[B4 ABK] Nie bój się swojego przepływomierza :)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
No i ja też zrobiłem swoją przepływke, u mnie klapka chodziła za lekko i na wolnych obrotach (850) strzałka była na połowie :shock: Wystarczyło naciągnąć sprężynę i samochód na pb śmiga jak nowy.
Dodam iż wcześniej na pb na wolnych nie przepalał benzyny :shock:
WOJTEK26 dzięki za podanie wartości przepływki na wolnych
Dodam iż wcześniej na pb na wolnych nie przepalał benzyny :shock:
WOJTEK26 dzięki za podanie wartości przepływki na wolnych
koledzy ja dziś zajrzałem do swojej przpływki;/
po rozebraniu najpierw tej czarnej obudowy potencjometru wogóle nie mogłem nim obrócić ( swobodnie) okazało sie ze klapka obciera i to konkretnie, strzał miałem dawno i nie wiem jak jeżdziłem... choć na Pb były czasami kłopoty z nierówną pracą i brakiem przyspieszenia...
założyłem inna przepływkę, regenerowaną już ( szlifowane ścianki dla swobodnej pracy klapki oraz rozszlifowane otwory na fasolki dla nowego miejsca pracy tego "rysika" - chodzi mi o tą czarną ścieżkę)
moja przepływka ( ta ori) widac nie była nigdy rozbierana. czy pozycja na srodku na luzie tego wachadełka jest prawidłowa?
Czy klapka powinna tylko chodzic płynnie czy również powinny być równe odstępy ( szczeliny) pomiedzy nią a scianką przepływki? Bo w tej regenerowanej chodzi płynnie ale jest widac przekrzywiona na "zawiasie" bo jedną stroną prawie przylega do scianki a drugą jest spora szpara...;/
dziś dokonywałem regulacji na tej zapasowej przepływce na spręzynce ( obracając plastikowe kółeczko) ale w małym zakresie i na ocho ( silnik na Pb równiej pracuje na luzie), niestety nie mam Vaga i nie mam jak tego sprawdzić.
ale pytanko do was Koledzy, aby ktoś podał jak zmierzyć i jakie wartości powinienem osiągnąć posiadając miernik? sprawa dotyczy wszystkiego co tam mozna pomierzyć oczywiście :!: oczywiście w wersji dla laika bo miernik kupiłem nie znając sie na nim ale posłużył mi do naprawy ładowania w autku aku:) także źle ze mną nie jest, chyba zrozumiem :mrgreen:
Pytanko do tych co naciągali sprężynkę - sporo ją naciągaliście aby uzyskać zamierzony efekt? mniej więcej ile ząbków na tym kółku...??
czy obroty teraz szybciej schodzą? Bo u mnie to dość wolno, bynajmniej tak mi sie wydaje, a po dzisiejszej regulacji jak schodzą i są przy ok 1100 obr to na ułamek sekundy zatrzymują sie tam po czym spadają do 900 obr. Przed regulacją ( na ori przepływce nie było tego)
pozdrawiam mam nadzieję ze dosyć jasno opisałem problem :idea:
po rozebraniu najpierw tej czarnej obudowy potencjometru wogóle nie mogłem nim obrócić ( swobodnie) okazało sie ze klapka obciera i to konkretnie, strzał miałem dawno i nie wiem jak jeżdziłem... choć na Pb były czasami kłopoty z nierówną pracą i brakiem przyspieszenia...
założyłem inna przepływkę, regenerowaną już ( szlifowane ścianki dla swobodnej pracy klapki oraz rozszlifowane otwory na fasolki dla nowego miejsca pracy tego "rysika" - chodzi mi o tą czarną ścieżkę)
moja przepływka ( ta ori) widac nie była nigdy rozbierana. czy pozycja na srodku na luzie tego wachadełka jest prawidłowa?
Czy klapka powinna tylko chodzic płynnie czy również powinny być równe odstępy ( szczeliny) pomiedzy nią a scianką przepływki? Bo w tej regenerowanej chodzi płynnie ale jest widac przekrzywiona na "zawiasie" bo jedną stroną prawie przylega do scianki a drugą jest spora szpara...;/
dziś dokonywałem regulacji na tej zapasowej przepływce na spręzynce ( obracając plastikowe kółeczko) ale w małym zakresie i na ocho ( silnik na Pb równiej pracuje na luzie), niestety nie mam Vaga i nie mam jak tego sprawdzić.
ale pytanko do was Koledzy, aby ktoś podał jak zmierzyć i jakie wartości powinienem osiągnąć posiadając miernik? sprawa dotyczy wszystkiego co tam mozna pomierzyć oczywiście :!: oczywiście w wersji dla laika bo miernik kupiłem nie znając sie na nim ale posłużył mi do naprawy ładowania w autku aku:) także źle ze mną nie jest, chyba zrozumiem :mrgreen:
Pytanko do tych co naciągali sprężynkę - sporo ją naciągaliście aby uzyskać zamierzony efekt? mniej więcej ile ząbków na tym kółku...??
czy obroty teraz szybciej schodzą? Bo u mnie to dość wolno, bynajmniej tak mi sie wydaje, a po dzisiejszej regulacji jak schodzą i są przy ok 1100 obr to na ułamek sekundy zatrzymują sie tam po czym spadają do 900 obr. Przed regulacją ( na ori przepływce nie było tego)
pozdrawiam mam nadzieję ze dosyć jasno opisałem problem :idea:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
Nie. Wcześniej WOJTEK26 podawał. Ma być to od 12% do 15% tej czarnej kreski.Lenio21 pisze: moja przepływka ( ta ori) widac nie była nigdy rozbierana. czy pozycja na srodku na luzie tego wachadełka jest prawidłowa?
Ma chodzić klapka płynie i ma nie być żadnych odstępów.Lenio21 pisze: Czy klapka powinna tylko chodzic płynnie czy również powinny być równe odstępy ( szczeliny) pomiedzy nią a scianką przepływki? Bo w tej regenerowanej chodzi płynnie ale jest widac przekrzywiona na "zawiasie" bo jedną stroną prawie przylega do scianki a drugą jest spora szpara...;/
Sprężynkę ja naciągałem o 1/4 obrotu kółka czyli 45 stopni.Lenio21 pisze: Pytanko do tych co naciągali sprężynkę - sporo ją naciągaliście aby uzyskać zamierzony efekt? mniej więcej ile ząbków na tym kółku...??
czy obroty teraz szybciej schodzą? Bo u mnie to dość wolno, bynajmniej tak mi sie wydaje, a po dzisiejszej regulacji jak schodzą i są przy ok 1100 obr to na ułamek sekundy zatrzymują sie tam po czym spadają do 900 obr. Przed regulacją ( na ori przepływce nie było tego)
Obroty schodzą Ci prawidłowo.
Mam nadzieje, że pomogłem :mrgreen:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 364
- Rejestracja: 11 kwie 2009, 11:05
- Lokalizacja: Chełm
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 00:42
- Lokalizacja: Piwonin
Witam. Przepływki to rzeczywiscie ciężka sprawa w ABK. Ja od pewnego czasu "jeżdżę" audiolką z falujacymi obrotami. Silnik ABK 2.0 115KM LPG Bingo-M. Gazownik nie wiedział co poradzić. Dzisiaj stwierdziłem że zobaczę co z tym przepływomierzem. Zaglądam w otwór a tam ten zawór otwarty na max-a zablokowany wkrętem. Teraz nasuwa się pytanie czy to wina przepływki czy np. krokowego bo gazownik powiedział że na bank krokowy.
To suwadełko potencjometru znajdę pod tą pokrywką czarną rozumiem ?
Dodam że także nie przepala benzyny i smród jak ch..... w garażu.
Mógłbym otrzymać jakąś pomoc w postaci zdjątka rozebranej przepływki z tym potencjometrem ?
Pozdrawiam. Grzegorz.
To suwadełko potencjometru znajdę pod tą pokrywką czarną rozumiem ?
Dodam że także nie przepala benzyny i smród jak ch..... w garażu.
Mógłbym otrzymać jakąś pomoc w postaci zdjątka rozebranej przepływki z tym potencjometrem ?
Pozdrawiam. Grzegorz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 kwie 2007, 00:42
- Lokalizacja: Piwonin
witam
Dzis z Bratem zdjelismy filterek powietrza chcialismy sprawdzić przepływke, klapka chodzi płynnie niezacina sie niezaciera jednak czytajac wypowiedzi niektórych forumowiczów którzy piszą ze lekkie dmuchnięcie powoduje otwieranie sie w/w elementu wnioskuje ze ta potrzbuje duzo duzo więcej jak sprawdzić prawidlowy naciąg sprężyny jaka siła powinna uchylac klapkę?
silnik to 2.0 LPG B4 1992
Dzis z Bratem zdjelismy filterek powietrza chcialismy sprawdzić przepływke, klapka chodzi płynnie niezacina sie niezaciera jednak czytajac wypowiedzi niektórych forumowiczów którzy piszą ze lekkie dmuchnięcie powoduje otwieranie sie w/w elementu wnioskuje ze ta potrzbuje duzo duzo więcej jak sprawdzić prawidlowy naciąg sprężyny jaka siła powinna uchylac klapkę?
silnik to 2.0 LPG B4 1992