Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABK] Nie bój się swojego przepływomierza :)

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
dynia1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 21 gru 2008, 09:08
Lokalizacja: Sanok

Post autor: dynia1 » 20 lip 2009, 21:50

Witam Mniej wiecej z jaką siłą ta klapka ma się otwierać bo u mnie dmuchanie w nią nie dało żadnego rezultatu dopiero pchnięcie palcem ją ruszyło, dodam ze klapka się nie zaciera powraca płynnie, ale wydaje mi się ze dmuchnięcie powinno ją ruszyć a może się mylę?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 22 lip 2009, 09:50

Prawidłowe ustawienie spręzyny wstepnej mozna okreslic za pomocą Vaga na wolnych obrotach, prawidłowa wartosc przepływki to 12-15% przy 850 obrotach.

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 12 sie 2009, 15:55

No i ja też zrobiłem swoją przepływke, u mnie klapka chodziła za lekko i na wolnych obrotach (850) strzałka była na połowie :shock: Wystarczyło naciągnąć sprężynę i samochód na pb śmiga jak nowy. :-D

Dodam iż wcześniej na pb na wolnych nie przepalał benzyny :shock:

WOJTEK26 dzięki za podanie wartości przepływki na wolnych ;-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 30 wrz 2009, 22:53

koledzy ja dziś zajrzałem do swojej przpływki;/

po rozebraniu najpierw tej czarnej obudowy potencjometru wogóle nie mogłem nim obrócić ( swobodnie) okazało sie ze klapka obciera i to konkretnie, strzał miałem dawno i nie wiem jak jeżdziłem... choć na Pb były czasami kłopoty z nierówną pracą i brakiem przyspieszenia...

założyłem inna przepływkę, regenerowaną już ( szlifowane ścianki dla swobodnej pracy klapki oraz rozszlifowane otwory na fasolki dla nowego miejsca pracy tego "rysika" - chodzi mi o tą czarną ścieżkę)

moja przepływka ( ta ori) widac nie była nigdy rozbierana. czy pozycja na srodku na luzie tego wachadełka jest prawidłowa?

Czy klapka powinna tylko chodzic płynnie czy również powinny być równe odstępy ( szczeliny) pomiedzy nią a scianką przepływki? Bo w tej regenerowanej chodzi płynnie ale jest widac przekrzywiona na "zawiasie" bo jedną stroną prawie przylega do scianki a drugą jest spora szpara...;/

dziś dokonywałem regulacji na tej zapasowej przepływce na spręzynce ( obracając plastikowe kółeczko) ale w małym zakresie i na ocho ( silnik na Pb równiej pracuje na luzie), niestety nie mam Vaga i nie mam jak tego sprawdzić.

ale pytanko do was Koledzy, aby ktoś podał jak zmierzyć i jakie wartości powinienem osiągnąć posiadając miernik? sprawa dotyczy wszystkiego co tam mozna pomierzyć oczywiście :!: oczywiście w wersji dla laika bo miernik kupiłem nie znając sie na nim ale posłużył mi do naprawy ładowania w autku aku:) także źle ze mną nie jest, chyba zrozumiem :mrgreen:

Pytanko do tych co naciągali sprężynkę - sporo ją naciągaliście aby uzyskać zamierzony efekt? mniej więcej ile ząbków na tym kółku...??
czy obroty teraz szybciej schodzą? Bo u mnie to dość wolno, bynajmniej tak mi sie wydaje, a po dzisiejszej regulacji jak schodzą i są przy ok 1100 obr to na ułamek sekundy zatrzymują sie tam po czym spadają do 900 obr. Przed regulacją ( na ori przepływce nie było tego)

pozdrawiam mam nadzieję ze dosyć jasno opisałem problem :idea:

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 03 paź 2009, 19:02

Lenio21 pisze: moja przepływka ( ta ori) widac nie była nigdy rozbierana. czy pozycja na srodku na luzie tego wachadełka jest prawidłowa?
Nie. Wcześniej WOJTEK26 podawał. Ma być to od 12% do 15% tej czarnej kreski.
Lenio21 pisze: Czy klapka powinna tylko chodzic płynnie czy również powinny być równe odstępy ( szczeliny) pomiedzy nią a scianką przepływki? Bo w tej regenerowanej chodzi płynnie ale jest widac przekrzywiona na "zawiasie" bo jedną stroną prawie przylega do scianki a drugą jest spora szpara...;/
Ma chodzić klapka płynie i ma nie być żadnych odstępów.
Lenio21 pisze: Pytanko do tych co naciągali sprężynkę - sporo ją naciągaliście aby uzyskać zamierzony efekt? mniej więcej ile ząbków na tym kółku...??
czy obroty teraz szybciej schodzą? Bo u mnie to dość wolno, bynajmniej tak mi sie wydaje, a po dzisiejszej regulacji jak schodzą i są przy ok 1100 obr to na ułamek sekundy zatrzymują sie tam po czym spadają do 900 obr. Przed regulacją ( na ori przepływce nie było tego)
Sprężynkę ja naciągałem o 1/4 obrotu kółka czyli 45 stopni.
Obroty schodzą Ci prawidłowo.

Mam nadzieje, że pomogłem :mrgreen:

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 03 paź 2009, 22:34

w.a.n.t.e.d pisze:Nie. Wcześniej WOJTEK26 podawał. Ma być to od 12% do 15% tej czarnej kreski.
chyba nie chodzi mu o wartości procentowe tej kreski tylko wartości odczytane z vaga... :roll:
Mam nadzieje, że pomogłem :mrgreen:
każda informacja jest pomocna, dzieki <ok>

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 04 paź 2009, 11:20

Lenio21 pisze:
w.a.n.t.e.d pisze:Nie. Wcześniej WOJTEK26 podawał. Ma być to od 12% do 15% tej czarnej kreski.
chyba nie chodzi mu o wartości procentowe tej kreski tylko wartości odczytane z vaga... :roll:
Ja ustawiłem na 15 procent tej czarnej kreski i śmiga jak nowy :-)

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 04 paź 2009, 13:08

ale z której strony tej kreski? początek tak?

w.a.n.t.e.d
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 364
Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
Lokalizacja: Chełm

Post autor: w.a.n.t.e.d » 04 paź 2009, 14:06

Tak od początku ;-)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 04 paź 2009, 18:26

Witam. Gdzie w moim audi znajduję się ten przepływomierz i czy rozbiera go się tak samo jak ten co w ABK ??

grzesiek1209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 2007, 00:42
Lokalizacja: Piwonin

Post autor: grzesiek1209 » 06 gru 2009, 00:09

Witam. Przepływki to rzeczywiscie ciężka sprawa w ABK. Ja od pewnego czasu "jeżdżę" audiolką z falujacymi obrotami. Silnik ABK 2.0 115KM LPG Bingo-M. Gazownik nie wiedział co poradzić. Dzisiaj stwierdziłem że zobaczę co z tym przepływomierzem. Zaglądam w otwór a tam ten zawór otwarty na max-a zablokowany wkrętem. Teraz nasuwa się pytanie czy to wina przepływki czy np. krokowego bo gazownik powiedział że na bank krokowy.
To suwadełko potencjometru znajdę pod tą pokrywką czarną rozumiem ?
Dodam że także nie przepala benzyny i smród jak ch..... w garażu.
Mógłbym otrzymać jakąś pomoc w postaci zdjątka rozebranej przepływki z tym potencjometrem ?

Pozdrawiam. Grzegorz.

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 06 gru 2009, 00:36

klapka w przepływomierzu musi chodzić płynnie!
suwadełko znajdziesz tak jak piszesz, delikatnie podważ dookoła i plastik zejdzie

grzesiek1209
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 18 kwie 2007, 00:42
Lokalizacja: Piwonin

Post autor: grzesiek1209 » 06 gru 2009, 00:46

Ok. Sprawdzę.

LUKASZdiy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 20 paź 2008, 12:23

Post autor: LUKASZdiy » 27 gru 2009, 22:20

witam
Dzis z Bratem zdjelismy filterek powietrza chcialismy sprawdzić przepływke, klapka chodzi płynnie niezacina sie niezaciera jednak czytajac wypowiedzi niektórych forumowiczów którzy piszą ze lekkie dmuchnięcie powoduje otwieranie sie w/w elementu wnioskuje ze ta potrzbuje duzo duzo więcej jak sprawdzić prawidlowy naciąg sprężyny jaka siła powinna uchylac klapkę?

silnik to 2.0 LPG B4 1992

Awatar użytkownika
Lenio21
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 948
Rejestracja: 20 sie 2007, 20:01
Lokalizacja: MALBORK

Post autor: Lenio21 » 27 gru 2009, 23:42

LUKASZdiy pisze:jednak czytajac wypowiedzi niektórych forumowiczów którzy piszą ze lekkie dmuchnięcie powoduje otwieranie sie w/w elementu
jak dla kogo ale dla mnie przesada... tam jest mocniejsze powietrze...

jeśli wszystko jest ok to zostaw niech tak jest ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl