Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA]Turbo, olej i filtr powietrza, ubytki oleju.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 wrz 2009, 19:07

Wg mnie najlepszym uszczelnieniem będzie wymiana uszczelek, te creamizery to bardziej działają na umysł właściciela niż na auto. :-)
Jeśli możesz to zapodaj fotki skąd Ci cieknie to coś się wymyśli. :mrgreen:

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2009, 19:18

Patrz na zdjęcie turba ;-) Tam jest zawsze świeży olej.
I tak jak pisałem, wąż do chłodnicy oleju. I jeszcze gąbka w płycie pod silnikiem jest nasączona wręcz olejem i dosłownie każdy przewód, który jest od oleju, jest nim upierniczony... Olej głównie stary, z brudem, gruby na 2-3mm. Muszę samochodem na kanał wjechać i pooglądać silnik od spodu.

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 wrz 2009, 19:24

Kolego radzę umyć dobrze silnik jakimś specyfikiem lub myjką ale delikatnie żeby przewodów nie popsuć i wtedy patrzeć skąd cieknie i przecieki sukcesywnie likwidować.
Tylko alternator radze zabezpieczyc a poza tym to śmiało bo to diesel :-)

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 10 wrz 2009, 19:46

waz od chodnicy oleju oddaj do zakucia nowego. nie bedzie to kosztowac duzo a zrobione pewnie. ceramizery to sciema i szkoda na to kasy. wymien uszczelki + uszczelniacze zaworowe. koszty nie powinny byc duze a wtedy zorientujesz sie ile oleju ubywa przez zuzycie dolu silnika (skoro turbo kwalifikujesz jako sprawne). a olej zawsze bedzie ubywal tym bardziej gdy jezdzisz krotkie odcinki. kwestia tylko ile ci ubywa. (mi okolo 0.7 litra na 8tys.km i uwazam ze wszystko jest ok)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2009, 21:26

Turbo nie ma luzów na wirniku (poprzedni właściciel twierdził, że regenerował je) a olej, który w nim był to podejrzewam, że z odmy (założę catch oil tanka to zobaczymy, czy się będzie pojawiał olej w turbie) ale świeży olej cały czas pojawia się w układzie chłodzenia turbem.

K14 jest chłodzone wodą czy olejem? Czy w układzie chłodzenia są jakieś gumowe o-ringi? I do znawców turbosprężarek - czy mogę rozkręcić układ chłodzenia turba, czy jest to ryzykowne zadanie?

Te ubytki oleju mnie dziwią i to bardzo, ponieważ na początku, przez pierwsze 1500km oleju nie ubywało a teraz nagle... Może to uszczelniacze zaworów, nie wiem. Fakt, że na początku jeździłem samochodem jak taksówkarz a teraz, powiedzmy, że bardziej dynamicznie. Ale z głową i jak silnik odpowiednio się rozgrzał :-) Bo żal mi turbawki.

Masa_Avant
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 21
Rejestracja: 08 wrz 2009, 22:58

Post autor: Masa_Avant » 10 wrz 2009, 23:37

mozesz nawt zaslepic i calkowicie odciac chlodzenie turbo przez wode, chlopaki z vwgolf.pl tak robili i bylo ok.

swoja droga ja mialem do czynienia z T2, k03 i k14 i zadne z nich nie mialo chlodzenia woda...

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2009, 23:49

A którędy jest doprowadzana woda do turbiny? czy to jest po prostu obieg zamknięty, odizolowany od świata zewnętrznego?

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 11 wrz 2009, 01:38

obieg wody jest wspolny z ukladem chlodzenia. jezeli masz olej w ukladzie chlodzenia turbo to mozliwe ze poszla ci uszczelka pod glowica. sprawdz w zbiorniczku wyrownawczym czy nie masz tam czarnej mazi. to by tlumaczylo ubytki oleju.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 02:06

Zbiornik wyrównawczy to zbiornik, do którego wlewa się płyn chłodniczy? To tam nie ma oleju, w sumie niestety nie ma...
Ale jeszcze sprawdzę.

Awatar użytkownika
dubbler
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 666
Rejestracja: 02 mar 2008, 12:30
Lokalizacja: LU / RBI
Kontakt:

Post autor: dubbler » 11 wrz 2009, 09:01

trepek pisze:Zbiornik wyrównawczy to zbiornik, do którego wlewa się płyn chłodniczy? To tam nie ma oleju, w sumie niestety nie ma...
Ale jeszcze sprawdzę.
to bardzo dobrze że nie ma, bo uszczelka pod głowicą nie jest tanią naprawą

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 09:41

Wiem, że nie jest. Ale jak o będę pierścienie zbierające olej na tłokach? Wtedy też się chyba rozbiera pół silnika i głowicę ściąga, prawda?
Dobra, za dużo się w nocy naczytałem o tym ;-)

Najpierw muszę dokładnie umyć silnik aby się błyszczał, będzie widać dokładnie każdy wyciek.
Uszczelnie miejsca, gdzie cieknie, zmienie uszczelniacze zaworów. Zobaczymy co dalej będzie.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 11 wrz 2009, 10:16

jedz na pomiar cisnienia i bedziesz wiedzial czy to pierscienie.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 10:24

Też o tym myślę ale po kolei.
A jest taka możliwość, aby pierścienie odpowiedzialne za utrzymywanie ciśnienia w cylindrze nie były zużyte a pierścienie olejowe tak?
Wiem, że na tłoku znajdują się 3 rodzaje pierścieni, licząc od dołu: olejowy, mieszany, ciśnieniowy.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 11 wrz 2009, 16:25

pierscienie raczej zuzywaja sie rownomiernie wiec mniejsze cisnienie =wieksze zuzycie oleju. chyba ze pekl ci pierscien olejowy co jest malo prawdopodobne. no i jezeli zuzycie oleju byloby zwiazane z pierscieniami samochod dymilby ci na bialo\niebiesko przez caly czas

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 11 wrz 2009, 22:35

Znaczy, cały czas zostawiał chmurę dymu za sobą?
Ja podejrzewam uszczelniacze zaworowe bo raczej trudno mi uwierzyć w to, aby ten silnik miał problemy z kompresją. Szczerze nigdy nie jeździłem samochodem, który ma padnięte pierścienie i kompresja jest skopana no ale jakiś to negatywny wpływ na pracę silnika musi mieć. A tutaj co, przekręcam kluczyk, czekam aż zgaśnie żółta kontrolka od świec, przekręcam dalej, silnik zaraz łapie i jadę. I przemierzam kilometr za kilometrem, już 3tys w niecałe dwa miesiące :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl