Imię: Damian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.2 KK
Lokalizacja: Mazowsze
Kontakt:

Post autor: Danek » 23 maja 2009, 21:48

W ABK pin nr 16

lukasz12345
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 33
Rejestracja: 12 gru 2008, 17:13

Post autor: lukasz12345 » 23 maja 2009, 23:07

dzięki

[ Dodano: 2009-05-31, 13:41 ]
sprawdziłem dziś pod który pin dochodzi sygnał z sondy i okazało się że pod 17 i dochodzi zielonym kablem(rozebralem to wszystko gdzie wpieli gazownicy emulator i do wtyczki pod którą się podłacza sonde idzie właśnie ten zielony kabelek i jest on orginalny a obok niego w tej samej otulinie gumowej mam jeszcze czarny kabelek z masą i on się kończy przed wtyczka tak jakby instalacja była zrobiona do jakiegoś modelu z sondą na cztery przewody) a wszyscy piszą że mają czarny

[ Dodano: 2009-05-31, 13:56 ]
gdy miałem sonde odłączoną to we tyczce było napięcie chyba 0.43 V

kundylet
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4
Rejestracja: 06 gru 2008, 19:04

[B4 2.0 ABK] Wtyczka sondy lambda

Post autor: kundylet » 06 cze 2009, 15:47

Witam,

W którym miejscu znajduje się wtyczka połączeniowa sondy lambda? W komorze silnika?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 06 cze 2009, 17:14

Za aparatem zapłonowym, najprościej jest wjechać na kanał i znaleźć po kablu.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 06 cze 2009, 19:44

Obok aparatu zapłonowego jest wspornik gdzie jest wtycvzka od sondy i od garzłki sondy.

aldrin

[2.0 ABK] brak sondy lambda

Post autor: aldrin » 20 lip 2009, 22:20

Witam, zastanawiam się czy jest możliwa, ewentualnie jaka praca silnika bez sondy lambda w modelu " Audi 80/ 80 Avant 2.0E 115 KM " . Nie jestem ekspertem w tej dziedzinie ale z tego co się orientuje u mnie tam gdzie powinna być jej nie ma, byc może jestem zle zorientowany, z góry dziękuje za słuszne sugestie.

Aldrin
Ostatnio zmieniony 20 lip 2009, 23:25 przez aldrin, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 lip 2009, 22:32

Spore spalanie i sterownik pracuje w trybie awaryjnym sondę powinieneś mieć wkręconą w puszkę katalizatora.

aldrin

Post autor: aldrin » 20 lip 2009, 22:37

Dzięki za szybką odpowiedz. Rozumiem że szarpanie podczas jazdy i zabrudzenie silnika może być również tym spowodowane ?

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 20 lip 2009, 22:48

Jeśli ktoś wyrzucił sondę i zostawił dziurę (choć to przekraczałoby wszelkie normy i brak zdrowego rozsądku) to taka jazda może się skończyć zatruciem spalinami, może też być tak że ktoś wyciął katalizator i w miejsce kata wstawił tłumik lub strumienice nie dorabiając otworu na sondę.

aldrin

Post autor: aldrin » 20 lip 2009, 23:11

krisiun1 pisze:jazda może się skończyć zatruciem spalinami
masz namysli kierowce i pasazerów? nie znam zbytnio okresleń fachowych jeśli miałeś namylsil coś innego.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 21 lip 2009, 09:20

Jeżeli nie ma sondy to silnik powinien pracowac normalnie jedynie moze troche zwiekszyc sie spalanie. Jezeli szarpie i przerywa sprawdź ukłd WN, jezeli masz wszystko wymienione podłacz pod Vaga i sprawdź na odpalonym silniku jakie parametry widzi ECU z czujnika położenia przepustnicy i przepływomierza, czujnika temp płynu chłodzacego i czy nie waha sie napiecie zasilania ECU.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl