Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0E ABK] Problem olejowy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 14 lis 2009, 19:01

Do tego wszystkiego dolicz kawałek węzyka i zaworek jednokierunkowy.

Awatar użytkownika
lelum
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 28 sty 2008, 12:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: lelum » 14 lis 2009, 19:11

U mnie pomiar wykazywał około 14bar na cylindrach

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 14 lis 2009, 19:27

monkahead pisze:Mysle, ze 11 bar wystarczy. Ze specyfikacji silnika ABK wychodzi, ze maksymalny stopien sprezania wynosi 10,4 bar. Zgadza sie?
Nie odczytałeś przypadkiem stopnia sprężania 10,4:1? Stępień sprężania i ciśnienia sprężania to dwie (prawie) różne kwestie.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 lis 2009, 20:07

na początek polecam przeczytać to:

http://www.auto-swiat.pl/wydania,Ile-ol ... 415,1.html

Pamietam że VW w golfach mk2, mk3 dopuszcza zużycie litr/1000km. Ja osobiście muszę dolewać około 1,5 litRA NA 1000km. Głowica po kapitalnym remoncie ma 60 tys km przejechane, kompresja po 13...14bar żadnych wycieków. Jak ją męcze na wysokich obrotach lubi puścić delikatny błękitny dymek. ten typ tak ma i już.
- czy silnik ABK po odkreceniu korka oleju przy wlaczonym silniku powinien zgasnac, czy dalej rowno pracowac (nie przygasac)?
u mnie nic się nie dzieje
- jakie jest prawidlowe cisnienie sprezania dla silnika ABK?
autodata mówi 9-16 bar
- ile kosztuje badanie kompresji?
wg mnie nei powinno kosztować więcej jak pół godzinki roboty. Zakładam tu że każdy potrafi wykręcić świece i przytrzymać manometr przy cylindrze, ludzie do tego nie potrzeba specjalisty!!
- - czy zna ktos mechanika z Sosnowca ktory potrafi wymienic uszczelniacze zaworowe bez sciagania glowicy?
ja też sam to robię - używam sznurka...wpycham do cylindra sznurek przez otwór świecy, następnie kręce wałęm tak aby tłok wędrowałku górze, rozpinam zawór, zmieniam uszczelniacz, zapinam wyciągam sznurek i zrobione:)
Mysle, ze 11 bar wystarczy. Ze specyfikacji silnika ABK wychodzi, ze maksymalny stopien sprezania wynosi 10,4 bar. Zgadza sie?
stopien sprezania w ABK to 10,5. manometr do 11bar nie wystarczy. Stopień sprężania i ciśneinie sprężania to 2 różne wielkości. Stopień sprężania to stosunek pojemności skokowej cylindra+pojemności komory sprężania do komory sprężania. I jest to wielkość którą silnik otrzymuje gdy wyjeżdza z fabryki, a ciśnienei sprezania to...poprostu ciśnienie jakie wytworzy nam tłok w suwie sprężania i zależy m.in. od stanu pierscieni i zaworów.

pamiętać należy przy sprawdzaniu ciśnienia sprężania by odłączyć zasilanie cewki zapłonowej i układ wtryskowy, oraz podczas kręcenia rozrusznikiem gaz w podłoge!

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 14 lis 2009, 21:07

krisss dziekuje za swietne wylozenie tematu. Szukam wiec manometru ze skala conajmniej 16 bar. Co do zuzycia oleju to widze tutaj duze rozbierznosci, nawet dla silnika ABK. Jedni pisza ze po wymianie uszczelniaczy bierze 0,1L/1000km, inni ze okolo 0,5-1,0L/1000km. Rozumiem ze w czasie remontu glowicy wymieniles takze uszczelniacze zaworow i pomimo tego nadal masz wysokie zuzycie oleju. Jezeli Audi 80 fabrycznie bierze do 1L/1000km to Audi 80 na LPG powinno brac chyba jeszcze wiecej, ze wzgledu na 'suche' paliwo jakim jest LPG. Na razie bede tak jezdzil, zobacze co sie bedzie dzialo dalej. Jezeli zdecyduje sie na wymiane uszczelniaczy, to i tak dopiero po Nowym Roku.

Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach? Czy moze to byc spowodowane czyms innym, np. niesprawna odma? Dodam ze mam oryginalny przebieg 186000km, auto sprawdzilem u Niemca od ktorego zostalo zakupione.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 14 lis 2009, 21:42

monkahead pisze:Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach?
nie. poszukaj na forum bo było wiele razy dokładnie opisane jak się zachowuje ABK po odkręceniu korka wlewu oleju.

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 lis 2009, 21:50

monkahead pisze:Czy jezeli moje ABK gasnie po odkreceniu korka oleju, oznacza to zuzyte pierscienie na tlokach?
moze ale nie musi. Generalnie jest tak, że jeśli silnik wyposażony jest w przepływomierz to odkręcając korek dajemy silnikowi lewe powietrze za przepływką - więc przepływka tak naprawde nei wie ile powietrza dostał silnik i komp daje złą dawkę paliwa. Z tym gasnieciem silnika po odkreceniu korka oleju to tez reguły nie ma. jednemu gasnie, drugiemu nie, a trzeciemu obroty wzrastają. Mi np bmw gasło, jetta mk2 chodzi bez zażutu bez korka, a audi teraz moze delikatnie cos sie zmienia w obrotach.

Ja osobiście pilnuję tylko aby odma była drożna - nie oceniam stanu pierścieni odkręcając korek od oleju. W rodzinie mam auto które od niemca przyjechało pare lat temu z przebiegiem 116 tys km i był ideał... niby ideał bo jak siępozniej okazało to silnik musiałktos wczesniej przytrzeć - na 1 tloku byly zapieczone pierscienie. Kompresja niby była w normie książkowej, silnik i auto jak nówka a olej szedł gdzieś któredyś...

Zmierz sobie kompresje na ciepłym silniku i wtedy ocenisz stan piescieni.

Awatar użytkownika
GSF
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 878
Rejestracja: 29 cze 2008, 01:23
Lokalizacja: Bogatynia
Kontakt:

Post autor: GSF » 14 lis 2009, 22:29

krisss pisze:Ja osobiście muszę dolewać około 1,5 litRA NA 1000km
To dolewasz 15 litrów oleju od wymiany do wymiany?? (zakładając że wymieniasz co 10tyś km)???

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 14 lis 2009, 22:40

piotrcsw pisze:Zmierz ciśnienie sprężania, to wiele wyjaśni. Poza tym zrób próbę, którą radzę większości: na włączonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź reakcję silnika (wydmuch, ewentualne spadki obrotów, bądź w najgorszym wypadku zgaśnięcie silnika). napisz co zaobserwowałeś
wcale nei prawda niby po odkreceniu korka silnik ma chodzic normalnie normalna reakcja to jak silnik zacznie sie dlawic a na koncu moze nawet sie zadusic i sie wyłączy bo przeciez dostaje w tym momencie lewe powietrze.tak jest w ABK

Awatar użytkownika
krisss
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 304
Rejestracja: 17 cze 2009, 20:13
Lokalizacja: Świdnica DSW

Post autor: krisss » 14 lis 2009, 22:41

wybacz mój błąd...zabrakło jednego zera :-/ chodziło mi o dolewke od wymiany do wymiany czyli te 10 tys:)

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 15 lis 2009, 10:06

krisss 1,5L/10tys km to normalne zuzycie, znacznie mniejsze od mojego ... co sugeruje jednak wymiane uszczelniaczy w moim ABK.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 15 lis 2009, 10:21

monkahead pisze:co sugeruje jednak wymiane uszczelniaczy w moim AB
W bardzo wielu przypadkach to pomagało.

newerafan
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 201
Rejestracja: 23 kwie 2008, 17:15
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: newerafan » 17 lis 2009, 11:37

Mam też problemy z olejem i wybieram się na wymianę uszczelniaczy Koszt 100zł plus części bez zdejmowania głowicy a z głowicą i tu dochodzi plantowanie i parę innych spraw koszt 400zł ale chyba wybiorę pierwszą opcję :-) znalazłem tu jeszcze takie ciekawe tematy dla zainteresowanych

Kolor dymu prawdę ci powie- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 02787.html

Dlaczego znika olej- http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 40300.html
pozdrawiam

Awatar użytkownika
monkahead
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 562
Rejestracja: 04 maja 2009, 10:41
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: monkahead » 17 lis 2009, 12:38

newerafan a ile Ci teraz bierze oleju i jaki masz w tej chwili wlany olej do silnika?

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 17 kwie 2010, 16:28

ja u siebie tez juz zaczynam myslec o glowicy z racji tej ze pod glowica juz sie poci wiec dam mechanikowi na wymiane uszczelniaczy ,wymiana popychaczy bo klepią juz ok roku planowanie itp i bedzie z glowy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl